Elektrická auta z čínské produkce se valí v další vlně na evropský trh. Jak zareagují čeští zákazníci na asijské novinky?
Automobilky z Číny zaplavují Evropu. A i když by se mohlo zdát, že u nás v zásadě nejsou, není tomu tak. Jsou, a není jich málo. Další zřejmě budou přibývat. Tak jako je tomu u našich sousedů. Tak třeba na polský trh míří další čínská značka a nejde v žádném případě o malého hráče. Čínský automobilový gigant BYD se představuje na polském trhu s elektrickými vozidly. Startuje prostřednictvím spolupráce s distribuční společností Inter Cars.
Čínská auta jednou opanují Evropu. Druhá invaze už začala
Tímto krokem chce BYD posílit svou přítomnost v Evropě a nabídnout polským zákazníkům své elektromobily. Do Polska se dostávají tři modely: BYD ETP3, BYD ETM 6 a BYD ETH8. Společnost BYD (Build Your Dreams) byla založena v roce 1995 v čínském Shenzhenu a původně se zaměřovala na výrobu baterií. Postupně se však stala jedním z nejvýznamnějších výrobců elektrických vozidel a technologií v oblasti elektromobility.
V současné době má BYD na svém kontě více než 28 tisíc patentů. Vyrábí elektromobily, elektrické dodávky, autobusy a další vozidla. Vstupem na polský trh se BYD snaží oslovit zákazníky, kteří se zajímají o elektromobilitu a udržitelné způsoby dopravy. Společnost Inter Cars se stává oficiálním distributorem vozidel BYD v Polsku. Mezi nabízenými modely jsou BYD ETP3, který je určen pro městské doručování a disponuje dojezdem až 275 km ve městě. BYD ETM 6, který je vhodný pro městskou logistiku a nabízí dojezd 200 km.
A BYD ETH8, což je plnohodnotný nákladní vůz s dojezdem 200 km. BYD zdůrazňuje svou technologickou vyspělost a inovace, které přináší do oblasti elektromobility. Výrobce se zaměřuje na kvalitu pohonu a ideální parametry při používání. Proto se chce profilovat jako prémiová značka mezi elektromobily. Baterie BYD jsou založeny na technologii LFP (Lithium Iron Phosphate) a nabízejí vysoký výkon a odolnost. Tímto krokem se BYD snaží reagovat na rostoucí zájem o elektromobily v Polsku.
Na českém trhu už je široká řada čínských automobilek
Cílem je nabídnout zákazníkům atraktivní a udržitelné alternativy k tradičním spalovacím vozidlům. Distribuční společnost Inter Cars má pro BYD možnost zajistit jak prodej, tak servis a zákaznickou podporu na polském trhu. Jak je to u nás? Aktuálně na českém trhu působí čínské značky jako například BAIC, JAC, Dongfeng, Maxus, Geely, Great Wall a další. Mezi ty nejviditelnější patří asi MG.
To už dnes překonává některé japonské značky v prodejích. Pro řadu českých zákazníků ale nejde o čínskou značku. Mají totiž MG historicky spojené s britským automobilovým průmyslem. Povědomí je povědomí. A aby bylo učiněno zadost otázce, jaká nová auta mohou zákazníci v ČR v souvislosti se značkou BYD očekávat, je třeba říct, že aktuálně žádná. Jakkoli k tomu asi jednou dojde, zatím o vstupu BYD na český trh nejsou žádné kompetentní informace.