Video: Psal SMS a „přehlédl“ při tom Hondu. Natočily to hned 4 kamery. Řidič Audi se zachránil v poslední sekundě

Mít v ruce telefon a věnovat se místo sledování provozu před sebou konverzaci se svými blízkými není opravdu nic k následování. Zejména když má dnes v autě kameru téměř každý.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem STOPCHAM
                   

Dnešní díl ze série videí z palubních kamer je zajímavý nejen poměrně drsným výsledkem „dopisování“ za volantem, ale i tím, jak se ve finále podařilo složit obraz ze čtyř kamer a vytvořit tak ucelený časový snímek toho, co se vlastně v daný okamžik odehrálo. Zkušení kameramané by řekli, že „trojkamerák“ neboli tříkamerový řetězec je sice dobrý, ale „ještě jedno sklo k němu se pro sichr hodí“. Neboli čtvrtá kamera není nikdy od věci, jakkoli tři většinou pokryjí scénu dostatečně. Pojďme se na tu akční filmařinu podívat společně.

Čtení, psaní a odepisování na zprávy jako jeden z nejhorších zlozvyků

A ono to vlastně nijak převratné dějství nebude. Takových „písařů a písařek“ vidíme za den kolem sebe desítky. Stačí se jen ve špičce nebo přímo v zácpě rozhlédnout kolem sebe, kolik skloněných hlav nad displeji uvidíte. Můžete začít počítat. Za chvíli vás to přestane bavit. Někteří už se ani neobtěžují telefon skrývat na kolenou či kdesi na sedačce spolujezdce, ale pohodlně si jej opřou o volant a jdou se věnovat konverzaci se svými blízkými. Co jsou sice momentálně blízcí, ale velmi rychle mohou být také vzdálení.

Píšete někomu za jízdy? Pak si píšete s policií. Nové kamery detekují držení telefonu v ruce

A ani jim nevadí, že se momentálně dopouštějí přestupku, který policisté věru neradi vidí. Avšak o to raději pokutují. Aktuálně? Podle nového sazebníku přestupků platného od 1. ledna 2024 jsou za telefon za volantem 4 body a až 10 000 korun, pokud policisté přestupek postoupí do správního řízení. Na místě blokově je potom pokuta až 2 500 Kč. Mimochodem, těch 10 000 korun ve správním řízení je jeden z největších posunů, co se „oceňování přestupků“ v porovnání se starými sazbami týče.

Když se z blízkých lidí stanou lidé zcela nedostupní

Především však, jak již bylo zmíněno, vám může psaní za volantem vzdálit vaše blízké tak moc, že je přestanete mít zcela v dosahu. Není to smutná ironie? Píšete si (nejčastěji) s osobami blízkými, kde chaty nebo SMS nahrazují dočasně osobní kontakt, a nepozornost a nevěnování se řízení může během vteřiny způsobit, že „volaná stanice bude nejen dočasně nedostupná“, ale bude nedostupná natrvalo. Pro všechny, pro vždy, okamžitě. Stojí to opravdu za to dívání se na displej při každém pípnutí zprávy?

Nějak podobně by pravděpodobně měl začít přemýšlet i majitel Volkswagenu, jenž na dálnici evidentně nesledoval provoz přes sebou. Zkrátka jenom tak jel. A tudíž mu ušlo, že z nějakého důvodu je kousek před ním kolona, kde všichni stojí „na výstražných blinkrech“. Nevím, jestli zvednul oči od displeje až v okamžiku, kdy velmi citelně „načechral“ levý bok Hondy CR-V (a popostrčil ještě před ním jedoucí Clio), nebo zkrátka jenom v posledním okamžiku dupnul na brzdu. A už to zkrátka nestihnul.

Důležité je, že těch několik písmenek na displeji telefonu mohlo způsobit apokalypsu, s ohledem na to, že mnozí před ním dobržďovali evidentně také na poslední chvíli (Audi A3 raději bezpečně „prchlo“ do travnatého pásu). Dovedete si představit, co by způsobilo, kdyby VW v plné dálniční rychlosti „vletěl“ mezi ty naštosované vozy, do délky i do šířky? Takhle to odnesl blatník, nárazník a pár detailů Hondy, nikomu se z takovéhoto „načechrání“ zřejmě nic nestalo. Ale příště?

Prosíme, neberte za jízdy do rukou telefony. A jsme zvědavi na váš názor – jak zvládáte nečíst a neodpovídat na zprávy během jízdy? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Jak zvládáte neodpovídat na zprávy?

Zdroj: STOPCHAM
Diskuze Vstoupit do diskuze
79 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články