Zakladatel Tesly se nejmenuje Elon Musk. A konečně promluvil, nemohl už se totiž na ty skandály dívat

Ačkoli si většina z nás spojuje Teslu s Elonem Muskem, její zakladatelé se jmenují jinak. A jeden z nich se na Muskovo počínání už zřejmě nevydržel dívat.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem CarLove autopůjčovna
                   

Většina z nás má Teslu spojenou s osobou Elona Muska. Zkrátka Tesla = Elon Musk, bereme ji jako jeho „dítě“ a hračku v jednom. Kdo by si ještě nepamatoval ony srdcervoucí příběhy o nocování v Tesle ve spacáku, aby sám osobně dohlédnul na (prachbídnou) kvalitu výsledné montáže. Jakkoli mi něco říká, že by si Elon mohl do kanceláře Tesly rovnou přišroubovat postel (a použít přitom šrouby, které nějak „zbyly“ při montáži Tesly), zajímavější je ještě něco jiného. Pojďme se na jeden překvapivý fakt podívat společně.

Tesla má dva „otce zakladatele“. Ani jeden se nejmenuje Elon Musk

Jak totiž uvádí mj. agentura Reuters, zakladatel a bývalý generální ředitel Tesly Martin Eberhard se rozhodl vystoupit z davu a nahlas okomentovat zprávy o zrušení nízkorozpočtového projektu Model 2, stejně jako vyslovit názor na celkové směřování automobilky. Podle jeho názoru nechává totiž tímto krokem Tesla prostor Číňanům a jejich automobilkám, aby celkem bezpracně obsadily segment trhu, který se do budoucna ukáže jako klíčový pro rozvoj elektromobilů.

Tesla čelí nejsilnější žalobě. Poprvé v historii se dostala do hrozného problému. Inženýři prolomili mlčení, pravda je venku

A jak píšeme v nadpise k tomuto článku, zdaleka ne všichni, dokonce ani ti, kdož jsou ve světě čtyř kol (alespoň dle jejich úsudku) celkem zběhlí, vědí o tom, že Elon Musk není formálním zakladatelem Tesly. Oficiálně tuto značku založili v červenci 2003 Martin Eberhard a Marc Tarpenning. Musk se k nim připojil v únoru 2004 a svým vkladem se okamžitě stal největším akcionářem společnosti. Ano, to je přesně jeho styl. Pamatujete, jak kupoval Twitter? Kdo by nepamatoval.

Přenecháme dobrovolně Číně atraktivní segment?

Eberhard byl generálním ředitelem Tesly do roku 2007, zatímco Tarpenning odešel o rok později. Neznamená to ale, že by se pánové přestali o osud firmy zajímat, o Martinovi Eberhardovi se to určitě říct nedá. Rozhodl se tedy okomentovat nejnovější zprávy, které se ohledně výrobce elektromobilů z USA objevily. Hlavním z důvodů je skutečnost, že po mnoho let avizovaná Tesla Model 2, jež měla být rozpočtovým návrhem v nabídce značky, bude zřejmě zrušena.

Nikdo nevěřil, že tak levné auto může existovat. A ouha, čínský Dongfeng ho přinesl na český trh. Cena je z říše snů

Což je zpráva, kterou v automotivu potvrdilo několik zdrojů. Ceny vozu měly přitom začínat kolem 25 000 dolarů, tedy zhruba něco přes půl milionu korun, což je v současnosti „magická hranice“ levného auta. A hranice, k níž se snaží přiblížit nová Dacia Spring a Citroën e-C3 z koncernu Stellantis. Stejně jako MG3 z koncernu SAIC i třeba nový, levný Box od Dongfengu. Zkrátka hranice, kterou jsou lidé ochotni za nový vůz do zásuvky dát. A jež se jim zdá ještě akceptovatelná.

iZdroj fotografie: Dacia

Poprvé v Čechách: Odtajněné dokumenty odhalují lhaní Tesly o destrukci součástek. Oni věděli, že jsou vadné

Všichni jsme viděli zprávy, že Tesla odloží nebo zruší svůj levný program Model 2, to je opravdu škoda, ale je to také známka toho, že Čína má šanci skutečně expandovat. Martin Eberhard, zakladatel a bývalý generální ředitel společnosti Tesla

Možná je lepší myslet na nový model Tesly než být arogantní k zákazníkům

Eberhard, jenž byl řečníkem na globálním investičním summitu HSBC v Hong Kongu, ve svém projevu vyjádřil lítost nad rozhodnutím zrušit Model 2. Zdůraznil také, že takové rozhodnutí otevírá dveře nejbližším konkurentům značky Elona Muska, tedy výrobcům z Číny. A zřejmě mu nelze než dát za pravdu. Pokud Tesla nebude mít odpověď na opravdu levné modely od konkurence, nebude to pro její portfolio do budoucna (a byznys celkově) nijak dobré.

iZdroj fotografie: Dongfeng

„Když se podvádělo s emisemi, budeme podvádět s elektromobily“. Utajený tým Tesly operuje originálním způsobem

Možná by se Elon namísto neustálých skandálů se závadami svých vozů a tragickou podporou ze strany automobilky mohl více věnovat rozvoji. Budoucnost je blíž, než si myslí. A konkurence 2025 určitě nebude stejná jako 2020. Možná by mu to někdo mohl říci. Jak to vidíte vy, povede se Tesle ubránit proti čínské převaze? A budou opravdu roky 2024 a 2025 roky nových, dostupných elektromobilů? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Jak vidíte budoucnost elektromobilů?

Zdroj: Reuters
Diskuze Vstoupit do diskuze
138 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články