Nové SUV sfoukne konkurenci z trhu. Boduje designem a naftou, patří k nejlevnějším v ČR. S akční cenou na něj nemá ani Dacia

Když se rozhodnete uspět v segmentu kompaktních SUV, musíte mít opravdu dobrý produkt s prvotřídní technikou a designem. A ideálně na něj ještě nasadit citelné slevy.

i Zdroj fotografie: Peugeot
i Zdroj fotografie: Peugeot
i Zdroj fotografie: Peugeot
i Zdroj fotografie: Peugeot
i Zdroj fotografie: Peugeot
i Zdroj fotografie: Peugeot
i Zdroj fotografie: Peugeot
Další 3 fotografie
Další 3 fotografie
                   

Tuzemská nabídka vozů v oblíbené kategorii kompaktních SUV má od tohoto léta nový přírustek, který se rozhodl zabodovat jak designem, tak nabídkou motorů. A především cenou, neb akční ceny, které na něj poskytuje český importér, jej celkem nečekaně staví proti nejlevnějším nabídkám v segmentu. I v poměru výkon/cena vždy tak jistá Dacia náhle musí zpozornět, protože Duster se optikou těchto slev náhle nejeví tak výhodný. Pojďme se na celou situaci s malými SUV podívat společně.

Dacia je v poměru výkon/cena (téměř) nedostižná. Nic ale netrvá věčně

Jedním dechem však musím dodat, že modelovou a cenovou politiku Dacie jinak téměř bezvýhradně uznávám, oceňuji, co se Renaultu podařilo z téměř odepsané rumunské značky udělat a jak si (se svým umně vybudovaným portfoliem) velmi chytře počíná na trhu. To však neznamená, že všechna sláva a respekt tady budou přítomny navždy. Jak totiž ukazují ceníky jejich konkurentů, s akčními slevami se jejich modely náhle dostávají tam, kde kdysi poměrně neohroženě kraloval například Duster.

Dacia se mění k nepoznání. Její auta teď chce každý Čech, podívejte se na nový kurs značky

Tedy v kategorii malých a kompaktních SUV pod půl milionu korun, jinými slovy do cenových vod, ve kterých se pohybuje například Fabia a další malé hatchbacky. A co si budeme povídat, mnoho z nich se v této cenové třídě navíc už dávno nepohybuje. A začíná nad půl milionem, byť kdysi bylo možné „s cenou od“ (a například velmi skromnou výbavou) daný model bez problémů pořídit. Nové VW Polo za 400 tisíc? Zapomeňte. Začínáme bez osmi tisíc na půl milionu.

Nejprodávanější SUV v segmentu B je z Francie

Do této situace přišel v červnu s novým SUV 2008 francouzský Peugeot, který je již více než tři roky nejprodávanějším SUV segmentu B na evropském trhu (vyrobilo se ho již téměř 700 000 kusů). Výrobce s novým modelem udělal další krok vpřed jak z hlediska designu, tak i technologií a elektrifikace. V široké nabídce motorů nezapomíná ani na oblíbenou (a v provedení Peugeotu navíc spolehlivou a vyzkoušenou) nabídku dieselových motorů.

iZdroj fotografie: Peugeot

Jak k uvedení řekl Matthias Hossann, šéfdesignér značky Peugeot: „Peugeot s novým modelem 2008 nadále posiluje svou technologickou identitu a dravý charakter. Jedním z klíčových prvků práce designérů je koncepce přední části vozu, jejímž zásadním rysem je podpis ve tvaru tří drápů. Zvýrazňuje se tak propracovaný osobitý styl, díky němuž je toto SUV tak úspěšné na všech trzích. Současně posouvá nový Peugeot 2008 do kategorie luxusních vozů.“

Design hraje při nákupu automobilu stále zásadní roli

Berme to jako klasické mediální sdělení, „své dítě“ také nebudete veřejně hanět. Pravdou však zůstává, že design je u nové generace Peugeotů velmi výrazný a s ohledem na úspěšné prodeje pravděpodobně i velmi vydařený. Auto se bude stále z velké části „kupovat očima“, dokud pro nás nebudou jezdit sdílené kapsle pro přesun z bodu A do bodu B, bude nákup a vlastnictví automobilu i otázka vkusu a emocí. A to si designéři Peugeotu uvědomují velmi přesně a výsledky jim dávají za pravdu.

Zachrání Tonale legendární Alfu Romeo? Dala mu dechberoucí design, skvělý interiér i motory, ale jedno zůstává nejisté

Nový Peugeot 2008 se vyrábí ve španělském městě Vigo. Do prodeje se na evropském trhu dostává v létě 2023 a jeho nabídka bude zahrnovat tři úrovně výbavy – Active, Allure, GT – a čtyři motorizace, včetně nového 100% elektrického motoru o výkonu 115 kW/156 k s dojezdem až 406 km. A Čechy tolik oblíbeného dieselu Blue HDi, spárovaného s osmistupňovou automatickou převodovkou. V roce 2024 bude nabídka rozšířena o zcela nový hybridní motor.

Akční ceny s opravdu masivní slevou

Korunu celému snažení však dávají momentální akční ceny. Neb třeba na zmíněný diesel o výkonu 130 koní dostanete (opravdu nezanedbatelnou) slevu 150 000 korun. Což finální cenu posune z průměrných 715 tisíc korun do náhle výrazně zajímavějších 565 tisíc. Základní model se 100koňovým benzínovým tříválcem pak stojí 470 tisíc korun. A je tedy levnější než zmiňovaný Duster. To už je něco, co by mnohé zájemce o malé SUV mohlo zlákat a přimět o nabídce Peugeotu přemýšlet. Jaká by byla vaše volba? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Další 3 fotografie
Další 3 fotografie
Diskuze Vstoupit do diskuze
133 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články