Rumun couval na dálnici, naboural Kiu a pokousal řidiče. Policie tápe, prý je to horkem

Vidět před sebou v levém pruhu couvající automobil není opravdu nic, co by kdokoli z nás chtěl zažít. Když to ještě umocní pokousání od řidiče, je o „zábavu“ postaráno.

i Zdroj fotografie: Policie
i Zdroj fotografie: Policie
i Zdroj fotografie: Policie
i Zdroj fotografie: Policie
Další 0 fotografie
                   

Některé příběhy ze silnic a dálnic jsou už na první pohled natolik neuvěřitelné, že ani právě uplynulé horké dny by snad nemohly být omluvenkou pro podobně absurdní sled událostí. A vidíte, stalo se to přesně tak, jak popisujeme v úvodu. Popravdě bychom se možná i pousmáli nad tím „pokousal řidiče“, ale protože se to celé odehrálo v horkém počasí, kdy jsme všichni v krátkém oblečení, nemusel to být až tak humorný zážitek. Pojďme se na zuřivého Rumuna s tesáky jako Dracula podívat společně.

Couvat na dálnici v levém pruhu není dobrý nápad

Incident se odehrál minulý pátek před polednem v nedalekém Polsku, na dálnici A4 u křižovatky na Krapkowice. Podle policejní zprávy 30letý občan Rumunska ve voze Honda náhle změnil jízdní pruh, přejel do levého směrem na Katovice a v něm zastavil. Aby následně začal couvat. Co se dalo čekat, se také během několika okamžiků skutečně stalo: naboural do za ním jedoucího vozu KIA. Naštěstí nijak fatálně, řidič v KIA prokázal duchapřítomnost a původně kriticky vypadající situaci ještě dokázal ubrzdit.

Na plzeňské dálnici šel smykem do protisměru, dítě rovnou pod auto. Zázraky se někdy dějí

Nestandardnímu chování ze strany rumunského řidiče však ještě neměl být konec. Třicetiletý Rumun se nejprve pokusil o útěk pěšky, a když ho oběť chytila, došlo k potyčce, při které pokousal devětačtyřicetiletého obyvatele Jelení Hory. Přesto se jej podařilo zadržet do příjezdu policie. Krapkovičtí policisté při vyšetřování zjistili, že muž byl střízlivý. Měli však důvodné podezření, že by mohl být pod vlivem drog. Převezli jej proto na služebnu, kde se podrobil testu na přítomnost omamných látek v těle.

Vysvětlení šokem z přehřátí policii stačilo

Výsledek testu byl negativní. Své iracionální chování vysvětloval 30letý muž policistům únavou a malátností z panujících veder a šokem, který po incidentu prožil. Ti nakonec nevěděli, jak „kousnutí z vedra“ klasifikovat, muž proto vyvázl jen s pokutou v přepočtu 10 000 Kč za ohrožení bezpečnosti silničního provozu a porušení veřejného pořádku. Jinými slovy, na dálnici se (naštěstí) nic nestalo, horká hlava a Dracula kdesi v genech předků se ale možná projevili. Naštěstí i kousnutí se obešlo bez následků.

Nechat dítě nebo psa zamčeného v rozpáleném autě? Šéfkuchař názorně ukázal, jak dokonale se může upéct

Závěr z tohoto mírně upírského spektáklu? Horko je opravdu zrádné, a toto léto bylo v počtu parných dní opět rekordní. Možná jste i na sobě před pár dny, kdy bylo v Čechách opravdu na zalknutí, zaznamenali zvýšenou nervozitu a únavu. Speciálně když několikátý den po sobě teploměr přes den hravě překonal třicítku a v noci se pomalu nedalo spát v teplotách nad 20 stupňů. Sedat v takovémto rozpoložení za volant, notabene třeba ještě v autě bez klimatizace, může být opravdu „jednosměrnou jízdenkou“ k případným malérům.

Neboli: dávejte na sebe pozor. Když se necítíte úplně skvěle a v autě bez klimatizace se nezchladíte, dělejte během jízdy alespoň přestávky, doplňujte tekutiny, osvěžujte se. Stres z přehřátí nastupuje pozvolna, o to ale účinněji. Držíme palce a přejeme hodně šťastných chvil na cestách z prázdnin a z dovolených!

Galerie

Další 0 fotografie

Jak si umíte poradit s horkými dny za volantem?

Zdroj: Policie
Diskuze Vstoupit do diskuze
115 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články