Mít nefunkční Teslu a následně ji svěřit do servisu může někomu způsobit lehký infarkt. Sumičky na fakturách této značky jsou už legendární, Tesla ale umí překonat sama sebe.
Koupit si opravdu high-tech produkt, jakým v zásadě jakákoli Tesla je, má dvě strany mince. Pokud víte, proč chcete právě Teslu, máte z ní radost a slouží vám bez problémů, je všechno v nejlepším pořádku. Možná by to úplně nebyla moje volba, ale to není podstatné. Pokud ale ta stejná Tesla začne „stávkovat“ a musí do servisu, máte možná větší problém, než zatím tušíte. Každopádně, zkontrolovali bychom stav účtu. To zaprvé. A zadruhé? Pojďme se na to podívat společně.
Koupě Tesly se může celkem prodražit
Jak je totiž patrné z přiloženého videa, není až tak s podivem, když finální faktura skončí na částce téměř atakující půl milionu korun. To nejsou drobné ani tehdy, když opravdu mohutně vyděláváte a jste finančně saturovaní až do konce života. Za podobné peníze se dá koupit spousta pěkných věcí kdekoli na světě, stejně jako zažít nádherné zážitky na cestě kolem světa. A vy je necháte v servisu auta, které jste si pořizovali mimo jiné proto, že máte ekologického a ekonomického ducha přítomného současně.
A jste fanda do technologií, v neposlední řadě. Jinými slovy, líbilo se vám pořídit high-tech produkt, moderní, s nosným příběhem jeho zakladatele. A současně mít dobrý pocit vůči planetě, na které žijete, a v neposlední řadě ušetřit za benzín nebo naftu. To poslední sice už tak úplně neplatí, ale kdysi tomu tak bylo, chápeme. Nicméně, pokud dáte Teslu do servisu, musíte především počítat s jednou věcí: to auto má zcela jiné servisní postupy než běžný vůz se spalovacím motorem.
Servisní postupy přísně dané, bez pardonu
A ony postupy jsou navíc zcela pevně dané. A opravdu nebudete jediní, kdo následně po servisu Tesly dostal lehký infarkt z výše faktury, obrazně řečeno. Sociální sítě jsou plné videí o tom, jak výměna baterie stála víc, než byla aktuální cena celého vozu, nechybí ani několik pyrotechnických videí na téma „Jak hoří Tesla“. Zklamaných a zcela frustrovaných majitelů Tesly po servisu je zkrátka mnoho, mohli by zřejmě vytvořit komunitu a ve finále sepsat i knihu. Možná by to bylo zajímavé počtení.
Zmínka o servisních úkonech má ještě jednu zajímavou, ne zcela prozkoumanou konotaci. Tesla velmi ráda „mění“, baterie zejména. Když pominu tu neskutečnou cenu za výměnu, osobně bych se pozastavil nad tím, co se tedy stane s tou starou baterií? A hlavně, neměl bych platit jen rozdíl? Tesla prostě baterii mít musí, proč mám platit astronomické sumy za věc, která se jenom vymění? Nemyslím, že budu daleko od pravdy s úvahou, že „ze starých se nové stávají“. A Tesla na tom vydělává násobně, tedy minimálně 2×.
Jak to vidíte vy, co byste dělali nad podobnou fakturou vy? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!