Hloupost na silnici: Pár se tak dlouho hádá, jestli se má připoutat, dokud neporazí strom. Následný komentář mluví sám za sebe

Neschopnost připoutat se před zahájením jízdy, neschopnost připoutat se v průběhu jízdy a především neschopnost uznat vlastní chybu vedou k absolutně nečekaným koncům.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem STOPCHAM
                   

Dnešní video z palubní kamery je natolik absurdní, že jsem chvíli podezíral aktéry, že to celé vyrobili jako „prank“, že zkrátka udělají video, které bude natolik šílené, že se z něj stane virál a na počtu zhlédnutí na YouTube ve finále vydělají nějaký ten peníz. Při troše štěstí i celkem zajímavý peníz. No, nestalo se tomu tak. Je to realita, jak se dá dočíst v komentářích. Tím spíš stojí za to, podívat se na absurdní počínání za volantem společně. A zjistit, jak se podobné patálii vyvarovat ve svém autě.

Arogance a duševní omezenost s fatálním koncem

Začátek vypadá zcela nevinně, s pravda trochu emotivnější diskusí mezi řidičem a jeho spolujezdkyní. Vzhledem k tomu, že ve zvuku slyšíme od samého počátku zvukovou signalizaci upozorňující na nezapnutý bezpečnostní pás, je zřejmé, že se diskuse točila právě kolem nezapnutého pásu. Resp. řidič se snažil „vzdorovat“ poznámkám spolujezdkyně o tom, že by se měl poutat vždy, i na krátký úsek. A raději ani nedomýšlíme, jestli tam bylo cosi o tom, že tedy „předvede“, jak se dá zvládnout náraz bez pásu.

Bezpečnostní pásy by se mohly propojit se zapalováním a motorem. Nezapnete se, neodjedete

Těžko už zkrátka pochopíme, co se v tom okamžiku honilo v řidičově mysli, jisté je jedno: tak dlouho se pokoušel „poprat“ se zapínáním bezpečnostního pásu, až zcela ztratil kontrolu nad vozidlem, nechal jej přejet do protisměru a následně do příkopu, kde celkem bez okolků pokácel vzrostlý strom. Popravdě, z videa je vám snad nakonec nejvíc líto toho stromu, ten totiž za stupiditu a nabubřelou arogenci řidiče opravdu nemůže.

Setrávat v omylu a neustále jej obhajovat je známka choré mysli

Jak je totiž ze zvuku patrné, řidič už při očividné ztrátě kontroly nad vozidle neodpustí arogantní poznámky ve stylu „tak dobře, dobře, já se tedy připoutám“, načež ve stejném duchu pokračuje v diskusi i poté, co zdemoluje auto i nevinnou dřevinu. Zkrátka, za každou cenu si budu donekonečna „mlet“ tu svou, i když už to je celé úplně, ale úplně špatně. Ani to mi nezabrání v takovém postoji setrvat. Sebereflexe ve stylu „Hele mrzí mne to, odpusť, nevím, jak mi to auto mohlo sjet do příkopu“? Tady opravdu ne.

Jaký je závěr, plynoucí z videa? Celkem jednoduchý: poutejte se vždy před rozjetím automobilu, berte to jako povinný „rituál“, bez kterého zkrátka nevyjedete. I bez hloupé a zbytečné diskuse se spolujezdkyní či spolujezdcem, stejně jako bez pokácených stromů se totiž můžete dočkat výrazně horšího konce, než jaký je v našem videu. Jak to máte s připoutáním vy? Také se „bez pásů“ nerozjedete? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Připoutáte se vždy před tím, než vůbec vyjedete?

Zdroj: STOPCHAM
Diskuze Vstoupit do diskuze
138 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články