Nové auto stojí méně než motorka a uveze víc než SUV: Líbí se vám? Tohle nezvládne žádná jiná značka na světě

Malé auto se dá zaparkovat doma do spíže, ale uveze víc než kdejaké SUV. Pro české řidiče má ale jednu zásadní chybu.

i Zdroj fotografie: Wuling
                   

Kdo by chtěl do města SUV? Snad jen ten, komu jde o pózu, snahu ukázat, „že na to má“. Smysl totiž robustní auto do městských uliček nedává. SUV je do města nejméně užitečná varianta a není divu, pokud o ně pomalu klesá zájem. Kvůli úsporám mnoho řidičů zvažuje nákup užitkových modelů, které budou skvěle fungovat v přeplněných městských prostorách. Chce někdo za provoz utratit málo peněz a ušetřit na poplatcích?

Vypadá jako dodávka zmenšená o polovinu. A to vlastně také je

V tom případě je tento nový model pro mnoho lidí skvělou variantou. Tedy je-li žádoucí mít skutečně malý automobil, ale praktický co do přepravy. Auto, které je oficiálně v nabídce v Číně, je příkladem toho, co může být ideálním řešením i pro podnikatele. Vůz je Wuling E10. Jedná se o čínské profesionální mikroauto, které se vejde i do obývacího pokoje každého domova. S určitou nadsázkou samozřejmě. Wuling E10 je asi nejužší auto na světě.

iZdroj fotografie: Wuling

Šířka Wulingu E10 je pouhých 1 080 mm, což je téměř polovina oproti velkému SUV. Impozantně krátký poloměr otáčení 4,3 metru je působivý. Díky tomu není obtížné manévrovat ve stísněných prostorách. Stojí za to vědět, že s těmito rozměry nabízí elektromobil impozantní nákladový prostor až 1,7 metru krychlového a užitečnou hmotnost až 200 kg. Jde o jednomístné užitkové auto, pro firmy fungující v centrech ucpaných měst je perfektní.

Nejmenší vozy světa za celou historii automobilů. Mnoho z nich svět zapomněl

V zimě je to mnohem lepší varianta než kolo nebo koloběžka. Jeden by řekl, že Foodora, Rohlík a všechny podobné společnosti začínají dávat pozor. Wuling E10 byl vytvořen speciálně proto, aby mohl být používán v nejužších ulicích města místo klasických tříkolek. Se svými netradičními proporcemi a osobitým vzhledem má působivě tenký profil a malá 12palcová kola. Navíc díky svému čtvercovému tvaru a minimalistickému exteriéru vypadá docela šarmantně.

Malé neznamená nepraktické, v tomto případě určitě ne!

Wuling E10 je k dispozici také s vyšší střechou. Výrobce nabízí flexibilní platformu pro přepravu různého sortimentu, jako jsou květiny, zmrzlina, ovoce, jídlo a nápoje. Interiér jednomístné kabiny je vybaven manuální klimatizací, digitální přístrojovou deskou a pohodlným USB portem pro nabíjení zařízení. Pohon unikátního čínského elektromobilu zajišťuje elektromotor umístěný vpředu.

iZdroj fotografie: iStock

Stroj má výkon 27 koní a maximální rychlost omezenou na 71 km/h. Lithium-železo-fosfátová baterie s kapacitou 9 kWh i přes své malé rozměry poskytuje dojezd ve městě až 150 kilometrů. Navíc lze nabíjení snadno provést z domácí zásuvky nebo pomocí AC nabíječek. Wuling E10 oficiálně debutoval v Číně letos v létě. Kolik to stojí? Cena se blíží v přepočtu částce 110 000 Kč. Odpovědí na otázku, zda se bude prodávat i u nás, je ne. Zatím?

Mají malé dodávky smysl?

Zdroj: Wuling
Diskuze Vstoupit do diskuze
58 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články