Tímto vozem sfouknou konkurenci, už se na to připravují. Skvělá výbava, výkon a nehorázně nízká cena

Novinka z kategorie, ve které evropští výrobci vždy dominovali, s plnou výbavou i atraktivní cenovkou vypadá jako recept na úspěch.

i Zdroj fotografie: Baojun
i Zdroj fotografie: Baojun
i Zdroj fotografie: Baojun
i Zdroj fotografie: Baojun
i Zdroj fotografie: Baojun
i Zdroj fotografie: Baojun
i Zdroj fotografie: Baojun
Další 4 fotografie
Další 4 fotografie
                   

Nevím, kde čínské firmy shání designéry, ale musí se jim nechat, že občas se jim dílo opravdu povede. Vlastně vím, kde shání designéry. V Evropě, kde jinde. Přijdou, usmějí se, vytáhnou obálku, a vše je náhle tak jednoduché. A i kdyby to třeba takto prvoplánově nefungovalo (kdo jste viděli film Ďáblův advokát s Al Pacinem a Keanu Reevesem víte, o čem mluvím) pravdou zůstává, že minimálně inspirovat se v Evropě uměli v Asii vždy. A ve finále i (někdy) být lepší. Pojďme se na to podívat společně.

Když se spojí dvě ikony designu v jednu

Neb nemusíte být ani kdovíjaký znalec aut, abyste při shlédnutí fotografií v naší galerii, stejně jako náhledové gotografie přiloženého videa zbystřili: tohle už jsme někdy viděli. A budete mít pochopitelně pravdu. Jen s jednou malou změnou: viděli jste to na dvou autech, na čínském Baojun Yun Duo to vidíte pohromadě na jednom jediném. Ostatně ono „duo“ máte přímo v názvu. Příď se totiž nepokrytě inspirovala Fiatem Multiplou, odzadu pak čínský nováček jakoby vypadl z oka Citroenu C4 Picasso.

Návrat MPV ve velkém stylu: Švédské Volvo nabídlo „pojízdný obývák z Číny“, super komfort a nečekaně vstřícnou cenu

Co je ale možná nejvtipnější, ono to nakonec docela dobře funguje. Dobrý design se pozná mimo jiné podle toho, že se auto líbí „na první dobrou“, navíc většině publika, nejen jeho cílové skupině. A tak i ti, kdož by nad kompaktním MPV nikdy neuvažovali tuším uznají, že po stránce vzhledu není moc co vytýkat. Nenapadá mne lepší příměr pro jeho tvary, než „líbivý“. Nebo stylový, příjemný, elegantní – pro rodinu ideální. Vzhledem to ale jenom začíná.

Dvě baterie a dvě verze dojezdu

Neméně zajímavé je to, co má pod kapotou. Protože Yun Duo je z Číny a píšeme poslední týdny roku 2023, dá se očekávat, že pohon zajistí sestava elektromotoru a baterií. V tomto případě dokonce ve dvou verzích: elektromotor má vždy výkon 134 koní a 330 Nm, baterie ale v slabší verzi nabídne 37,9 kWh a dojezd 360 kilometrů, případně v silnější verzoi 50,6 kWh/ 460 kilometrů. A jak už patří k dobrým mravům moderních vozů na baterie, z 10 % na 80 % dojezdu jste u nabíječky za pouhých 30 minut.

iZdroj fotografie: Baojun

Uvnitř 4 295 mm dlouhé, 1 850 mm široké a 1 652 mm vysoké karoserie pasažéři najdou dvě 8,8palcové obrazovky pro jízdní údaje a 15,6palcovou obrazovku pro informační a zábavní systém. Ten lze navíc obsluhovat pomocí hlasového asistenta Ling OS 2.0. Nechybí ani bezdrátové nabíjení telefonu, 360stupňový panoramatický kamerový systém a systém ambientního osvětlení s 265 barvami. Zkrátka všechny „digitální hračky“, kterými jsou čínské vozy vybaveny již v základu.

Cena jako vždy – i za dvojnásobek velmi zajímavá

A pak je tu cena. Základní verze stojí v přepočtu zhruba 275 tisíc korun, za nejvyšší model (výbavou i dojezdem s větší baterií) pak dáte necelých 350 tisíc korun v přepočtu. Pochopitelně, po vstupu na evropský trh budou ceny vyšší. Ale i kdyby dvojnásobně, pořád by to byla hodně zajímavá nabídka. Speciálně základní verze by třeba cenou konkurovala novému Citroen e-C3. Jenže to je malé auto do města, Yun Duo je MPV, schopné bez problémů zastat roli jednoho jediného rodinného auta.

Zbytek už je pouze na vás: Brali byste něco podobného za takové peníze? Dejte nám vědět v diskusi pod článkem, děkujeme!

Galerie

Další 4 fotografie
Další 4 fotografie

Brali byste ho za ty peníze?

Zdroj: SAIC
Diskuze Vstoupit do diskuze
134 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články