Starý Opel si na dálnici zahrál na baletku. Opilec ho roztočil do ukázkové piruety

Alkohol nepatří za volant, nikdy a v žádném množství. Pro ty, co pod jeho vlivem křižují dálnice a způsobují tam vážné nehody, by měly platit drakonické tresty.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem STOP CHAM
                   

Dnešní ukázka z palubních kamer by mohla být jakousi antireklamou všech pivovarů a lihovarů po celé Evropě. Jak se totiž dozvíme v textu pod videem, dotyčný „tanečník“ o sobě následně prohlásil, že je opilý. A „vzrušený“. Aha. Tak to bychom měli. Někdo, kdo ohrozí ostatní ve stotřicetikilometrové rychlosti o sobě (po fatálním karambolu, který opravdu nemusel přežít) něco podobného. A snad čeká, že k němu policie bude shovívavější. Absurdní. Pojďme se na toho tanečníka podívat společně.

Průvodní znak opilosti: absence správného úsudku

Již ze začátku záznamu jsou na silnici viditelné podivné stopy. Jak se později ukázalo z vyšetřování, řidič vozu Opel Insignia nezvládl kvůli opilosti řízení a narazil do ochranných svodidel ještě dříve, než celé jeho počínání začala zaznamenávat palubní kamera auta jedoucího za ním, z které máme aktuální záznam. A u těch svodidel také chvíli zůstal. Popravdě, bylo by to pro něj to nejlepší, co mohl udělat, stačilo postavit trojúhelník, opustit zcela vůz a zavolat někoho na pomoc.

Video: Hlupák cyklista neví, kde má pravou ruku, ale jde se hádat s řidičem, aby se ukázal před holkou. Ve finále se ztrapní oba

Věc by tak mohla nakonec skončit „bez ztráty květinky“. To však řidič Opelu zřejmě neměl v úmyslu. Přecenění vlastních schopností je ostatně jeden z průvodních jevů alkoholického opojení. Mizí zábrany, všichni vše dokáží, nic není nemožné. V podobném duchu se tedy Insignia po chvíli (a už na našem záznamu) „odlepí“ od svodidel a chce se připojit zpátky do jízdních pruhů. K jeho smůle se však situace fatálním způsobem zkomplikovala.

Stresová situace s nejhorším možným řešení

Snaží se totiž dostat hned do levého dálničního pruhu, místo aby s pokorou pokračoval vpravo. V levém pruhu jedoucí nákladní auto jej však nechce pustit před sebe, navíc se celou dobu pohybuje v mrtvém úhlu Opelu. Myslím, že kdyby řidič „náklaďáku“ tušil, v jakém rozpoložení je řidič za volantem Insignie, pustil by jej okamžitě před sebe a udržoval by si od něj opravdu, ale opravdu uctivou vzdálenost. Jenže, to on pochopitelně netušil a nebyl ani schopen to během těch několika vteřin z poněkud nestandardního chování vozu rozklíčovat.

Boreček ve starém BMW, tepláky Nike a tričko z Lidlu, si jde vyřídit účty. Tohle je vrchol arogance, totální průšvih na videu

Finále je takové, jaké asi muselo být. Alkoholem opojený řidič Opelu si neporadí s vypjatější situací a nakonec to „zalomí“ přesně před nákladní auto. Možná v domnění, že jej pustí, možná ve špatném odhadu vzdálenosti. Špatné však na celém manévru bylo úplně všechno. Náklaďák nebohou Insignii ukázkově otočí a odhodí na svodidla, kde ji ještě chvíli „presuje“, aby se nakonec v piruetě dostala na opačnou stranu vozovky a zapíchnula se tam do příkopu.

Pochopitelně, nad všemi se v tu chvíli vznášeli všichni strážní andělé, a měli opravdu plné ruce práce. Mohlo to celé skončit apokalypsou, Insignie se již po první nárazu ze strany náklaďáku mohla dostat na bok, mohl někdo jet v pravém pruhu, zrovna když jej křižovala atd. Dopadlo to nakonec jen zničeným autem, nikomu se nic nestalo. Memento mori? Nenapsal bych to lépe. Snad si to bude pamatovat i onen řidič. Příště by ta smrtka mohla být úspěšnější, a andělé mít zrovna co na práci někde jinde.

Zažili jste někdy opilce za volantem „na vlastní kůži“?

Zdroj: STOP CHAM
Diskuze Vstoupit do diskuze
51 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články