Nová paliva fungují a jsou řešením krize. Evropská unie je ale zakazuje, chce lidem nutit elektrická auta za každou cenu.
Evropská unie je ekonomicko-politickým bastardem, který nenávidí auta. A prostřednictvím nich chce omezit osobní svobodu všech svých občanů. Potvrdilo se to letos na jaře, kdy byly zprava i zleva komunikovány souvislosti s definitivním zákazem aut na spalovací motory. To vyvolalo rozruch a nespokojenost, především v Německu. Německo, ačkoli bylo považováno za průkopníka v oblasti elektrických vozidel, deklarovalo, že tento zákaz nepodpoří.
Syntetická paliva řeší problém s ekologií. EU je ale nechce!
Ne, pokud nedostane výjimku pro spalovací motory, které používají uhlíkově neutrální paliva, nejde do toho. Co jsou takzvaná e-paliva, už víme. Jde o syntetická paliva vyráběná chemickou cestou bez použití ropy, za použití zeleného vodíku nebo obnovitelných zdrojů energie. Třeba koncert Stellantis před pár dny oznámil, že na syntetická paliva mohou jezdit aktuální modely od roku 2014 bez přestavby.
Jinak řečeno, že Citroeny, Peugeoty, Fiaty a další lze už teď tankovat e-palivy. Tímto je problém s emisemi vyřešen. Nicméně evropským politikům se německý postoj nelíbil. Postupně se k němu přidaly i další země, a tak byli nuceni diktátoři v EU přistoupit na kompromis. Došlo na zmiňovanou výjimku. Podle té by měla mít syntetická paliva klimaticky neutrální charakter a měla by být zahrnuta do nového evropského nařízení, které právě vzniká.
A tady EU opět ukázala svou křivou a nenávistnou stránku. Nařízení obsahuje technický požadavek, který by spalovací motory se syntetickými palivy fakticky odstavil mimo hru. Podle návrhu by údajně tyto motory musely být 100% CO2 neutrální. To zahrnuje všechny fáze od získání energie přes výrobu, skladování až po distribuci. Toho lze asi teoreticky dosáhnout, ale za tak extrémně vysoké náklady, že výroba syntetických paliv by ztratila smysl.
Kdo nechce elektromobil, nebude mít za čas jinou šanci
Tyto požadavky na výpočet emisí však nejsou aplikovány ani u elektrických vozidel. Je potvrzeno, že elektrická auta ani zdaleka nejsou CO2 neutrální, právě naopak. Zatěžují planetu extrémně. Stačí jen zmínit těžbu drahých kovů na výrobu baterií a jejich transport na místo zpracování. Nebo náročnou likvidaci. Kritéria byla stanovena bez dostatečné analýzy a praktických návrhů, jak by je bylo možné realizovat.
V praxi se jedná o faktický zákaz syntetických paliv, ačkoli budou stále „legálně“ povolena. To opět ukazuje, jak EU „myslí na lidi“ a že vůbec nejde o ekologii a životní prostředí. Konflikt potvrzuje složitost a kontroverze, které mohou vzniknout při prosazování agresivních cílů v oblasti snižování emisí v automobilovém průmyslu. Na následné nástrahy při vytváření legislativy, která se snaží tato omezení uplatňovat. A na hloupost, se kterou jsou taková opatření slepě prosazována na úkor běžných lidí.