Ministerstvo vnitra prodává zabavené Porsche 911 GT3. Je v super stavu a za cenu Octavie. V Česku je možné všechno

Některé nabídky státu vás donutí promnout si oči, jestli opravdu vidíte dobře: Porsche 911 (997) GT3? Možná to nejlepší auto, co kdy stát prodával. A je za super cenu.

i Zdroj fotografie: Cenza.cz
i Zdroj fotografie: CENZA.CZ
i Zdroj fotografie: CENZA.CZ
i Zdroj fotografie: CENZA.CZ
i Zdroj fotografie: CENZA.CZ
i Zdroj fotografie: CENZA.CZ
i Zdroj fotografie: CENZA.CZ
i Zdroj fotografie: CENZA.CZ
i Zdroj fotografie: CENZA.CZ
i Zdroj fotografie: CENZA.CZ
i Zdroj fotografie: CENZA.CZ
Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií
                   

Popravdě, jakmile jsem narazil na tento „státní“ inzerát, musel jsem se začít smát. Český-stát-prodává-zabavenou-911-GT3. Tak to bychom měli. Co bude příště? Kosmická loď Space X? Jaderná ponorka? Ztracená stíhačka F-35? Nebo? Jak je vidět, desperáty na českém území opravdu inflace nepostihla a při nákupech v Lidlu zřejmě nechodí jako já primárně k regálu, označeném oranžovou cedulí „AKCE“. I když, oni asi nechodí ani do Lidlu. Pojďme se ale společně podívat na to, čím jezdí. Tedy jezdili. Než dojezdili. A co je momentálně k mání.

997 GT3 je fascinující ukázka prvotřídní německé technologie

Úvodem ale malé představení toho, co náš inflací a ostatními makroekonomickými vlivy těžce postižený stát vlastně nabízí: Porsche 911 (997) GT3 pochází z produkce Porsche Motorsport a byla „vstupním“ modelem v řadě čtyř modelů, které kromě ní zahrnuje také GT3 RS a dva čistě závodní vozy, GT3 Cup a GT3 RSR. První tři byly vyráběny standardní technologií a na standardní lince v Zuffenhausenu, zatímco 3,8litrový RSR s výkonem 480 koní se vyráběla v oddělení závodních vozů ve Weissachu.

Když chci Porsche, ale do kapsy je hluboko: Boxster Turbo se vysměje BMW a stojí pakatel

Všechny GT3 jsou postaveny na podvozkových komponentech Carrery 4 s pohonem všech kol, částečně kvůli mimořádné tuhosti, kterou poskytuje tunel převodovky, a částečně proto, že přední část, bez diferenciálu, umožňuje namontovat palivovou nádrž níže. Kapota a dveře jsou vyrobeny z hliníku, kryt motoru z plastového kompozitu a inženýři Porsche tvrdí, že ve srovnání s 996 GT3 je nový model o osm procent tužší v krutu a o 40 procent tužší v ohybu. Působivé.

409 atmosférických koní z 3,6 litru? Téměř jako u turba

A to se bavíme o autě, které váží o 5 kg méně než 996 GT3. Z toho je patrné, k jak velkému posunu v pevnosti a tuhosti celého skeletu muselo dojít. Při jízdě na zakázkových, semi-slick pneumatikách Michelin Pilot Cup nebo Pirelli Corsa pak začínáte vnímat rozdíly mezi GT3 a běžnou Carrerou doslova od základu. Ve skutečnosti jde o homologační speciál, vůz navržený a vyvinutý s ohledem na motorsport, a tento aspekt jde až do jádra jeho struktury a proniká do samotného srdce jeho plochého šestiválcového motoru.

Prodám (ne)jetou Octavii RS. Má přes 400 koní, ztrapní Porsche a většinu života spala pod dekou. A ta cena!

Kterým je atmosféricky plněný, 3,6litrový „boxer“ s mazáním suchou skříní a maximem otáček ležícím na hranici 8 400 ot./min. Což je mimochodem o 200 ot./min vyšší než u motoru 996 GT3. S pomocí větších sací klapek a kompresního poměru od 11,7 až 12,0 ku jedné pak nabízí úchvatných 409 koní při 7600 ot./min. Díky tomu má výjimečný litrový výkon 114 koní, jinými slovy téměř stejný, jaký má 3.6litrový šestiválce s dvojitým přeplňováním, montovaný do 996 Turbo. Inženýři u Porsche by mohli dávat lekce z magie.

Závodní speciál v ceně průměrné Octavie

Přesto jde o velmi „točivý“ motor, který navíc samozřejmě splňuje emisní normy EU4. To je rozhodně něco, co jeho původně zřejmě malinko mafiánského majitele zajímalo. Novinkou motoru GT3 je také systém VarioCam, který upravuje časování sací vačky a pomáhá tak zlepšit účinnost i rozložení točivého momentu. Výfukový systém v podstatě ten, který byl vyvinutý pro závodníky GT3 Cup. Nejsem si jistý, jestli to jeho majitel kdy docenil, ale mohl by. Okruhy v Čechách máme také.

Co však rozhodně nedocenil, či spíše podcenil byl zájem státu o jeho majetek, a tedy i toto Porsche 911. Výsledkem čehož je jeho nabídka ze strany státu, kdy vyvolávací cena v aukci je opravdu směšných 889 tisíc korun. Neboli cena za velmi průměrně vybavenou Octavii. S motorem 1,5 TSI. Bez VarioCamu. Pokud se do aukce na stránkách cenzy přihlásíte (registrace je bezplatná), a opravdu by se vám jej povedlo vydražit, určitě se nám ozvěte do redakce. Držíme každopádně palce!

Galerie

Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií

Nepřihlásíte se do aukce století?

Diskuze Vstoupit do diskuze
101 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články