Škoda nabídla nový typ interiéru. Kritikové musí zavřít ústa, je bravurní. Líbí se i vám? Neduhy Octavie byly vyléčeny

První pohled do kabiny mladoboleslavských vlajkových lodí nabízí radost z toho, že došlo k nápravě předchozích omylů. Je tady to, co v Octavii ne.

i Zdroj fotografie: Škoda
                   

Novinky se začínají odhalovat a jedno je zřejmé. I přes mírné změny na platformě MQB, na které oba vozy staví, se Škoda rozhodla nešetřit na designových a technologických inovacích. Nové plug-in hybridní verze s dojezdem až 100 km nejsou jedinými novinkami, kterými automobilka láká. Jednou z klíčových změn jsou nově propracované infotainment systémy a ovládací prvky.

Co se u Octavie nepovedlo, Superb a Kodiaq nemají

Obě novinky, Superb a Kodiaq, budou mít nový design palubní desky a výběr materiálů. Ačkoli se budou designově lišit, spojí je několik významných prvků. Co se stalo? Došlo k přemístění voliče převodovky na sloupek řízení. To pomohlo uvolnit místo na středové konzole a vytvoří modernější a prostornější interiér. Je tady 10tipalcový virtuální kokpit. Oba vozy budou vybaveny novým digitálním kokpitem.

iZdroj fotografie: Škoda

Ten má poskytovat řidiči přehledný pohled na informace o vozidle a navigaci. O displeje a obrazovky skutečně není nouze. Další v řadě zobrazovacích systémů je obrovská 13palcová centrální obrazovka. Volitelný je head-up displej. Řidiči budou mít možnost získat klíčové informace přímo před sebou. Co se nelíbilo příznivcům značky u modelu Octavia a za co kritikové doslova spílali? Za nedostatek mechanických ovladačů, tlačítek a podobně.

Časově omezená nabídka: Škoda Superb za cenu mobilního telefonu. Ikona českého luxusu původně stála 1,2 milionu Kč

To tady nehrozí. Zvláštní pozornost si zasluhují tři multifunkční otočné ovladače pod infotainmentem nazvané Smart Dials. Každý z těchto ovladačů je vybaven digitálním displejem s aktivní oblastí o průměru 32 mm a umožňuje rychlý přístup k různým funkcím vozidla v závislosti na výbavě. To znamená, že řidič může snadno ovládat teplotu v interiéru, vyhřívání nebo ventilaci sedadel, hlasitost rádia a mnoho dalšího.

Ovladače jsou tady, řidič nemusí tápat prstem po obrazovce

Kromě toho budou nové modely Superb a Kodiaq nabízet bezdrátové nabíjení s výkonem až 15 W a až pro dva chytré telefony. Také budou mít čtyři konektory USB-C o výkonu 45 W a 15W konektor USB-C u vnitřního zpětného zrcátka. Dalšími vylepšeními jsou nová sedadla s pneumatickou masáží a deseti polštáři pro maximální pohodlí cestujících a nová odkládací schránka na středovém tunelu pro zadní sedadla. Kdy se dočkáme? Premiéra je na spadnutí.

Bude nový Superb lepší než ten předchozí?

Zdroj: Škoda
Diskuze Vstoupit do diskuze
117 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články