Čínská Škoda Superb za 310 520 Kč bude nakonec dostupná i v Evropě. Stane se hitem, za tu cenu není divu

Jestli se něco Číňanům nedá upřít, pak je to schopnost vyrábět skvělá auta za ceny, nad kterými evropští výrobci kroutí hlavou. Přesně jako v tomto případě.

i Zdroj fotografie: Chery
i Zdroj fotografie: Chery
i Zdroj fotografie: Chery
i Zdroj fotografie: Chery
i Zdroj fotografie: Chery
Další 1 fotografie
Další 1 fotografie
                   

Pokud nějaký model zvedne prodeje své (již tak úspěšné) značky meziročně o 450 %, dá se o něm bez jakéhokoli přehánění mluvit jako o šampiónovi. Jako o jackpotu, kterému se povedlo v míře nanejvýš optimální skloubit design, techniku i cenu do jednoho „balíčku“, kterým navíc dokonale oslovil zákazníky. A ti to oplácí nákupem. Přesně to je případ sedanu z Číny, který našemu Superbu může v mnohém konkurovat, kromě jediného: ceny. V tom je zcela někde jinde. Pojďme se na „čínskou Škodu Superb za poloviční cenu“ podívat společně.

Přímá konkurence Superbu v karoserii sedanu

Koncern Chery, jehož model Arrizo 8 (který by konkuroval právě Superbu) míří do Evropy, totiž vcelku obratně využil odchodu Škody z ruského trhu. Na kterém se naopak on sám zcela bez skrupulí usídlil. Můžeme si o tom kroku myslet cokoli a určitě to po stránce podpory Ruska není nic, s čím bychom souhlasili. To ale nemění nic na faktu, že Arrizo 8 je další z modelů dokazujících, že Číňané jsou momentálně v poměru výkon/cena velmi špatně k překonání.

iZdroj fotografie: Chery

Jinými slovy v poměru, jakou hodnotu přináší zákazníkovi za jeho utracené peníze. U Arriza 8 je tato hodnota vepsaná do auta s délkou 4 780 mm, šířkou 1 843 mm, výškou 1 469 mm a rozvorem 2 790 mm. Jedná se tedy o přímého konkurenta Škody Superb, lišícího se jen nepatrně rozměry. Nicméně jeden podstatný rozdíl tu je. Škoda Superb je liftback/kombi, Arrizo 8 je klasický sedan. Není tedy až tak praktický a nenabízí takový přístup do kufru. Nicméně pokud se přes toto dokážete přenést, zbytek už je celkem v pořádku.

Čína se konečně přiznala: Do Ruska vyváží auta à la úplný šrot. Otázkou je, co chce vyvážet do Evropy. Poloviční šrot?

Jeden agregát, jedna převodovka, navíc pak zajímavá cena

Pod kapotou má Arrizo 8 zatím pouze jeden agregát, přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru, výkonu 186 koní a 290 Nm kroutícího momentu. To nezní špatně – navíc se očekává, že se objeví i slabší (156 koní) a výkonnější (254 koní) pohonné jednotky. Standardem bude vždy sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka a pohon předních kol. Dalo by se říct, že jde o jakýsi „čínský standard“. Na druhou stranu, většině zákazníků bude pravděpodobně stačit.

iZdroj fotografie: Chery

V interiéru jsou pak dva 12,3palcové displeje, dřevěné dekorace a kožené čalounění. Současný základ (klimatizace, bezklíčový vstup, panoramatická střecha nebo Wi-Fi) stojí v Číně v přepočtu jen 310 520 korun. A i se vším, co si můžete do auta „naporoučet“, cena nepřesáhne 420 770 korun. To jsou pohádkové ceny, ke kterým se Superb ani nepřibližuje. A i kdybychom je vynásobili dvěma, pořád to bude velmi konkurenceschopné, za tak velký vůz.

Jak to vidíte vy? Myslíte, že evropským výrobcům nastanou „krušné časy“, v porovnání s podobnou čínskou konkurencí? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Další 1 fotografie
Další 1 fotografie

Myslíte, že to bude citelná konkurence pro evropské výrobce?

Zdroj: Chery
Diskuze Vstoupit do diskuze
135 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články