Některé nabídky jsou v poměru „výkon/cena“ natolik zajímavé, že stojí za zvážení, i pokud zrovna neuvažujete o novém kombi. Úspora přes 220 tisíc je totiž opravdu citelná.
Popularita mimořádně prostorných vozů, vhodných jak pro početnější rodiny, tak i pro podnikání, je v zásadě konstantní. Nemálo rodin s ratolestmi pochopilo, že běžné SUV je sice možná módní záležitosti, ale jakmile je v plánu cestování s dětmi a všemi těmi jejich tříkolkami, koloběžkami a hračkami, dojde téměř každému SUV velmi rychle dech. A možná budou závistivě pokukovat po sousedovic Caddy, který je zdánlivě bezedný. A na jeho přímého konkurenta na českém trhu, navíc s mimořádnou slevou, se nyní podíváme společně.
Caddy LIFE je ikona třídy a VW to moc dobře ví
Zmíněného Caddyho, tehdy v nové a módní „rodinné“ verzi LIFE, měl kdysi můj známý, žijící na jednom z vršků Krušných hor. Pamatuji, že za něj tehdy zaplatil (alespoň na můj vkus) poměrně nehorázné peníze, jakkoli to auto je krásné. A opravdu extra praktické. A jakkoli jsem mu ho chválil (kamarádovi vždy člověk pochválí nové auto), neodpustil jsem si tehdy rýpnutí, proč si nekoupil rovnou „čtyřkolku“. Odpovědí mi byla praxe horala: „Je to o gumách. Když máš nové gumy, vyjedeš všechno.“ Evidentně věděl, co říká.
Pravdou je, že jsme se potom setkali ještě mnohokrát a nikdy si nestěžoval. Přes týden Caddyho vytěžoval coby zásobovací „mulu“ pro svoji horskou chatu, o víkendu naložil partnerku i s dětmi a vyrazili na výlet. Dlužno dodat, že jsem tehdy měl tuším Astru Caravan a že jsem mu prostornost koncernového zázraku záviděl. Na druhou stranu, ceníky VW byly u Caddyho LIFE poměrně sebevědomé už tehdy. Dnes je to pochopitelně ještě horší. Jestli se chcete pobavit, tak se podívejte, co stojí sedmimístné Caddy Maxi LIFE s motorem 1,5 TSI a sedmistupňovým DSG automatem.
Skoro milion za malou, původně pracovní dodávku?
Nebo vás pobavím já. Sedíte? Pokud ne, doporučuji si sednout. Protože ceníková cena „Caddyny“ Maxi LIFE s motorem 1,5 TSI, kde jediný příplatek jsou 17“ alu kola za zhruba 13 tisíc a základní navigace za 32 tisíc, je (alespoň pro mne) celkem absurdních 992 000 korun. To je cena, za kterou jste nedávno mohli mít „šestkový“ Multivan v akci, stál přesně 999 000 korun. Pravda, s poměrně chudou výbavou. Ale pořád Multivana. Pro mnohé kultovní „marku“ s možností luxusního cestování i přespání.
Při vší úctě k praktičnosti Caddy nemá v podstatě v žádném ohledu vůči svému většímu sourozenci co nabídnout. A nedovedu si představit, kdo by mohl dát Caddy před „Mulťákem“ přednost. Za stejné peníze. Zkrátka vždy to byla a vždy to bude primárně „osobní dodávka“, jakkoli v rodinných verzích velmi úspěšně konkurující zavedeným kombi hráčům. A pokud zůstaneme doma v koncernu, pak nejblíže Octavii Combi nebo Superbu Combi, pochopitelně.
S touto alternativou ušetříte balík peněz
Na trhu je však momentálně alternativa nabízející v zásadě to stejné jako Caddy Maxi LIFE, jenže za podstatně příjemnější peníze. Ford Tourneo Connect je v sedmimístné verzi a nejvyšší výbavě Titanium (zahrnující mimochodem jak 17“ alu kola, tak i navigaci, kdy obojí je u VW za příplatek) k mání za 872 410 korun, jenže Ford vám přesně na tento model dá ještě slevu ve výši 113 000 korun. V tom okamžiku máte sedmimístné, velmi solidně vybavené kombi za 759 410 korun.
Jinými slovy, o masivních téměř 233 tisíc levněji než koncernového soka. Což mám pocit, že by byl argument i pro „VW fandu“ a nadšence do wolfsburské produkce. Přitom motorem (v obou případech benzínová „patnáctistovka“), převodovkou (7stupňová dvouspojka) i výbavou jde takřka o identická vozidla. Tedy, až na tu cenu. Jak to vidíte vy? Brali byste raději drahé Caddy, nebo citelně levnější Tourneo? Dejte mi vědět do diskuse pod článkem, díky!