Ignorovat veškerá pravidla a chovat se na silnici tak, jako by mi patřila, vede často k nepříjemným koncům. Smutné je, když to pocítí nejen ignoranti, ale i ti zcela nevinní.
Kdesi jsem četl zajímavé hodnocení postaršího Chrysleru 300C coby „služebáku mafie“. Ano, dovedu si to představit: pár zaparkovaných černých kousků před „kancelářemi“, ráno nástup na devátou do práce, udělat kafe, běžný pracovní den. „Pochůzky“ a „vyřizování“ (účtů) řešíme díky naší firemní flotile Chryslerů 300C, které nám laskavě profinancovala společnost Bussines Lease. Nevím, jestli přesně takhle funguje mafiánská organizace, ale to, co předvedl jeden z řidičů Chrysleru, mafiánské rozhodně bylo. Pojďme se na to podívat společně.
Z Ameriky si půjčíme V8 HEMI, z Evropy úsporný turbodiesel
Chrysler 300C, vyráběný v letech 2004 až 2010, byl vůbec zajímavé auto. Pocházel z doby, kdy vznikl mimo jiné PT Cruiser, což byla opravdu designérská „anomálie“, jakkoli sympatická a zajímavá. Proti němu byl pak maskulinní vzhled „třístovky“ v zásadě běžným počinem, mimo jiné i proto, že pod kapotou jste mohli mít také osmiválec HEMI 5,7 litru, dodávající přes pětistupňový automat masivních 340 koní a 525 Nm. A disponující pochopitelně adekvátním zvukem.
Jenže v té době byl Chrysler spojený s Mercedesem, a tak jste vedle takto „chlapácké“ pohonné jednotky mohli mít i relativně úsporný vznětový třílitr OM642 s technologií Commonrail od Mercedesu. Relativně proto, že s poměrně těžkým vozem (1 745 kg) se dost dobře nedalo jezdit za „5 na 100“, jednak proto, že v tehdejší době ještě nebyla technologie dieselových motorů tak daleko, jako je dnes. V reálu budete jezdit kolem 10 litrů, proti osmiválci HEMI to však stále bude hodně úsporné.
Výběr motoru celkem jasně definuje cílovou skupinu
Výběrem mezi těmito motory se mimochodem celkem přesně definovala i cílová skupina „třístovky“. Na dobových reklamních fotografiích se dá najít kombi provedení s rodinkou, nakládající věci na víkend, stejně jako osmiválcový sedan s chlapácky vypadajícím řidičem za volantem, jehož bicepsy by nezapadly v žádné soutěži Mr. Olympia. Rozdělení je tedy jasné: z Chrysleru 300 může být rodinné kombi i téměř „musle car“. V nenápadném balení. Nemusíte zkrátka do světa křičet, že pracujete pro mafii.
Opel Astra bude zřejmě na odpis. Černý sedan možná také
Těžko říci, pro jakou „Cosa nostru“ pracoval řidič z našeho videa. Jeho ignorování dvojité plné čáry, jež je velmi dobře vidět v pohledu ze zadní kamery, však pravděpodobně nebude jeho jediné porušení předpisů. Tito jedinci si zkrátka se zákony hlavu nelámou, podobně jako mafie. A dvojitá plná čára pro ně „není zeď“ a nejsou výjimky, kdy je spíše pro „srandu králíkům“. Jenže pak to dopadá, jak to dopadá. Arogance moci, silné auto, pocit, že zrovna mně se nemůže nic stát.
Než to podobný jedinec zcela ukázkově „napálí“ do vyjíždějícího Opelu Astra, jehož řidič, vida dvojitou plnou, zkrátka neuvažoval, že by tam mohl někdo jet. Protože by tam zkrátka nikdo jet neměl. Mistr volantu v černém Chrysleru byl jiného názoru, výsledkem je opravdu nepříjemná „pecka“, která musela bolet všechny zúčastněné. V nevýhodě je ona Astra, jak nulovým zaviněním, tak i slabší stavbou proti „Americe“ s velkým motorem vpředu. Věřme, že se nikomu nic vážného nestalo.