Nové SUV spotřebuje pouze 3,6 l/100 km. Vypadá luxusně, za ty peníze nemá konkurenční Kodiaq šanci

Vezměte SUV na testovací trať, ujeďte 360 kilometrů a pečlivě změřte výslednou spotřebu. A možná budete překvapeni, stejně jako byli překvapeni testovací komisaři.

i Zdroj fotografie: Toyota
                   

Že spojení SUV a úspora paliva nejdou moc k sobě, je v zásadě zažitý fakt. Velké, nemotorné „krabice“ s Cx cihly na výšku, pro město vpravdě důležitý pohon čtyř kol a světlá výška na zdolávání toho nejzásadnějšího výškového rozdílu – při vjezdu do garáže u novostavby za městem. Tam všude je „nutné“ mít něco jako terénní vůz, ideálně vypadající, jako by právě přijel z Dakaru. A nikdo soudný nečeká, že bude jezdit „za 5“. A vidíte, jde to i hluboko pod pět. Pojďme se na to společně podívat.

Yeti mohl být pro Škodu to stejné, čím je RAV4 pro Toyotu

Kolegové z italského serveru Motor1 si vzali na paškál hybridní verzi Toyoty RAV 4, která z první, opravdu velmi kompaktní generace, evokující zejména v třídveřovém provedení spíše hračku, vyrostla v naprosto sebevědomé, dospělé SUV. Japoncům se s „RAVkou“ povedl podobný majstrštyk, jaký Škoda mohla dokázat s modelem Yeti: vytvořit SUV ve své vlastní kategorii, které si zákazníci natolik oblíbí, že budou automaticky kupovat novou generaci. Zkrátka třída sama pro sebe.

Škoda Fabia je pořád lepší než Toyota Yaris GR. Japonci se musí hodně otáčet, aby Škodovku dohnali

Jak to dopadlo s Yeti, víme. A je to myslím celkem škoda, což asi potvrdí nejen Češi. RAV4 Toyotě generuje nemalé zisky a je z ní globálně oblíbený model. V hybridní verzi pak i nečekaně úsporný. Testovaným vozem v klání našich italských kolegů byla Toyota RAV4 Hybrid AWD-i se střední výbavou Style, která již ve standardu nabízí hodně: 18″ černá litá kola, full LED světlomety, parkovací senzory se zadní kamerou, dvouzónovou klimatizaci, adaptivní tempomat, elektrické víko zavazadlového prostoru a multimediální systém Toyota Touch 3 s 8″ obrazovkou.

Reálná trať v reálném provozu odhalila skvělá čísla

A jak dopadlo srovnání spotřeby na testovací, 360 km dlouhé trati z Říma do Forlì? Pokud se podíváme do záznamů zkušebních jezdců, pak první srovnání je mezi touto RAV4 Hybrid a Hondou CR-V Hybrid: Toyota vítězí s 4,40 l/100 km proti 5,30 l/100 km od Hondy. Je zajímavé, že RAV4 Hybrid vylepšuje i výsledek, jehož dosáhla „kompaktnější sestra“ Toyota C-HR Hybrid (4,43 l/100 km). A dokonce předčila ještě menší Kiu Niro Hybrid (4,83 l/100 km).

iZdroj fotografie: Toyota

Smíšené městské/mimoměstské použití se místo toho ustálí na vynikající hodnotě 5,2 l/100 km (19,2 km/l), zatímco extrémnější testy dokázaly dokonce 3,6 l/100 km při ekonomické jízdě. Stejně jako většina plně hybridních vozů Toyota ani RAV4 v čistě elektrickém režimu však neujede více než tři kilometry. Jinými slovy, hybridní ústrojí Toyoty, od dob prvního Priusu neustále zdokonalované a vylepšované, ukazuje svoji opravdovou sílu i v kategorii, kde by nějaké velké úspory opravdu nikdo nečekal.

Nepotřebujete diesel ani TDI

A je patrné, že k vynikajícím výsledkům netřeba naftu ani „magická“ písmena TDI. Jde to i s benzínem, i s emisemi 101 g/km jako v případě této RAV4. Možná zajímavá lekce německému Volkswagenu. Toyotě totiž „Dieselgate“ opravdu nehrozí, naopak svoje hybridní pohony „nacpala“ i pod kapoty luxusních (a patřičně drahých) Lexusů, kde jsou marže zajímavější než u Toyoty. A všichni jsou spokojení. Proč to nešlo i u nás? Jak to vidíte vy? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Není tohle lepší než celé TDI?

Zdroj: Motor1
Diskuze Vstoupit do diskuze
83 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články