Video: Mladý drifter neřízeně poslal auto do svodidel, značku (ne)uhádnete. Tohle by se v Brně nestalo

Na vozech s pohonem zadní nápravy může někdo oceňovat mimo jiné i to, že se s nimi dá driftovat. Pravda, podmínkou by mělo být, že to alespoň trochu umíte.

i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
                   

Ne, nebudu se mu smát. Slibuju. Ani trochu. Tak dobře, aspoň trochu můžu. Ale opravdu jen trochu. Protože jsem se před minutou smál ještě na plné kolo, tak teď už jen trochu. To dává smysl. Ano, milí přátelé, až uvidíte několik desítek vteřin na přiloženém videu, budete se myslím smát také. Jakkoli bychom se cizímu neštěstí smát neměli. Je to ale opravdu neštěstí? Já tady vidím jen nebetyčnou hloupost a machrování. Které dopadlo, jak asi dopadnout muselo. Pojďme se na toho šampiona v „bávu“ podívat společně.

„Pětka“ BMW E60 měla celkem těžký úkol

A jak ti bystřejší a věci znalejší z vás již poznali, v bávu notně starém. E60 je nepříliš populární řada, mimo jiné proto, že přišla po svém mimořádně úspěšném předchůdci: E39. A jako taková byla poměřována s tím nejlepším, co BMW dalo světu za posledních mnoho let. Esence dokonalosti, tak zněl tuším jeden z posledních testů v britském magazínu AUTOCAR. Je to ostatně znát na ceně ojetých kusů: Udržovaná a opravdu pěkná „pětka“ E39 bude téměř jistě dražší než její novější nástupce, řada E60.

Garáž chalupy skrývala exemplární BMW 528i E39 s asijskou stopou: Je k mání za pakatel, nic takového už nebude

Který je tím pádem dostupnější i hošíkům, pro něž je vlastnictví (jakkoli „opůjčkované“ a „oleasované“) vozu značky BMW zcela nezbytný předpokladem k upevnění jejich osobnosti a sebevědomí. Pochopte, jak bych vypadal v partě, kdybych nepřijel „bavorákem“. Ano, chápeme, to dá rozum. BMW je zkrátka základ každého správného muže. A protože se pohybujeme ve věkových intencích „generace Z“, tedy juniorů narozených po roce 2000, dá se čekat i rutinní znalost počítačových her.

Driftovat na Playstationu už umím. Vzhůru do provozu!

Pochopitelně včetně těch automobilových. A když se nakonec v Grand Turismu naučíte projíždět každou druhou zatáčku bokem a dveřmi napřed, a k tomu máte po nocích nakoukány desítky videí z japonských driftovacích šíleností, máte pocit, že jste k driftu přímo vyvolen. A když zjistíte, že vaše staré unavené BMW pořád umí „hodit zadkem“ na požádání, jste v sedmém nebi. Ano, tohle je moje mise. A teď ukážu všem nulám s předokolkami, jak se jezdí, když to máte pod kontrolou.

Nebo taky nemáte. Na našem videu se zřejmě jeden klučina z popsané kategorie drifterů chtěl opravdu předvést, nicméně „pětka“ je už poměrně velké a těžké auto, které když se rozhýbe, musíte mít opravdu přesné a rychlé reflexy. A dát „kontra“ volantem právě tehdy, když je potřeba, a jenom tolik, kolik je potřeba. To se tady pravda úplně nepovedlo. A „roztancované“ BMW s sebou „pláclo“ o svodidla tak mohutně, až to zadunělo.

Lakýrník se zřejmě pousměje. Právě přišla nová zakázka

Nic vážného se asi nestalo, s ohledem na to, že budoucí mistr planety a přilehlých galaxií v driftu bez problému pokračoval dál, dokonce si ještě neodpustil „parádičku“ z okna. Možná to jen nebude taková sláva poté, co vyleze na první benzince z auta a půjde se podívat, co s černým lakem jeho „báva“ ona svodidla udělala. Tuším, že „lakýra“ bude mít o kšeft vystaráno. Inu, komu není rady (a kdo se chce předvádět, i když nemá s čím), tomu není pomoci. Babičky měly v tomhle pravdu. A nejen ony.

Potkali jste se někdy s podobným „mistrem volantu“?

Zdroj: STOPCHAM
Diskuze Vstoupit do diskuze
128 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články