Exkluzivně: Test čínského SUV s 800 kW, nic podobného jsme neviděli. Dongfeng Hero M917 již brzy v Čechách

Mezi záplavou SUV ze všech konců světa se najde model, který se naprosto vymyká všem. Třeba terénními schopnostmi nebo absurdním výkonem. Hero M917 je tady.

i Zdroj fotografie: DF Motor
                   

Jsme rádi, že vám jako jediný automagazín v České republice můžeme přinést zcela unikátní záběry z předváděcí akce nového SUV čínské automobilky Dongfeng. Máme je totiž přímo od účastníka této akce, importéra Dongfengu v České republice (a na Slovensku a Maďarsku), který je momentálně v Číně. Díky osobním vztahům (a díky kvalitním telefonům) jdou takováto videa a fotografie sdílet vyloženě na jedno kliknutí. A vy tedy můžete vidět něco, co dosud v ČR nikde zveřejněné nebylo. Pojďme se na to podívat společně.

SUV? Tohle není auto na vození dětí do školy

Přiznám se, že když jsem prvně reklamní video nového top modelu koncernu Dongfeng uviděl, zalapal jsem po dechu. Jednak provedením videa, kde jsem jako kameraman chvílemi dumal, co je realita a co je už 3D animace, jednak tím, o jak fascinující stroj se jedná. Nejsem příznivce přehnaně luxusních, zbytečně velkých a hřmotných SUV, notabene když jsou na baterie. Přijdou mi zbytečné. Jenže tohle je trochu jiný případ. Tohle auto má vlastnosti, o nichž se všem SUV může v podstatě jenom zdát.

iZdroj fotografie: DF Motor

A tím nemyslím jen jeho až absurdní pohonnou soustavu. Posuďte sami: Výkonnější verze (vpředu i vzadu po dvou motorech, slabší verze vpředu jeden a vzadu dva) s výkonem jakoby sebraným z lokomotivy (800/600 kW). S extrémně precizně řešeným podvozkem (výrobce jej nazývá Dynamic Suspension damping control – CDC) nebo 142kWh baterií, schopnou dobití z 30 na 80 % za 47 minut a dojezdu 450 km dle metodiky CLTC. Jsou to parametry špičkové, ale ne zcela nevídané.

Arnold Schwarzenegger „ukecal” výrobce Hummeru. Tady zřejmě nemusel

Co však nevídané je, jsou terénní schopnosti nového Hero M917. Když se podíváte na video z retardéru („betonové boule”) a všimnete si, jakého zkřížení je celé zavěšení schopno (a jak si vůz v nouzi pomůže klidně jedním kolem), pochopíte, že tohle auto jen tak nějaký terén nerozhází. Tak nějak podobně si představuji opravdový „hardcore” elektromobil do terénu. Tedy něco, co si na terénní schopnosti nehraje, ale co je doopravdy má. Jeho tak trochu vojenské vzezření (a schopnosti) totiž nejsou náhoda.

Dongfeng je totiž velmi činný ve zbrojařském sektoru a poznatky z vojenských, ultimátních vozidel odolávajících minám a schopných projet v zásadě cokoli potom uplatňuje v civilním sektoru. Neviděli jsme to už někde? Viděli, pochopitelně. „HUMVEE” byl také původně čistě vojenský speciál. Než Arnold Schwarzenegger přemluvil výrobce, aby začal vyrábět i civilní verzi – a tak vznikl z něj odvozený Hummer H1. Historka stará jak Metuzalém, ale pravdivá. Zbytek znáte.

Podobně koncipované vozidlo nemůže úspěch minout

Dongfeng zřejmě „Arnie” nepřemlouval a zřejmě to ani nebylo potřeba. Vůz s poněkud záhadným pojmenováním Hero M917 (měl jsem osobně za to, že tuto číslovku má chráněnou Porsche, podobně jako má chráněnou a „patentovanou” číslovku 911) při jen trochu rozumně nastavené cenovce v podstatě nemůže potkat neúspěch. Konkurence je zcela mizivá, tohle auto se bude vyjímat stejně tak dobře u energetické firmy jako u solventního milovníka kvalitních terénních vozů.

Jen to brodění bych si možná odpustil. Pustit se do vody s něčím, co má tolik akumulované energie a tolik vysokonapěťových kabelů přímo pod „p…”, není nic pro mou fantazii a představivost. Nepochybuji však, že u Dongfengu velmi přesně vědí, co dělají, a Hero M917 je dokonale natestovaný a vydrží spíše výrazně více, než co vidíme na videu. Máme slíbené první vozidlo v Čechách na exkluzivní test, již teď se nemůžeme dočkat. A budeme vás pochopitelně obratem informovat.

Co říkáte na ultimátní offroad z Číny?

Zdroj: DFMotor
Diskuze Vstoupit do diskuze
94 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články