Fešácké a superlevné SUV je tu: Češi ho milují, na takový design čekali 40 let. Zaujme i výkonem a spotřebou

Jedno z nejpovedenějších evropských SUV má pod kapotou mildhybridní jednotku a slibuje nejen slušné výkony, ale i úsporný provoz. A nyní je navíc k mání za výhodnou cenu.

i Zdroj fotografie: Renault
i Zdroj fotografie: Renault
i Zdroj fotografie: Renault
i Zdroj fotografie: Renault
i Zdroj fotografie: Renault
i Zdroj fotografie: Renault
i Zdroj fotografie: Renault
i Zdroj fotografie: Renault
i Zdroj fotografie: Renault
Dalších 5 fotografií
Dalších 5 fotografií
                   

S nabídkou SUV střední třídy, nabízejících krom pěti míst i notnou dávku technických vymožeností a jako bonus ještě nadmíru elegantní karoserii, se v poslední době „roztrhnul pytel“. Výrobci evidentně pochopili (nebo minimálně začínají chápat), že jestli se mají v čím dál tvrdším konkurenčním boji prosadit, nebude již stačit namalovat „něco jako SUV“, dát na to peprnou cenovku a začít počítat peníze na účtu. Ta doba je pryč. A jako důkaz nabízíme tento model, v Čechách navíc za velmi zajímavou cenu. Pojďme se na něj podívat společně.

V posledních letech se nabídka SUV velmi změnila. K lepšímu

Příkladů, které potvrzují výše napsaná slova o změně kursu, bychom přitom kolem sebe našli hned několik. Tak třeba Mazda CX 60 s opravdu fantasticky tvarovanou karoserií a kombinací benzínového mild hybridu o objemu 2,5 litru a naftového šestiválce o objemu 3,3 litru. A v základu s poháněnou zadní (!!!) nápravou. Nebo Alfa Romeo Tonale taktéž s hybridní možností. Do třetice kupříkladu poslední Jeep Wagoneer S. Co umí „stovku“ (přesněji 96 km/h) za 3,4 sekundy. To na dědice odkazu z 2. světové války nezní úplně špatně.

Alfa Romeo bude svoje nové (a levné) SUV vyrábět Čechům přímo pod nosem. Kdysi nemožné se stalo skutečností

iZdroj fotografie: Alfa Romeo

A dlužno dodat ještě jednu zásadní skutečnost. Nevím, jestli tou zcela hlavní inspirací k proběhlým změnám jsou nové model z Číny, ale troufnul bych si tipnout, že pokud ne hlavní, tak minimálně jednou z hlavních budou. Ano, nejen zákazníci při prezentacích (a následně ve svých garážích a v denním provozu), ale i samotní výrobci moc dobře vidí, co se dá v Říši středu vyrobit. A především za kolik peněz. Poselství je přitom stejně tak jasné jako jednoduché: pokud chcete v tomhle byznysu přežít, musíte se tomu přizpůsobit.

Volkswagen nejsou jen „kopie“ T-Roc/T-Cross/Taigo/Tiguan

Což si popravdě nejsem jist, že zcela všichni chápou. Ne, nechci se teď lacině otírat o koncern VW s jejich tak trochu „na jedno brdo“ střiženou „T-family“ SUV, jednak se jim stále prodávají dobře a jejich klienti je zkrátka takové chtějí (a pak je všechno v pořádku), jednak VW Group není zdaleka jen Volkswagen. Ale třeba i Lamborghini nebo pochopitelně Audi. Za to, jak dokázali zachovat a rozvinout „Lambo“ do silné firmy, generující balíky peněz na každém autě (mj. geniální nápad s „limitkami“, gratuluji!), patří VW rozhodně palec nahoru.

iZdroj fotografie: Lamborghini

Válka v Evropě změní design našich vozů, říká šéfdesigner Audi. V Ingolstadtu otáčí kormidlem

A krom Volkswagenu a Lamborghini nabízí SUV pochopitelně i Audi. Jehož modely umí být v určitých specifikacích opravdu nádherné a jsou přesně na hranici mezi mainstreamem a nereálnou touhou. Neb po krásném Audi člověk touží v podstatě také, bývají to namnoze kouzelná auta. Jenže na rozdíl od v zásadě nedostupného „Lamba“ nemusí být nové Audi jenom snem. Stačí se uskrovnit v motorizaci, zapomenout na zbytečné věci ve výbavě a najít slušný operativní leasing – nic, co by (i s průměrnými příjmy) nešlo zrealizovat.

iZdroj fotografie: Audi

Samsung QM5 vás opravdu nenadchnul

Mimochodem, vzpomenete si někdo ještě na první Renault Koleos? Neuvěřitelně šeredné auto. Přeznačkovaný korejský Samsung QM5 dával ze všech stran najevo, že i v Koreji se museli design postupně naučit. A že dnešní (designově téměř vždy bezchybná) dvojčata Hyundai/KIA vychází právě z těchto ne příliš povedených kreací. V případě Koleosu (zde se opravdu mimořádně nepotkalo jméno s produktem) se ale Renault evidentně poučil. A nakonec všem ukázal, jak vypadá úspěšná SUV vlna.

iZdroj fotografie: Samsung

Renault je na „SUV-mánii“ připraven opravdu dobře

A jakkoli Captur je „jen“ přizvednuté Clio, jeho prodejní úspěchy činí z této argumentace jen prázdné gesto. Tvarem jsme oslovili masy, nestíháme téměř vyrábět, co nám kdo chce vyčítat? Nikdo nic, pochopitelně. Ani Kadjar nevypadá špatně, nicméně „nová vlna“ Renaultu jde ještě o notný kus dál. Nový Captur 2024, Symbioz, Arkana, Rafale‚ Mégane, Espace nebo Austral – ti všichni dokazují, že Renault chce v SUV nabídce hrát první housle. A udělá pro to všechno.

Posledně jmenovaný Austral se aktuálně nabízí za 780 000 korun s mild-hybridní, 160koňovou pohonnou jednotkou, s níž se i poměrně velké (4 510 mm) SUV s dostatečným rozvorem (2 667 mm, pro srovnání Karoq: 2 638 mm) vejde do 6,5 litrů benzínu na 100 km v kombinovaném WLTP režimu. To mi přijde jako vcelku výhodná nabídka. Již zmíněný Karoq, což je srovnatelně velké SUV Škody, podobnou motorizaci nenabídne. Ostatně, posuďte sami z přiloženého boxu:

Renault Austral Hybrid 160 v datech

Motorizace:

  • Mild hybrid, max. výkon 116 kW / 158 k
  • Maximální točivý moment (Nm): 270
  • Pohon předních kol
  • Zdvihový objem (cm3): 1 332

Spotřeba:

  • Emise CO2 (g/km):140–146
  • Průměrná spotřeba (l/100 km): 6,2–6,5

Výkony:

  • Maximální rychlost (km/h): 175
  • Zrychlení 0–100 km/h (s): 9,7

Rozměry:

  • Délka (mm): 4 510
  • Šířka (mm): 1 825
  • Rozvor (mm): 2 667
  • Objem zavazadlového prostoru: 673 l pro mild-hybrid; 657 l pro E-Tech
  • Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 761 l
  • Objem palivové nádrže: 55 l
  • Pneumatiky (přední/zadní): 215/65 R17 – 235/55 R18

Hmotnost:

  • Pohotovostní hmotnost: 1 539 – 1 621 kg
  • Maximální dovolená hmotnost brzd. přívěsu: 1 800 kg
  • Průměr otáčení: 11,4 m

Jak vidíte nový Austral? Jeví se vám v poměru výkon/cena jako férová nabídka? Zmíněná Alfa Romeo Tonale je s podobným 160koňovým mildhybridem citelně dražší. O prémiové konkurenci „německého trojlístku“ nemluvě. Dejte mi váš názor vědět do diskuse pod článkem, děkuji!

Galerie

Dalších 5 fotografií
Dalších 5 fotografií

Nepřehnal to Renault trošku s těmi všemi SUV?

Diskuze Vstoupit do diskuze
118 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články