První pohled do kabiny mladoboleslavských vlajkových lodí nabízí radost z toho, že došlo k nápravě předchozích omylů. Je tady to, co v Octavii ne.
Novinky se začínají odhalovat a jedno je zřejmé. I přes mírné změny na platformě MQB, na které oba vozy staví, se Škoda rozhodla nešetřit na designových a technologických inovacích. Nové plug-in hybridní verze s dojezdem až 100 km nejsou jedinými novinkami, kterými automobilka láká. Jednou z klíčových změn jsou nově propracované infotainment systémy a ovládací prvky.
Co se u Octavie nepovedlo, Superb a Kodiaq nemají
Obě novinky, Superb a Kodiaq, budou mít nový design palubní desky a výběr materiálů. Ačkoli se budou designově lišit, spojí je několik významných prvků. Co se stalo? Došlo k přemístění voliče převodovky na sloupek řízení. To pomohlo uvolnit místo na středové konzole a vytvoří modernější a prostornější interiér. Je tady 10tipalcový virtuální kokpit. Oba vozy budou vybaveny novým digitálním kokpitem.
Ten má poskytovat řidiči přehledný pohled na informace o vozidle a navigaci. O displeje a obrazovky skutečně není nouze. Další v řadě zobrazovacích systémů je obrovská 13palcová centrální obrazovka. Volitelný je head-up displej. Řidiči budou mít možnost získat klíčové informace přímo před sebou. Co se nelíbilo příznivcům značky u modelu Octavia a za co kritikové doslova spílali? Za nedostatek mechanických ovladačů, tlačítek a podobně.
To tady nehrozí. Zvláštní pozornost si zasluhují tři multifunkční otočné ovladače pod infotainmentem nazvané Smart Dials. Každý z těchto ovladačů je vybaven digitálním displejem s aktivní oblastí o průměru 32 mm a umožňuje rychlý přístup k různým funkcím vozidla v závislosti na výbavě. To znamená, že řidič může snadno ovládat teplotu v interiéru, vyhřívání nebo ventilaci sedadel, hlasitost rádia a mnoho dalšího.
Ovladače jsou tady, řidič nemusí tápat prstem po obrazovce
Kromě toho budou nové modely Superb a Kodiaq nabízet bezdrátové nabíjení s výkonem až 15 W a až pro dva chytré telefony. Také budou mít čtyři konektory USB-C o výkonu 45 W a 15W konektor USB-C u vnitřního zpětného zrcátka. Dalšími vylepšeními jsou nová sedadla s pneumatickou masáží a deseti polštáři pro maximální pohodlí cestujících a nová odkládací schránka na středovém tunelu pro zadní sedadla. Kdy se dočkáme? Premiéra je na spadnutí.