Octavia Combi s úsporným motorem, slušnou výbavou a v plynu je k mání za 189 900 Kč. Jen blázen by platil více

Koupit jednu z nejlepších generací naší Octavie, navíc „v plynu“ a s úsporným motorem je jasným důkazem toho, proč nemá smysl zbytečně platit více. S tímhle autem ušetříte.

i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií
                   

Pokud v dnešních dnech navštívíte známý showroom, kam jste roky chodívali roky pro nové auto, můžete si poměrně snadno způsobit lehký duševní kolaps. Ceny se posunuly do výšin, kde si je leckdo ještě před několika málo lety nedovedl představit. Navíc spolu s faktem, že se pomalu, ale jistě vytratila kategorie malých, levných vozidel vypadá všechno ještě o kus dražší. Pro mnoho zájemců o prostorná, rodinná kombi s úsporným motorem tak nezbývá, než se poohlédnout po ojetinách. Na jednu zajímavou se pojďme podívat společně.

Nájezd do 100 000 kilometrů a spolehlivý motor

Stanovili jsme si v redakci při výběru a hledání rodinného kombi požadavek rodinné kombi, do 100 000 kilometrů nájezdu, do 15 let stáří a ceny ideálně do 200 000 korun. S tím, že ani následný provoz vozu by neměl svého majitele zruinovat. A aby jeho servis byl pokud možno snadný a dostupný. Z výběru tedy vypadly všechny motory s potenciálním rizikem drahých oprav, stejně jako další lákavé nabídky, u nichž jsme si však nebyli jisti, nakolik se jejich deklarovanému stavu dá věřit.

Nejlepší Škoda všech dob je na prodej za půlku ceny. Inspiraci z ní přitom čerpá i nová Octavia 2024

A i když osobně opravdu nejsem příznivce faceliftu „dvojkové“ Octavie (o jehož čínském původu, o kterém jsem se dočítal v aktuálních letech dnes raději pomlčím), musím uznat, že konkrétně tento exemplář je vcelku zajímavý. S konstrukčně jednoduchým, snadno servisovatelným motorem 1,6/75 kW, jenž vás sice opravdu nenadchne v provozu, ale na přesun z bodu A do bodu B stačí, a především tovární instalací na CNG. A tedy stlačený zemní plyn. Což, pokud máte čerpací stanici v dosahu, skýtá hned několik výhod.

Úspora v provozu i na dálniční známce

Na mnoho z nich totiž ceny CNG klesly pod 30 korun za kilogram plynu, a i když se v reálném provozu stěží dostanete pod 4,5kg/100km, pořád je ekonomika provozu docela zajímavá. Nádrž na plyn má objem 20 kg, v kombinaci s 55litrovou nádrží na benzín se také značně rozšíří dojezd vozu. Navíc vás čeká i úspora 50% z ceny dálniční známky, jak dokládá níže přiložená tabulka. S vozem poháněným CNG máte totiž nárok na tzv. Eko cenu, která zohledňuje ekologický způsob pohonu.

 1 rok30 dní10 dní
Standardní cena1 500 Kč440 Kč310 Kč
Eko cena750 Kč220 Kč155 Kč

Ten je mimochodem u vozu na stlačený zemní plyn možná ekologičtější, než u elektromobilu (se započítáním jeho nákladů na výrobu a provoz na elektřinu z tepelných elektráren). Motor spaluje téměř čistý methan a i bez katalyzátoru by byl schopen plnit emisní normy, katalyzátor však ve výfukovém systému musí být kvůli provozu na benzín. Škoda měla poměrně dlouhé „plynové“ období, kdy vozy na CNG dobře doplňovaly její ekologický status a kdy ještě nebylo zřejmé, jak to vůbec dopadne s elektromobily.

Nová Škoda Octavia po faceliftu: Zásadní změny v designu i motorech, navíc bude citelně levnější

Což už dnes zřejmé je. Zřejmá je ale i jejich cena, pro mnoho smrtelníků zcela mimo jejich finanční možnosti. Tato „dvojková“ Octavia sice není zrovna ukázkou nejmodernější techniky, a její cena je pro nás tak říkajíc „na hraně“ (neb se již blíží třetí, podstatně modernější generaci). Zohledňuje však především opravdu nízký nájezd 93 000 kilometrů, bezvadný stav a hlavně jednoduchý, bezproblémový motor, který by neměl být zdrojem nečekaných a vysokých výdajů.

Galerie

Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií

Koupili byste si auto na plyn?

Zdroj: mobile.de
Diskuze Vstoupit do diskuze
140 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články