Video: Vězení za předjíždění. Český kamioňák dostal 2 roky, smetl autobus plný lidí. Nepochopitelné, co udělal, říká soudkyně

Když se rozhodnete předjíždět s kamionem přímo proti autobusu plnému lidí, musíte v případě odsouzení počítat s vězením. Český kamioňák nastupuje do výkonu trestu.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Přijde vám vězení za předjíždění jako špatný vtip? Žádná podmínka, ale solidní 2 roky a 3 měsíce (neboli plnotučných 27 měsíců „nepo“) pěkně natvrdo, v chládku? V době, kdy v českém soudním systému dostanete podmínku například za dokonané znásilnění? Jak se ukazuje, možné to je. Okresní soud v Pasově vynesl verdikt v případu českého řidiče kamionu, který v lednu 2019 bezohledně předjížděl na zakázaném místě. Třiapadesátiletý muž stráví ve vězení zmíněné dva roky a tři měsíce. Pojďme se na toho desperáta podívat společně.

Neuvěřitelně agresivní jízda skončila jen zázrakem bez tragédie

Jde i v českém prostředí o poměrně známý incident, proto jen velmi v krátkosti: V lednu 2019 český řidič kamionu bezohledně předjížděl na spolkové silnici B12 u Freyungu v Bavorsku. Do manévru se pustil nejen na zakázu předjíždění, ale ohrozil bezprostředně život svůj i ostatních účastníků silničního provozu. Bez ohledu na namrzlý povrch a obtížné zimní podmínky začal řidič na klikaté silnici předjíždět další kamion. Jako zázrakem se přitom vyhnul srážce s protijedoucím autobusem.

Kamion nedobrzdil a slisoval malou Hondu mezi sebe a míchačku s betonem. Řidička neměla šanci, vše natočila kamera

A se stejným štěstím se vyhnul dalšímu kamionu, který natlačil do příkopu. Incident zaznamenal na palubní kameru další řidič. Po zveřejnění vyvolala nahrávka okamžitě bouři v německých médiích a volání po zodpovědnosti. Českému řidiči se totiž nakonec povedlo z celého incidentu ujet. Bavorské policii se však podařilo jej vypátrat a případ se tak dostal k projednání u zemského soudu v Pasově. A jakkoli se nám mohou ony dva roky a tři měsíce jevit jako nepřiměřeně přísné, mohlo to celé dopadnout ještě výrazně přísněji.

Státní zástupce požadoval zcela jinou kvalifikaci

Prokuratura totiž původně požadovala, aby byl řidič kamionu obviněn z pokusu o vraždu.A odcházel tak s citelně vyšším trestem. Soud však tvrzení státního zástupce odmítl a shledal je absurdními. Řidič tak byl nakonec byl odsouzen „pouze“ za přečin ohrožení silničního provozu. I za něj půjde český řidič půjde na 2 roky a 3 měsíce do německého vězení. Navíc mu po skončení trestu začne platit zákaz řízení v Německu na další 4 roky. Obhájci se nepodařilo přesvědčit soud, aby setrval na podmíněném trestu.

Jak je totiž ve videu Bayerischer Rundfunk totiž patrné, státní zástupce v tomto případě argumentoval tím, že pokud se někdo s dvacet tun těžkou soupravou pustí do manévru, kdy vyjede přímo do protisměru proti autobousu, musí být srozuměn s tím, že v případě střetu způsobí apokalypsu a ztrátu lidských životů. Proto tak tvrdošíjně trval na úmyslu. Což by řidiče kamionu poslalo „do chládku“ na citelně delší dobu, pochopitelně. Popravě, jakkoli chápu určitou křivolakost právních konstrukcí (a dohledávání úmyslu, přímého či nepřímého), něco na tom je.

iZdroj fotografie: Policie ČR

Zbývá několik otázek na závěr: je to za extrémně riskantní předjíždění, navíc v kamionu, ve finále moc, nebo málo? Měly by se i u nás takto zpřísnit tresty? Myslíte, že hrozba vězení by všechny tyto hazardéry se životy odradila od podobných excesů? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Jste pro takto přísné trestání v podobných případech?

Diskuze Vstoupit do diskuze
51 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články