Xiaomi už vyrábí auta: výkon přes 600 koní a maximálka přes 260 km/h. Tesla to může zabalit

Čekání na to, která z „telefonních“ firem jako první uvede svůj elektromobil, je u konce. Xiaomi všem „vypálilo“ rybník a ukazuje, co umí přes 600 koní s pohonem všech kol.

i Zdroj fotografie: Xiaomi
i Zdroj fotografie: Xiaomi
i Zdroj fotografie: Xiaomi
i Zdroj fotografie: Xiaomi
i Zdroj fotografie: Xiaomi
i Zdroj fotografie: Xiaomi
i Zdroj fotografie: Xiaomi
i Zdroj fotografie: Xiaomi
Další 4 fotografie
Další 4 fotografie
                   

Tak je to tady. Kdo čekal, že první výrobce telefonů, který začne vyrábět (sériově) auta, bude Apple, se zmýlil. Popravdě, ač fanda kalifornské značky s nakousnutým jablkem, nečekal jsem, že nějaký „iCar“ v dohledné době přijde. Apple je široce rozkročená technologická firma s mnoha platformami, včetně výkonných počítačů nebo streamovaného obsahu. A není v Číně. Což se možná ukázalo jako klíčový parametr. Dámy a pánové, první „auťák“ od Xiaomi je tu. Pojďme se na něj podívat společně.

Čína je v elektromobilech v podstatě k nepřekonání

Ono totiž podnikat v Číně, mít sídlo v Číně, a především mít kontakty na denní bázi v Číně se pro vývoj a výrobu elektromobilu ukazuje jako jedna z klíčových předností. Čína je v elektromobilech světová velmoc číslo jedna a nedovedu si představit, kdo by ji dokázal v dohledné době předběhnout. V zemi jsou stovky firem zabývajících se komponenty do elektromobilů, na pracovním trhu jsou tisíce a tisíce od minuty „použitelných“ inženýrů s bohatými zkušenostmi, a navíc je velmi snadné se domluvit s již fungujícím výrobcem na spolupráci.

Tohle přesně nás čeká: Čína porazila celý svět v oblasti elektromobilů, Evropa je v ohrožení

A to přesně učinil telekomunikační gigant Xiaomi. Spojil se s jednou z největších firem v oboru BAIC a výsledkem je první elektromobil značky Xiaomi s označením SU7. Zajímavé je, že BAIC vyrábí v Číně také vozy Mercedes-Benz v rámci společného podniku Beijing-Benz, který byl založen v roce 2005 a kde BAIC vlastní 51 %. BAIC je také akcionářem samotného Mercedes-Benz a drží 10% podíl v německém tradičním výrobci. To asi nepotřebuje komentáře.

Výkon téměř 700 koní na všech čtyřech kolech

Jaký je tedy první „telefonní automobil“? Xiaomi SU7 je mírně „přizvedlý“ sedan s rozměry 4 997 x 1 963 x 1 455 mm a velmi komfortním rozvorem 3 000 mm. Bude vyjíždět na kolech 19″ a 20″, obutých buďto do rozměru 245/45 R19 nebo 245/40 R20. Xiaomi ukázalo zatím dvě verze – s lidarem a bez. Lidar je instalován za předním sklem. Na prvních fotografiích je patrná kamera na sloupku B, takže máme podezření, že Xiaomi SU7 přijde s funkcí odemykání rozpoznáním obličeje. Zkrátka jako doma v telefonu.

iZdroj fotografie: Xiaomi

A teď to nejdůležitější: pohon a výkony. A držte si klobouky, neb pojedeme hodně rychle. Xiaomi SU7 se bude nabízet s dvěma druhy pohonu: buďto s pohonem předních kol a motorem o výkonu 220 kW, nebo „čtyřkolkou“ s dvěma motory o systémovém výkonu 495 kW (220 kW + 275 kW). Baterie LFP pochází od BYD pro slabší variantu a typu NMC od CATL pro dražší variantu. Jinými slovy, silnější verze nabídne „postaru“ výkon 675 koní. To na nenápadný sedan, jakkoli svými tvary podobný designu Porsche, není vůbec špatné.

I Porsche by se před Xiaomi muselo mít na pozoru

Pohotovostní hmotnost je 1 980 kg a maximální rychlost je u nižší výbavy omezena na 210 km/h. Pohotovostní hmotnost nejvyšší výbavy je 2 205 kg a maximální rychlost 265 km/h. Zrychlení je u výkonnější varianty kolem 3 sekund. Jinými slovy, tento „EV z telefonů v designu 911“ by reálné Porsche uměl zřejmě potrápit, do dvou set kilometrů v hodině pak zcela určitě. I přes poměrně vysokou hmotnost u výkonnější verze navíc nelze zapomenout, kde všechny ty kilogramy jsou – v podlaze.

A ve spojení s pohonem čtyř kol budou tedy zajišťovat odpovídající stabilitu, kterou v rychlých zatáčkách jako když najdete. Dodávat, že auto pracuje na systému HyperOS od Xiaomi, který dokáže „pohánět“ telefony i automobily, je asi zbytečné. Tak co říkáte, povedla se Xiaomi jeho „autová premiéra“? Nesvrbí vás ruce při představě, jak musí (speciálně výkonnější varianta) jezdit? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Další 4 fotografie
Další 4 fotografie

Už se těšíte na telefon i s autem v jednom balíčku?

Diskuze Vstoupit do diskuze
54 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články