I vy? Řidiči musí urychleně vyměnit airbagy ve svých autech. V opačném případě mohou být následky děsivé

Povinný prvek výbavy auta s bezpečnostní funkcí se při nehodě změní ve smrtící zbraň. Namísto ochrany bude řidič zasypán kovovými projektily.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Není důvod chodit kolem toho jako kolem horké kaše. Věc je jednoduchá a zřejmá. Miliony vozidel na silnicích obsahují vadné airbagy. Ty mohou způsobit vážné zranění v případě nehody. Nový problém se týká výplňových prvků airbagů, které byly vyráběny firmami Delphi a ARC. Tyto společnosti dodávaly své komponenty mnoha oblíbeným a renomovaným výrobcům vozidel. A co to znamená?

Vystřelené airbagy mohou proti řidiči vymrštit kovové částice

To znamená, že problém se týká velkého množství aut. Vyšetřovatelé z National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), což je americká vládní organizace pro bezpečnost silničního provozu, přišli s tvrzením, že vadné výplňové prvky mohou způsobit, že airbagy se v případě nehody neotevřou správně. Co to přesně znamená? Při nafouknutí airbagu dochází k vyvržení malých kovových částic do kabiny vozidla.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Tyto částice jsou zbytky svarových usazenin, které vznikají během procesu výroby výplně airbagu. Dopad takových částic může být katastrofální, v extrémních případech dokonce smrtící pro řidiče a spolujezdce. Nelze podceňovat rozsah tohoto problému. Podle odhadů NHTSA se vadné výplňové prvky týkají až 52 milionů airbagů. Toto číslo zahrnuje 41 milionů komponent vyrobených společností ARC a dalších 11 milionů od Delphi.

Mercedes a Ford svolávají miliony aut, Nissan pozastavuje výrobu a Tesla propouští

Tyto vadné součásti byly použity v airbagových systémech několika značek, včetně BMW, Fiat-Chrysler, Ford, General Motors, Hyundai, Kia, Maserati, Mercedes, Porsche, Tesla, Toyota, Volkswagen a dalších. Výrobci vozidel budou kontaktovat majitele postižených vozů a informovat je o nutnosti výměny vadných airbagů. Řidiči budou vyzváni k návštěvě webové stránky, na které budou komunikovány podrobnosti o výměně.

Místo záchrany se z airbagu stane katapult kovových projektilů

Je však třeba mít na paměti, že tento proces může trvat několik let, proto je důležité sledovat zprávy a upozornění od výrobců a NHTSA. Jak se týká věc českých řidičů? Snad nijak, podle dostupných zpráv se netýká problém aut prodávaných na našem trhu. Nejblíže byly evidovány problémy v Turecku, ovšem spojení s globálním problémem nebylo potvrzeno. Jedině snad kdyby si někdo přivezl postižený automobil sám z USA nebo Kanady.

Potřebuje vaše auto výměnu airbagu?

Zdroj: NHTSA
Diskuze Vstoupit do diskuze
120 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články