Mladík v BMW „driftoval“ na kruháku. Zákon to nezakazuje, přesto si na něm policie vylila zlost a dala mu nezapomenutelnou pokutu

Mít staré BMW a naopak velmi „mladé“ řidičské oprávnění může některé jedince svádět k tomu, pokusit se napodobit legendární driftery z YouTube. Policie to však vidí poněkud jinak.

i Zdroj fotografie: WikiMediaImages / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

To se tak zkrátka jednomu přihodí. Střední škola v zásadě úspěšně za sebou, staré, omlácené BMW s příspěvkem od babičky stojí před domem (na vlastní garáž ještě dlouho nebude) a v hlavě plno nakoukaných videí s těmi nejlepšími driftery z Japonska, co to „smaží“ po nocích kdesi v kopcích nad Yokohamou. Případně opuštěných podzemních garážích, kamery umíme vypnout. Nevidím tedy jediný důvod, proč to také nezkusit. Kupodiuv policie jej viděla, tedy ten důvod i to BMW. A my se na to pojďme podívat také. A společně.

Zákon driftování přímo nezakazuje, pokud neohrozí bezpečnost

Stalo se v nedaleké polské Zielone Gore, kdy jeden z mladých a velmi čerstvých řidičů pravděpodobně zapomněl, že pravidla silničního provozu jsou vytvářena z jistého důvodu. Zejména tedy pro bezpečnost toho provozu. A i když v nich nemůže být uvedeno všechno (zákonodárci nemohou postihnout všechny anomálie, které adolescenty na celém světě napadnou), některé věci jsou zkrátka zapovězeny. Devatenáctiletý mladík se tedy pustil do driftování na veřejných silnicích. Navíc za plného, hustého provozu.

Zákon č. 361/2000 Sb. (Zákon o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu)

(2) Každý účastník silničního provozu je povinen chovat se ukázněně, pozorně a ohleduplně, neohrožovat bezpečnost a plynulost silničního provozu, jeho účastníky ani sebe nebo majetek. Přitom je povinen přizpůsobit svoje chování stavebnímu stavu, povaze silnice a situaci v silničním provozu.

Audi TT, upnuté tričko, kšiltovka a ego ředitele zeměkoule. Kamera natočila mladíka alergického na klakson

Čímž pravděpodobně vystavoval ostatní účastníky na silnici riziku. Nechcete totiž opravdu v protisměru potkat někoho, kdo se učí projet zatáčky smykem a jehož hlavní „zkušenosti“ s řízením motorových vozidel spočívají ve sledování YouTube videí, v lepším případě svírání volantu u herní konzole. K smůle jedince však městské kamerové systémy fungují i v Polsku, vše navíc vyvrcholilo oznámením, které bylo předáno přímo strážníkovi Městské policie v Zieloně Gore.

Spolu s oznámením policie shlédla i kamerové systémy ve městě a objevila na nich devatenáctiletého mladíka, který seděl za volantem šedého BMW. Z videa bylo patrné, že se řidič opakovaně snažil dostat své vozidlo do smyku, což byl způsob, kterým se pokusil projíždět kruhovým objezdem.

Policie „ocenila“ umění driftera vysokou pokutou

Tak to bychom měli. Driftovat na kruháku není opravdu nic, co by ocenil kdokoli jiný, kromě samotného driftera a jeho případné crew. A obdivovatelek mladého „závodníka“ na sociálních sítích. Kdo to však dokázal ocenit, byli policisté, kteří pod dojmem online záběrů z kamer nelenili a k dotyčnému „kruháku“ vyjeli. Překvapení driftera nad rychlou policejní rekací bylo údajně nemalé. Kamery jsou zkrátka někdy prevíti. A ještě větší překvapení následovalo z výše pokuty: v přepočtu 17 000 korun.

Hráli na Playstationu GTA a pak sedli za volant. Jeden předjíždí na trávě, druhý driftuje a bourá v BMW do semaforu

Což je možná polovina ceny toho starého BMW. Budiž to ale především varováním pro další napodobitele umu borců z YouTube: jednak ti to většinou opravdu umí, jednak se (většinou) pohybují na uzavřeném prostranství, mimo běžný silniční provoz. Pokud totiž ztratíte kontrolu nad vaším vozem ve smyku a dojde ke střetu s jiným vozidlem, nenajdete pojišťovnu, která nad vámi bude mít slitování. Ve finále to může být celé výrazně, výrazně dražší, než oněch 17 000 za pokutu. Možná to stojí za zamyšlení.

Jak byste driftera „ocenili“ vy?

Zdroj: Auto Swiat
Diskuze Vstoupit do diskuze
66 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články