Změny na novém logu Porsche jsou téměř neviditelné. Znak automobilky mohl vypadat ale jinak, řidiči by se za něj asi dost styděli.
Porsche mění své logo. Tato informace proběhla médii a fanoušci se začali děsit. Pokud je s něčím automobilka Porsche spojená, pak je to určitá konzervativnost. Stačí se podívat na vývoj modelové řady 911. Je to auto, které se za dekády na trhu měnilo jen zvolna. Velmi často pouze z nutnosti externích vlivů, nařízení a regulí. Nikdy nedošlo na žádné extravagance. A stejně tak konzervativní jsou i zákazníci značky. Jak je to tedy s logem?
Porsche je dlouhé dekády konzervativní. Tedy stále stejné
To nové bylo představeno a najít změny zvládne jen skutečný odborník s lupou v ruce. Revoluce se nekoná. Málokdo však ví, že k ní mohlo dojít už dávno. A přemet by to byl opravdu veliký. Nápisy se jménem Porsche se poprvé začaly objevovat na kapotách sportovních vozů vyrobených v Zuffenhausenu v roce 1950. Nicméně to trvalo tři roky, než se myšlenka vytvořit skutečnou značku začala prosazovat. Vše odstartovala skutečnost, že Porsche a Ottomar Domnick, stuttgartský lékař a původní zákazník Porsche, v roce 1951 uspořádali designérskou soutěž.
Šlo o klání mezi německými uměleckými akademiemi. Výhra byla stanovena na 1 000 německých marek, žádnému z přihlášených návrhů se ji nepodařilo vyhrát. Zájem Ferryho Porsche však vzbudil jiný nápad, který dorazil z New Yorku. Jakýsi Max Hoffman, americký dovozce automobilů rakouského původu, se specializoval na evropská sportovní auta. A sehrál klíčovou roli v myšlence vytvořit logo Porsche.
Logo Porsche je komplikované, mohlo vypadat jinak
Na obchodní večeři s Ferrym Porsche v New Yorku v roce 1951 ho Hoffman vyzval, aby vyvinul symbol, který by odrážel kořeny společnosti a vyjadřoval kvalitu a dynamiku jeho produktů. Jakmile se Ferry vrátil do Německa, pověřil Franze Xavera Reimspiesse, senior designéra v Porsche, a reklamního manažera Herrmanna Lappera vytvořením ochranné známky, která by ztělesňovala ideály společnosti. Franz navrhl symbol, který reprezentoval kořeny společnosti a její závazek ke kvalitě a dynamice.
Výsledný znak přetrval celá desetiletí a dnes zůstává jednou z nejuznávanějších pečetí kvality v automobilovém průmyslu. Je pikantní, že na znaku Porsche je kůň. Stejně tak jako na kapotách Ferrari. Při návrhu loga Porsche se Franz inspiroval stuttgartskou městskou pečetí, na které je vzpínající se kůň, a začlenil ji do středu tvaru štítu. Protože samotný Stuttgart byl založen kolem roku 950 našeho letopočtu jako centrum chovu koní a hřebčínů, bylo toto zvíře vhodným doplňkem znaku.
Slovo Stuttgart je ve skutečnosti odvozeno od malého vévodského hřebčína „Stuotgarten“, který se nacházel poblíž potoka Nesenbach v této oblasti. Kůň nakonec symbolizuje sílu, obratnost a eleganci vozů Porsche. Zatímco kůň představuje sílu, červené a černé pruhy na obou stranách odrážejí tradiční barvy erbu Württembergska-Hohenzollernska. A co víc, stylizované parohy byly převzaty i z krajského znaku. Aby toho nebylo málo, nad koněm je vidět jméno města, které Porsche nazývá svým domovem.
Znak se mění jen velmi, velmi zvolna a v drobných detailech
V šedesátých letech však na logo Porsche padala kritika. Pro jeho komplikovanost. Také byl problém tisknout logo v různých barvách. Tehdejší tiskařská technologie to nezvládala. A tak došlo na Hannse Lohrera, který měl navrhnout logo nové. Vznikly návrhy, které vypadaly, slušně řečeno, příliš extravagantně. Automobilka se naštěstí rozhodla držet se původního konceptu. A tak je logo, s mírnými změnami, dnes stejné tak, jako bylo v roce 1952.
Odlišnosti od předchozí verze jsou minimální. Je zde voštinová textura červených polí. Naopak textura zmizela z podkladu paroží a horního nápisu, ty mají nově vzhled broušeného kovu. Písmo horního nápisu má silnější linky. Mírně upravený je kůň a slovo Stuttgart je v černé barvě. Na logu se prý pracovalo tři roky, čemuž se vzhledem k rozsahu úprav ani nechce věřit. Pro většinu lidí zůstává beze změn, na první pohled stále stejné.