Řidič zastavil přímo na dálnici a šel vykonat potřebu. Neudržel to, následovala tak trapná situace, že zasahovala záchranka i hasiči, nabouralo několik aut

Odstavit auto na dálnici je extrémně nebezpečná věc. Auto s řidičem přežije obvykle jen pár minut, než dojde k tragické nehodě.

i Zdroj fotografie: Policie ČR, AutoŽivě
                   

Jízda po dálnici má svá specifika. Platí tam nejvyšší povolená rychlost. Je povinnost mít pro jízdu po dálnici zaplacený dálniční poplatek, samozřejmě na výjimky. Na dálnici nesmí vozidla, která by bránila provozu nebo ostatní omezovala. Třeba koňský povoz. Na dálnici se musí umět řidič chovat, to bez nadsázky. Je nepatřičné na dálnici zastavovat. Otáčet se na dálnici, couvat. To vše je extrémně nebezpečné.

Řidič nemůže na dálnici dělat skoro nic, jen dávat pozor a jet

Tak nebezpečné, že to téměř vždy zavání nehodou s velmi vážnými následky. Když někdo vjede na dálnici do protisměru, o tom snad ani není třeba hovořit. Veškerá pravidla jízdy po dálnici, ale nejenom ta, i prostý selský rozum a pud sebezáchovy popřel nedávno řidič s poměrně pikantními problémy. Sama policie tento případ zdokumentovala. A bylo by to komické, kdyby nešlo o zdraví, bezpečnost a život, kdyby chování řidiče neskončilo nehodou. Prvotní hlášení i zprávy z místa nehody byly poměrně kusé.

iZdroj fotografie: Policie ČR

Policisté prošetřovali nehodu, která byla na linku tísňového volání 158 nahlášena s tím, že na 21,5 kilometru dálnice D6 ve směru na Prahu došlo k hromadné nehodě čtyř vozidel. Kolize následně dálnici úplně zneprůjezdnila, v plném rozsahu byl uzavřen i EXIT 25. Nehodu podle všeho zapříčinil 88letý řidič dodávky. Podle prvních šetření zcela bezdůvodně na dálnici D6 zastavil, začal couvat a otáčet se. Jak se později ukázalo, důvod tady byl. Do dodávky postupně nabourala další tři osobní auta.

19letý řidič BMW „jel“ po dálnici 283 km/h: Nyní půjde do vězení, policie si ho vychutnala jako exemplární příklad

Řidič dodávky prý působil velmi zmateně a hlídce sdělil, že jede z Prahy na Plzeň. Důvod svého jednání nejprve nedokázal vysvětlit. Nikdo neutrpěl žádné zranění. Dva lidé byli preventivně převezeni do nemocnice. U všech účastníků nehody provedli policisté orientační dechové zkoušky. Alkohol? Ne, výsledky byly negativní u všech účastníků nehody. A co tedy bylo příčinou nehody, u které zasahovaly všechny složky IZS? Teprve následné vyšetřování kolize na dálnici D6 osvětlilo, jak se všechno seběhlo.

Zastavit na dálnici a jít za svodila vykonat potřebu? Raději ne

Muž zastavil z důvodu akutního vykonání potřeby. Na tom není nic k smíchu, a kdo někdy zažil nutkavý pocit v podbřišku, ledový pot a tlak milionu atmosfér, ví, že to není legrace. Motorista bohužel příliš rychle zastavil a stáhl kalhoty. Neuvědomil si, že zřejmě špatně zajistil svou dodávku. Ta se samovolně rozjela a pohybovala se po dálnici. Následně došlo k nehodám. A i přesto, že nedošlo k žádným vážným následkům, dvě osoby skončily z preventivních důvodů v nemocnici.

Škoda na vozidlech? Dojít si stálo v přepočtu na škodu na majetku přes 200 000 Kč. Podtrženo a sečteno, zastavovat na dálnici? Nikdy, pouze v nejnutnějším případě technických problémů nebo nehody. A i v takovém případě se nelze chovat, jako když řidič zastaví někde na parkovišti. Když už je nutné zastavit na dálnici, tak co nejvíce vpravo, v odstavném pruhu.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Co dál? Zapnout výstražná světla, na sebe si obléci reflexní vestu. A označit místo výstražným trojúhelníkem ve vzdálenosti minimálně 100 metrů od vozidla. Jestliže je to možné, opustit spolu s ostatními cestujícími vozidlo a dálniční těleso, nejlépe za svodidla. A kontaktovat policii. Pokud řidič má potřebu, pokud to je jen trochu možné, tak vždy dojet na nejbližší čerpací stanici, odpočívadlo, nebo alespoň sjezd. A řešit nutkání mimo dálnici.

Zastavili byste na dálnici?

Zdroj: Policie
Diskuze Vstoupit do diskuze
88 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články