Z nabídky oblíbeného modelu zmizel základní motor a ceny jsou tak vyšší, než se dalo čekat. O úspěchu se přesto nedá moc pochybovat.
Facelift čtvrté generace Octavie už je realitou. Následně po odhalení omlazené tváře mladoboleslavské ikony se objevily také první ceny. Dočasně jen vybaveného provedení First Edition. Teď už konečně známe i ceny pro další varianty. A z ceníku se dá vyčíst více než jen to, kolik zaplatíte u dealera za jedno auto. Změny auta po faceliftu nejsou jen kosmetické, ale zahrnují i vylepšení ve výbavě a změny v nabídce motorizací.
Novinka se prezentuje upravenou nabídkou motorizací
Jaká je nová nabídka a co mohou zákazníci očekávat? Facelift Octavie čtvrté generace si vysloužil svůj díl pozornosti, a to zcela po právu. Nový design světel vpředu, rozšířený displej infotainmentu a přepracované motorizace představují jen některé z mnoha změn, jež tento model přináší. A v pravdě zájem nebyl vždy pozitivní. Ale téma „umí Škoda udělat facelift“ jsme probírali v jiném článku.
Nicméně jedna z nejzásadnějších změn se týká rozloučení s litrovým tříválcem. Ten byl nahrazen vyspělejší patnáctistovkou. Za mne je to změna k lepšímu. A to zcela subjektivně. Neřeším teď dostatečný či nedostatečný výkon litrového tříválce ve velkém autě. A technické detaily či servisní trvanlivost. Litrová Octavia pro mne byla asi jako Mercedes třídy S se čtyřválcem. Něco, co nemělo vůbec vzniknout. No nic.
S faceliftem přichází změna ve skladbě výbavových stupňů. Verze Ambition ustoupila a nahradila ji verze Selection, která se nyní stala základem nabídky. Nově rozšířená základní výbava zahrnuje funkce jako rozpoznávání dopravních značek a sledování pozornosti řidiče, což přináší další hodnotu za stejnou cenu. Jaký tedy je cenový rozsah za základní model Octavie? Začíná to na částce 629 900 Kč pro verzi s motorem 1.5 TSI a manuální převodovkou.
Bude verze RS, dorazí pohon všech kol i slabý diesel
Pro milovníky nafty je k dispozici verze s motorem 2.0 TDI (110 kW) a automatickou převodovkou začínající na ceně 779 900 Kč. Za kombi verzi Octavie je třeba připočítat příplatek ve výši 40 000 Kč. Ale změny v ceníku nekončí jen u základní verze. Další úpravy zahrnují nahrazení výbavových stupňů Active a Style Exclusive verzemi Essence a Exclusive Selection. A pod plnotučným modelem RS se objeví nová varianta Sportline.
Mluvíme-li o RS, tak je faktem, že na vrcholové RS s benzinovým dvoulitrem (195 kW) se můžeme těšit. Stejně jako na čtyřkolku kombinovanou se slabší verzí 2.0 TSI o výkonu 150 kW. Škoda také plánuje rozšířit nabídku motorizací z druhé strany spektra. K dispozici bude také dostupnější verze dvoulitrového naftového motoru o výkonu 85 kW. Kompletní detaily o jednotlivých modelech a jejich ceny budou postupně zveřejňovány v následujících měsících.