Japonská automobilka nabídne neuvěřitelně širokou nabídku nových aut. Všechna budou ale bzučet, pro Evropu spalovací motory končí.
Nissan se chystá na ambiciózní modelovou ofenzívu. Představuje plány na elektrifikaci své nabídky v Evropě. Automobilka oznámila, že všechny nové modely, které v regionu uvede na trh, budou plně elektrické. Do roku 2030 hodlá Nissan v Evropě nabízet výhradně elektrická vozidla. Plánuje uvést na trh celkem 19 nových elektromobilů. V rámci těchto plánů potvrdil Nissan dvě nová elektrická auta určená pro evropský trh.
Zapomeňte na Micru či GT-R, teď už budou auta jen bzučet
Jedno z nich bude vyráběno v závodě v Sunderlandu. To je severní Anglie, kde v současnosti vyrábějí elektromobil Leaf. Nissan zatím neposkytl podrobnosti ohledně tohoto nového modelu. Už dříve ale naznačil, že se jedná o elektrické SUV, které by mělo nahradit právě model Leaf. Druhým modelem je zcela nový elektromobil, který bude fungovat jako nástupce modelu Micra. Ten by měl být vyráběn v továrně Renault v Douai ve Francii.
Produkce bude probíhat společně s elektromobilem Renault 5. Tyto vozy budou sdílet stejnou platformu, ale dostanou samozřejmě odlišný design. Nissan nedávno představil Concept 20-23. To je malý sportovní elektrický hatchback. Zrovna tento koncept může být považován za náznak budoucího nástupce modelu Micra. Generální ředitel Nissanu Makoto Uchida během představení konceptu prohlásil, že není cesty zpět k tradičním spalovacím motorům.
Podle něj je Nissan na prahu přijetí elektromobilů a přechod na plně elektrický pohon do roku 2030 je správným krokem pro firmu, zákazníky a pro životní prostředí. Paradoxní prohlášení v době, kdy ředitel firmy Toyota mluví o elektromobilech jako o špatné cestě. No nic, zpět k Nissanu. Ten se také zavázal, že do svého fiskálního roku 2026, končícího 31. března 2027, bude 98 % jeho prodeje v Evropě elektrifikovaných.
Budoucnost aut je elektrická, nejenom podle Nissanu
To představuje plně elektrická vozidla a hybridy s velkou baterií. Závazek, že do roku 2030 bude v Evropě nabízet výhradně elektrické vozy, komunikuje Nissan v souladu s aliančním partnerem, značkou Renault. Nejde jen o Nissan, má být hůř. I další automobilové společnosti, včetně Fordu a Stellantis, oznámily své záměry stát se do roku 2030 v Evropě plně elektrickými. Bez ohledu na to, zda zákazníci taková auta chtějí, či nechtějí.