Mezi čínské značky, které se definitivně zabydlely na českém trhu včetně prodejen a servisů patří i VOYAH. A přináší výjimečnou nabídku.
Nabídka čínských aut na našem trhu se stále rozšiřuje. Po „průkopnickém“ MG a koncernu SAIC se u nás, díky společnosti Plastonic s.r.o., zabydlel i další z velkých čínských výrobců, koncern DongFeng. Z jeho nabídky (případně z nabídky dceřinného Forthingu) si v zásadě mohou vybrat všichni ti, kdož mají zájem o osobní vozy nižší střední a střední třídy, v případě Forthingu T5 EVO pak i o designové SUV na pomezí střední a vyšší střední třídy. S příchodem VOYAHu se ale vše mění. Pojďme se na tu změnu podívat společně.
Pro náročnou klientelu jen to nejlepší
A proměna je to poměrně zásadní. Jestli jsme totiž až dosud měli ve zvyku posuzovat nabídku čínských výrobců především z pozice levnějších, na cenu striktně orientovaných modelů, nový VOYAH Free dokazuje, že se s čínskou produkcí musí počítat i ve sférách, které byly zatím doménami zejména evropských výrobců. Samozřejmě, máme na mysli modely z opačných pater nabídky, kde cena nehraje až takovou roli. Kde se klade důraz spíše na design, výkony, celkové zpracování.
Jinými slovy, pohybujeme se ve výsostných vodách Mercedesu, BMW nebo Audi, jejichž klientela se zajímá především o kvalitu, výkony a prestiž, než třeba o 5% slevu u prodejce. A nemá problém si připlatit za přesně takovou výbavu, jakou chce, byť by to mělo znamenat navýšení ceny o desítky procent proti základu. K těmto zákazníkům míří nový VOYAH Free a již předem je jasné, že to nebude mít nikterak snadné. Měnit zažité zvyky je totiž výrazně těžší, než postavit dokonalý produkt.
2 motory a skvělé sladění do jednoho celku
Možná právě proto jeho výrobce neponechal nic náhodě a nabídnul VOYAH Free v Evropě až tehdy, když bylo zřejmé, že za požadovanou cenu bude mít co nabídnout. A náročné zákazníky čím oslovit a přimět je, aby se zamysleli nad jinou nabídkou než tou, kterou volili dosud. Protože v cenových patrech, v kterých se VOYAH Free pohybuje se nic jiného než to nejlepší zkrátka netoleruje. A nehraje se ani tak na deset kilowattů navíc jako spíš na to, jak bude všechno na palubě i pod palubou sladěno do skvěle fungujícího celku.
Ne že by těch kilowatů nakonec bylo málo. Jak dokládá přiložená tabulka základních technických údajů VOYAH Free, 2 motory (systémový výkon 360kW) a pohon všech kol dokáží poslat poměrně velké (rozvor komfortních 2 960 mm) SUV na stovku za 4,4 sekundy, a dále pokračovat až k dvojnásobné maximální rychlosti. Stačí to? Troufnu si tvrdit, že naprosto dostatečně. Podobně jako bude vyhovovat 560 litrů zavazadlového prostoru, který po složení sedadel nabídne těch litrů 1 320.
Max. výkon motoru (kW) Max. kroutící moment (Nm) Typ baterie Kapacita baterie (kWh Maximální výkon nabíjení (kW) Karoserie Délka(mm) Šířka (mm) Výška (mm) Rozvor (mm) Pohotovostní hmotnost (kg) Zatížení střechy (kg) Rádius otáčení (m) Počet sedadel Objem zavazadlového prostoru (l) Maximální rychlost vozidla (km/h) Zrychlení 0-100km/h (s) Kombinovaný dojezd (WLTP) Dojezd ve městě (WLTP) | 360 750 ternary lithium 106 120 Samonosná 4905 1950 1645 2960 2340 75 11,4 5 560 / po sklopení sedadel 1320 200 4,4 500 735 | |||
Interiér podle těch nejlepších vzorů
Mnohem zajímavější je možná design a celkové zpracování VOYAH Free, které vás nenechá na pochybách, v jakých sférách se pohybujeme a pro jakou klientelu je vůz určen. Precizně dotažené detaily, nádherně čalounený interiér, připomínající britské luxusní značky dává v každém okamžiku najevo, co bylo cílem výrobce: opravdu prémiový komfort a skvělý pocit z jízdy v každém okamžiku. A udělal vše, aby se mu to podařilo.
Začíná to vzduchovým odpružením, pokračuje opravdu komfortními sedadly s pamětí‚ vícestupňový vyhříváním, ventilací a masážní funkcí. Palubní desku tvoří tři spojené displeje; informační a zábavný komplex rozpoznává gesta a hlasové příkazy. Řidič tak může například nastavit teplotu v kabině či ovládat elektrické ovládání oken. Součástí je více než 15 systémů pro podporu řidiče, inteligentní navigační systém, technologii aktivního nočního vidění a mnohé další funkce pro řidiče a pasažéry.
Vrcholné technologie a aktivní potlačení okolního hluku
Elektronický crossover obsahuje snímače otisků prstů a rozpoznávání tváře řidiče. Auto má také několik radarů, 9 kamer a 12 ultrazvukových senzorů. K dispozici je kruhový kamerový systém 360°, monitorování „slepých“ zón a noční vidění, které monitoruje situaci na cestě na vzdálenost 150 metrů. Pomyslnou třešničkou na dortu je aktivní potlačování okolního hluku, díky čemuž se může Voyah pochlubit skutečně prémiovou akustikou. Excelentní zvuk zajišťuje hi-fi systém Dynaudio s 10 repro + subwooferem.
Jinými slovy, tady se nenechalo nic náhodě. Ostatně ani nemohlo: pokud máte porážet ty nejlepší, musíte nabídnout něco navíc. A pokud chcete uspět v opravdu tvrdé konkurenci, nesmíte volit průměrné technologie, ale jen ty nejlepší. To je i odpověď na poměrně sebevědomou cenovku, se kterou u nás VOYAH Free vstupuje na trh. Přes 2,1 milionu není opravdu málo, ale při výčtu toho, co Free nabízí (a jak vypadá) je to cena vcelku adekvátní. Tohle opravdu není a nikdy nebude auto pro masy.
A je to asi jedině dobře, nemůžeme mít všichni všechno. Případné zájemce může potěšit, že Plastonic s.r.o. (import DONGFENG a VOYAH) otvírá showroomy VOYAH v Praze a v Havířově, a další budou přibývat. Jak se vám líbí prémiovka z Číny? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!