Může někdo sesadit z pomyslného trůnu Mercedes a BMW? Číňani si to myslí a staví do cesty německé elitě svůj „levný“ luxusní elektromobil
Má nějaká automobilka šanci vyhnat z trůnu příslušníky německé prémiové trojice? Spíše ne, určitě ne na evropském trhu. Ambice tady ovšem jsou a ne malé. V segmentu elektromobilů se objevuje nový hráč. A dává sám sobě nesnadný cíl, chce významně konkurovat zavedeným značkám. Čínský výrobce BYD postupně získává popularitu nejen v domovské Číně, ale i na celém světě. Představuje svůj nový sedan – YangWang U6.
Luxusní sedan se čtyřmi motory chce zamířit mezi elitu
Tento model, již zachycený během silničních testů, láká na zajímavý vzhled, a také konkurenceschopný výkon. To co aut nabízí, a vlastně proklamuje, jej staví do přímé opozice k vozům jako jsou Mercedes EQS, BMW i7 a Nio ET9. Název značky NEV YangWang v angličtině znamená „Look Up“ a patří k dnes už relativně známému výrobci BYD. Pro tuto značku je charakteristická technologická platforma individuálního pohonu kol (IWD).
To je inovativní řešení v oblasti elektromobility. Tato platforma údajně uděluje vozidlům YangWang slušný výkon a řízení. První model z této nové řady, terénní automobil se čtyřmi elektromotory YangWang U8, už byl uveden na trh v roce 2023. U9 navíc představuje elektrický supercar vyvinutý významným designérem Wolfgangem Eggerem, který má zkušenosti s prací pro automobilky jako Alfa Romeo, Audi a Lamborghini.
Aktuálně očekávaný model, YangWang U6, je luxusní sedan, který se pyšní nejnižším koeficientem odporu vzduchu mezi sériově vyráběnými vozy. Během silničních testů v Číně byl tento vůz pozorován vedle konkurenčního modelu Denza. Vnější design vozu přináší zajímavé prvky, včetně výsuvných klik dveří. Kdyby to náhodou někdo potřeboval. Vůz byl vyfotografován během testování s kamerami namísto tradičních bočních zrcátek, což přispívá ke snížení odporu vzduchu.
Tato inovace umožňuje vozidlu dosáhnout extrémně nízké hodnoty koeficientu odporu vzduchu pouze 0,195 (Cd), což je nižší než u většiny současných elektromobilů. Interiér YangWang U6 navazuje na design SUV modelu U8 a disponuje třemi obrazovkami. Ta největší má úhlopříčku 23,6 palce a slouží jako digitální přístrojový panel. Ovládací panel řidiče nabízí vertikální uspořádání a má průměr 12,8 palce.
Cena je velmi smířlivá, ovšem pro evropský trh nereálná
Pracoviště řidiče zahrnuje tříramenný volant s pádly řazení a moderní snímač Face-ID umístěný na A-sloupku. Ten sleduje pozornost řidiče. Pohonná soustava tohoto sedanu by měla obsahovat čtyři elektromotory a bude nabízena ve třech variantách pohonu: EV, PHEV a EREV. Očekávaná cena v Číně se pohybuje kolem 800 000 juanů, to je v přepočtu asi 2,2 milionu Kč. Novinka slibuje posunout konkurenci na poli elektromobility a přinést zákazníkům kombinaci moderního designu, výkonu a pokročilých technologií.
Každopádně vzhled asi nebude pro každého, nebo ano? Pokud dosud někdo jen lačně čekal na závěr s informací, kdy a kde si bude moct nové auto koupit, tak je tady několik zpráv. Kdy bude nové auto v prodeji, se ještě neví. A to není to nejhorší pro toho, kdo by ho chtěl koupit. U nás bude jen těžko k dostání. A je to čínské auto, takže cena v přepočtu je bez dovozu, cla a daně. V reálu by uto stálo u nás mnohem víc.