Poklad z vrakoviště: Rezavý vrak prodal za 44 217 800 Kč. Poznáte z fotek, o jaké auto se jedná?

Jestli si stále myslíte, že koroze karoserie snižuje cenu vozu, tak se ještě jednou zamyslete. Několik rezavých plechů se klidně nechá prodat za miliony dolarů. S jednou podmínkou.

i Zdroj fotografie: Sotheby’s
i Zdroj fotografie: Sotheby’s
i Zdroj fotografie: Sotheby’s
i Zdroj fotografie: Sotheby’s
i Zdroj fotografie: Sotheby’s
i Zdroj fotografie: Sotheby’s
i Zdroj fotografie: Sotheby’s
i Zdroj fotografie: Sotheby’s
i Zdroj fotografie: Sotheby’s
i Zdroj fotografie: Sotheby’s
i Zdroj fotografie: Sotheby’s
i Zdroj fotografie: RM Sotheby’s
i Zdroj fotografie: RM Sotheby’s
i Zdroj fotografie: RM Sotheby’s
i Zdroj fotografie: RM Sotheby’s
i Zdroj fotografie: RM Sotheby’s
i Zdroj fotografie: RM Sotheby’s
i Zdroj fotografie: RM Sotheby’s
i Zdroj fotografie: RM Sotheby’s
Dalších 15 fotografií
Dalších 15 fotografií
                   

Jestli se teď rychle chystáte na nejbližší vrakoviště prozkoumat tamní „nabídku plechů“ v naději, že i na vás by se mohlo usmát štěstí a za kus oxidu železa byste mohli utržit několik milionů dolarů, musím vás zklamat. A raději rovnou zastavit. Naděje, že se vám podaří najít opravdový unikát mezi všemi těmi Feliciemi a starými Renaulty, se limitně blíží nule. V těchto zeměpisných šířkách, nutno dodat. V jiných zemích a na jiných kontinentech to však není nic nemožného, i když to pochopitelně kousek štěstí chce. Pojďme se na jednoho šťastlivce podívat společně.

Naprostý unikát ve stavu naprosto žalostném

A začneme rovnou značkou, která vysvětlí mnohé. Nebo vlastně skoro vše: Ferrari. Konkrétně máme na mysli Ferrari 500 Mondial Spider Series vyrobený v roce 1954. Ten je sám o sobě velmi raritním modelem. Na celém světě existuje pouze třináct exemplářů tohoto vozu. A jeden takový, s podvozkem číslo 0406 MD, byl v roce 1954 druhým vyrobeným Spiderem z třináctidílné série od slavné konstrukční kanceláře Pininfarina. Původně byl lakován v barvě Rosso Corsa s béžovým interiérem.

iZdroj fotografie: RM Sotheby’s

To už pravda nyní není moc poznat. Ví se však, že v roce 1958 byl tento vzácný vůz dovezen do Spojených států, kde se za jeho volantem vystřídala řada řidičů, a zanechal svou stopu v různých závodech. Mezi jedním z jeho majitelů byl i Stanley Surridge, který se rozhodl zvýšit jeho výkon. Tehdy bylo běžné nahradit původní italský motor za výkonný americký V8. Nicméně tato změna se ukázala jako osudná. Během jedné z intenzivních soutěží vůz utrpěl vážnou havárii, která vedla k jeho úplnému shoření.

Za hromádku plechů cena celkem absurdní

Původní motor byl bohužel ztracen, ale zbytky Spidera nalezené na vrakovišti jsou nyní nabízeny s náhradním motorem Mondial ze stejné doby. Pro ty, kteří mají vášeň pro tuto automobilovou legendu (a mají patřičně naditou peněženku), je možnost dostat takový exemplář nepochybně jedinečnou příležitostí. Rob Myers, generální ředitel aukční síně RM Sothebys, očekává, že na srpnové aukci v roce 2023 v Monterey se cena tohoto vozu vyšplhá mezi 1,2 až 1,6 miliony dolarů.

Zlaté české ručičky: Svépomocí dostali Mustang 1968 z vraku až na silnici. Průběh renovace natočili

To je opravdu hodně. Přesto server Australian Financial Review upozorňuje, že zájem sběratelů může zvýšit hodnotu vozidla a je pravděpodobné, že konečná cena na aukci překročí 2 miliony dolarů. To jasně ukazuje, jak výjimečný a žádaný tento vůz mezi nadšenci a milovníky Ferrari je. A to i když se v podstatě jedná o hromádku plechů a o něco větší hromádku oxidu železa. Je otázkou, jestli se z takového vraku ještě podaří někdy něco postavit. Jak to vidíte vy, může toto „auto“ ještě někdy jezdit? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Dalších 15 fotografií
Dalších 15 fotografií

Myslíte, že toto „auto“ bude ještě někdy jezdit?

Zdroj: Sotheby’s
Diskuze Vstoupit do diskuze
106 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články