Čínská Škoda Octavia RS oficiálně představena: Stojí zlomek ceny a bude nakonec k mání i v Čechách. Líbí se vám?

Octavia RS téměř beze zbytku naplňuje spojení „sportovní sedan“. I když je to liftback. Prostorná, praktická, přiměřeně sportovní. Její „čínská verze“ k tomu přidává další bonusy.

i Zdroj fotografie: Omoda
i Zdroj fotografie: Omoda
i Zdroj fotografie: Omoda
i Zdroj fotografie: Omoda
i Zdroj fotografie: Omoda
i Zdroj fotografie: Omoda
i Zdroj fotografie: Omoda
i Zdroj fotografie: Omoda
i Zdroj fotografie: Omoda
i Zdroj fotografie: Omoda
i Zdroj fotografie: Omoda
i Zdroj fotografie: Omoda
i Zdroj fotografie: Omoda
i Zdroj fotografie: Omoda
i Zdroj fotografie: Omoda
i Zdroj fotografie: Omoda
i Zdroj fotografie: Omoda
Dalších 13 fotografií
Dalších 13 fotografií
                   

Vyrobit „klon“ českého sportovního sedanu za zlomek ceny se pokusilo již několik výrobců. Na rodinném autě se silným motorem a sportovními prvky je cosi nepopiratelně zajímavého a přitažlivého, ostatně sportovní divize „M Sport“ od BMW, stejně jako třeba AMG nebo Alpina si na tomto faktu postavily existenci. Dnes se podíváme na poněkud skromnější exemplář, nežli jsou německé sportovní „trhače asfaltu“, na druhou straně také citelně dostupnější. A co víc, bude nakonec dostupný i v Čechách. Nenechte se prosit.

Chery patří do čínské „top pětky“

Pro tentokrát si jej vzala na starost čínská Chery, která buduje prodejní síť v celé Evropské unii a je tedy velmi pravděpodobné, že nakonec se dostane i k nám. V plánu do roku 2030 je prodávat 1,5 milionu vozů mimo domácí Čínu, a EU je svou koncentrací zákazníků pochopitelně extrémně zajímavý trh. Chery patří do top pěti čínských výrobců, spolu s Geely, SAIC/MG, BYD a DongFeng. A s ohledem na to, jak silný důraz na export momentálně v Číně kladou není důvod jim nevěřit.

Tohle přesně nás čeká: Čína porazila celý svět v oblasti elektromobilů, Evropa je v ohrožení

Ostatně MG a DongFeng jsou v Čechách již „jako doma“, a právě Chery spolu s Geely je mají co nejdříve následovat. Od Geely se pak oddělila divize Omoda, což by měly být na styl zaměřené vozy, kladoucí větší důraz na design a atraktivní kabát, ruku v ruce s odpovídajícími výkony. Omoda S5 GT je tak luxusnější a sportovnější verze Arrizo 5 GT od mateřské automobilky Chery. Podobnou praxi předvádí řada výrobců, Toyota dala takto vzniknout Lexusu, Nissan Infinity nebo Hyundai Genesisu. A Citroen má svoji DS, abychom zůstali v Evropě.

Začínat prodeje sporem s VW nechce nikdo

Na celém pojmenování je zajímavá ještě jedna skutečnost: Původně se měla čínská „Škoda Octavia RS“ jmenovat S5 GT, ale aby se předešlo sporům s Audi, bylo rozhodnuto pojmenovat ji O5 GT. Zajímavé je, že Audi své modely „S5“ neprodává prakticky jen v Číně. Kolize s pojmenování by tedy zřejmě nehrozila, minimálně ne na domácím trhu, na druhou stranu nechcete startovat marketing značky s tím, že se vám píší právníci od Audi a v tisku se dá dočíst, jak jste Audi „ukradli“ označení.

Další průšvih na obzoru: BYD vyzývá ostatní čínské automobilky ke sjednocení. Škoda i Evropa mají opravdu problém

Pro exportní trhy tak bude stylová Omoda O5 GT k dispozici se silnějším motorem 1,6 turbo s výkonem 197 koní a točivým momentem 290 Nm. Výkon je přenášen na přední kola prostřednictvím standardní 7stupňové automatické převodovky. To vše umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 6 sekund a maximální rychlost je 220 km/h. Ano, uznávám, není to úplně v levelu naší Octavie RS, ale pro mnohé řidiče by skoro 200 koní na relativně kompaktní sedan mohlo být dostačující. Kolik že měla první Octavie RS? 180 koní. A jak jezdila.

Cena za 200 koní? Celkem směšná

Navíc, o něco nižší výkony jsou bohatě vyváženy cenovkou, jak už to u čínských výrobců bývá zvykem. Za zhruba 300 tisíc korun v přepočtu, kolik stojí na čínském trhu ji u nás asi nekoupíme, ale i kdyby stála dvakrát tolik, bude to pořád myslím zajímavý obchod. Veškerou výbavu máte v ceně, záruka 3 roky a brzy servis podobně rozšířený, jako jej má dnes v Čechách MG. To nezní úplně špatně. Jak to vidíte vy, byla by takováto čínská „Octavia RS“ pro vás přijatelná? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Dalších 13 fotografií
Dalších 13 fotografií

Líbí se vám více než „originál“?

Zdroj: Omoda
Diskuze Vstoupit do diskuze
108 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články