Alkohol nepatří za volant, nikdy a v žádném množství. Pro ty, co pod jeho vlivem křižují dálnice a způsobují tam vážné nehody, by měly platit drakonické tresty.
Dnešní ukázka z palubních kamer by mohla být jakousi antireklamou všech pivovarů a lihovarů po celé Evropě. Jak se totiž dozvíme v textu pod videem, dotyčný „tanečník“ o sobě následně prohlásil, že je opilý. A „vzrušený“. Aha. Tak to bychom měli. Někdo, kdo ohrozí ostatní ve stotřicetikilometrové rychlosti o sobě (po fatálním karambolu, který opravdu nemusel přežít) něco podobného. A snad čeká, že k němu policie bude shovívavější. Absurdní. Pojďme se na toho tanečníka podívat společně.
Průvodní znak opilosti: absence správného úsudku
Již ze začátku záznamu jsou na silnici viditelné podivné stopy. Jak se později ukázalo z vyšetřování, řidič vozu Opel Insignia nezvládl kvůli opilosti řízení a narazil do ochranných svodidel ještě dříve, než celé jeho počínání začala zaznamenávat palubní kamera auta jedoucího za ním, z které máme aktuální záznam. A u těch svodidel také chvíli zůstal. Popravdě, bylo by to pro něj to nejlepší, co mohl udělat, stačilo postavit trojúhelník, opustit zcela vůz a zavolat někoho na pomoc.
Věc by tak mohla nakonec skončit „bez ztráty květinky“. To však řidič Opelu zřejmě neměl v úmyslu. Přecenění vlastních schopností je ostatně jeden z průvodních jevů alkoholického opojení. Mizí zábrany, všichni vše dokáží, nic není nemožné. V podobném duchu se tedy Insignia po chvíli (a už na našem záznamu) „odlepí“ od svodidel a chce se připojit zpátky do jízdních pruhů. K jeho smůle se však situace fatálním způsobem zkomplikovala.
Stresová situace s nejhorším možným řešení
Snaží se totiž dostat hned do levého dálničního pruhu, místo aby s pokorou pokračoval vpravo. V levém pruhu jedoucí nákladní auto jej však nechce pustit před sebe, navíc se celou dobu pohybuje v mrtvém úhlu Opelu. Myslím, že kdyby řidič „náklaďáku“ tušil, v jakém rozpoložení je řidič za volantem Insignie, pustil by jej okamžitě před sebe a udržoval by si od něj opravdu, ale opravdu uctivou vzdálenost. Jenže, to on pochopitelně netušil a nebyl ani schopen to během těch několika vteřin z poněkud nestandardního chování vozu rozklíčovat.
Finále je takové, jaké asi muselo být. Alkoholem opojený řidič Opelu si neporadí s vypjatější situací a nakonec to „zalomí“ přesně před nákladní auto. Možná v domnění, že jej pustí, možná ve špatném odhadu vzdálenosti. Špatné však na celém manévru bylo úplně všechno. Náklaďák nebohou Insignii ukázkově otočí a odhodí na svodidla, kde ji ještě chvíli „presuje“, aby se nakonec v piruetě dostala na opačnou stranu vozovky a zapíchnula se tam do příkopu.
Pochopitelně, nad všemi se v tu chvíli vznášeli všichni strážní andělé, a měli opravdu plné ruce práce. Mohlo to celé skončit apokalypsou, Insignie se již po první nárazu ze strany náklaďáku mohla dostat na bok, mohl někdo jet v pravém pruhu, zrovna když jej křižovala atd. Dopadlo to nakonec jen zničeným autem, nikomu se nic nestalo. Memento mori? Nenapsal bych to lépe. Snad si to bude pamatovat i onen řidič. Příště by ta smrtka mohla být úspěšnější, a andělé mít zrovna co na práci někde jinde.