„Čínská Škoda Octavia“ míří na náš trh. Vypadá famózně, stojí o 1/2 méně a Češi na ni budou stát fronty

Další model z nabídky čínských automobilek se nápadně podobá naší Octavii. A míří do Evropy. Několik rozdílů se od naší Škody však přece jen najde: čínská verze je nepoměrně levnější.

i Zdroj fotografie: Bestune
i Zdroj fotografie: Bestune
i Zdroj fotografie: Bestune
i Zdroj fotografie: Bestune
i Zdroj fotografie: Bestune
i Zdroj fotografie: Bestune
Další 3 fotografie
Další 3 fotografie
                   

Neuplyne snad ani měsíc, aby se k nám nedostal další nový model z nabídky těch několika desítek čínských automobilek, které jsou momentálně na vrcholu a produkují co pár dní novinky, s kterými se následně prezentují nejen na čínském, ale i na evropském trhu. Doba, kdy jsme se čínským vozům s nekvalitním lepidlem a tragickými crash testy smáli, je zdá se definitivně pryč, mnoho modelů nejen evropskou konkurenci dohání, ale často je i před ní. Pojďme se na jednu novinku, která navíc jako by z oka naší Octavii vypadla, podívat společně.

Čínský automobilový zázrak vnímáme už i v Evropě

Ostatně není tak dávno doba, kdy se naše Octavia i další vozy koncernu Volkswagen v Číně prodávaly „jako teplé žemle na krámu“. Dnes to ale vypadá, jak kdyby to byla dávná minulost. Prodeje se propadly o desítky procent a to, co Číňané ještě před několik lety vyhledávali jako „dobré zboží“, bylo nahrazeno produkcí domácích firem. Rozbor příčin a celé situace by vydal na samostatný článek (psali jsme například tady), co je ale možná ještě důležitější, Číňané neváhají a svoji produkci nabízí i v Evropě.

Automobilový gigant oznámil bankrot, Čína nelítostně likviduje konkurenci. Jak problém vyřeší Češi?

Doma mají totiž opravdu velký přetlak nabídky a konkurenci, která je s cenovou politikou naprosto nelítostná. V Evropě jsou oproti tomu v některých oblastech velmi pozadu (elektromobily), a kde nejsou pozadu, jsou zase citelně dražší. Pro čínské výrobce tedy není ani nijak obtížné uspět, elektromobily mají citelně lepší a běžnou produkci zase citelně levnější. A Evropská unie jim neklade (zatím) žádné překážky. Co byste na jejich místě udělali vy? Obchodovali o sto šest, dokud to jenom jde. Neviděl bych to jinak.

Větší než Octavia a po důkladném faceliftu

A s autem jako Bestune B70 od čínského giganta FAW to zase není tak těžké. Vůz se na trhu objevil před 4 lety, nicméně aktuální generace je prezentována jako zcela nová. Máme zde tedy co do činění s velmi, velmi rozsáhlým faceliftem, něco jako v případě Škody Octavia IV nebo VW Golf VIII. I tady byl facelift podstatně důkladnější, vnější část vozu je mnohem modernější, zejména s novými světly a nárazníky. Vozidlo také představuje zcela nové logo společnosti. Interiér se vyznačuje novou architekturou a větším displejem infotainmentu.

iZdroj fotografie: Bestune

Bestune B70 je postaven na platformě FMA a má rozvor 2 800 mm. Auto je tedy o téměř 20 cm větší než Octavia a jediným motorem v nabídce zůstane přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,5 litru a výkonu 224 koní. Ten se přenáší na přední kola přes 6stupňovou automatickou převodovku. A s ohledem na parametry vcelku očekávatelně: B70 se může pochlubit velmi slušnou dynamikou s maximální rychlostí 230 km/h. 

Cena poloviční proti naší Octavii. Jak je to možné?

Jenže: to hlavní teprve přijde. Bestune B70 je nejen velké, ale také dobře vybavené auto s poměrně výkonným motorem. Přesto jeho cena začíná v Číně v přepočtu na 400 tisících korunách. V Evropě by se měl nový Bestune objevit v létě a bude nepochybně silnou konkurencí k naši Octavii. Která shodou okolností začíná na 800 tisících (bez jedné tisícovky) s motorem 1,5 o výkonu TSI 150 koní ve verzi First Edition (psali jsme o ní tady). Jak to vidíte vy, zvolili byste čínskou a levnější variantu? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Další 3 fotografie
Další 3 fotografie

Zvolili byste čínskou verzi Octavie?

Zdroj: FAW Groupq
Diskuze Vstoupit do diskuze
56 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články