185 tisíc Kč? No nekupte ho. Převratné české SUV s megaúsporným motorem a spotřebou 1,5 l/100 km

Nejlepší nabídky slev bývají často časově omezené a vyplatí se nezaváhat, dokud jsou stále platné. Ta na české SUV v plné výbavě by mohla být jednou z nich.

i Zdroj fotografie: Hyundai
i Zdroj fotografie: Hyundai
i Zdroj fotografie: Hyundai
i Zdroj fotografie: Hyundai
i Zdroj fotografie: Hyundai
i Zdroj fotografie: Hyundai
i Zdroj fotografie: Hyundai
i Zdroj fotografie: Hyundai
i Zdroj fotografie: Hyundai
i Zdroj fotografie: Hyundai
i Zdroj fotografie: Hyundai
Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií
                   

Popisovat oblíbenost vozů kategorie SUV mezi českými zákazníky by bylo asi podobné onomu nošení sov do Atén. A tedy zbytečné. Češi se v nabídce SUV zhlédli, o čemž svědčí parkoviště jakéhokoli nákupního centra. Potřeba přizvednutých vozů, častou používaných jen v městském provozu, je samozřejmě diskutabilní, ale kde je poptávka, bude i nabídka. Tržní zákony fungují vcelku spolehlivě. A pochopili to zřejmě všichni, kdož v Čechách auta vyrábí. Pojďme se na jednu zajímavou nabídku podívat společně.

Škoda Auto se v SUV zhlédla vcelku nekompromisně

Naše největší automobilka – Škoda Auto – ostatně již před lety dala celkem najevo, jak moc považuje SUV trh za důležitý. Natolik, že raději za každou cenu udrží trojlístek Kamiq – Karoq – Kodiaq a vypustí z nabídky Škodu Fabii Combi, která pro prvně jmenované, nejmenší SUV představovala nejvážnější konkurenci. Nebudete si přece budovat portfolio tak, aby vám jednotlivé modely na sobě „kanibalizovaly“. A že Fabia Combi uměla odlákat zájemce o Kamiq, o tom asi není diskuse.

iZdroj fotografie: S vědomím Auto Gnieser GmbH

Je konec, Škoda v listopadu vyrobí definitivně poslední auto. Soudruzi zařízli pýchu Česka

Tak musela jít „z kola ven“. Zřejmě největší konkurent domácí automobilky, korejský Hyundai s velkým závodem v Nošovicích, „SUV mánii“ Čechů prohlédnul již poměrně dávno. Od dob Santa Fé a iX 35 bylo patrné, čemu budou v budoucích letech dávat Češi přednost. A jakkoli si osobně o vozech této kategorie myslím své a výrazně raději bych tu Fabii Combi než Kamiqa, respektuji volbu lidu. Ostatně BMW se při premiéře X6 také všichni smáli, jaký to bude propadák, jak to dopadlo, víme. O X5 nemluvě.

Konkurence z Nošovic obsadí každé volné místo na trhu

Nošovický Hyundai tak nezaváhal a každý segment trhu obsadil alespoň jedním (často více než jedním) modelem, jakkoli u těch nejmenších se dost dobře o „SUV“ v pravém slova smyslu mluvit nedá. Malé auto zůstane vždy malým autem, a i když se trochu přizvedne, stále to bude spíše malý crossover než cokoli jiného. Opravdových malých offroadů je jako šafránu a tvoří zcela specifickou kategorii (Suzuki Jimny, v nejvyšších verzích 4×4 i Dacia Duster).

Přichází prémiový crossover z Číny. Žere málo, nemá baterky, stojí jako Fabie a interiér má jako Mercedes. Plus 12 let záruky

Od malého Bayonu přes Konu, Tucson až po Santa Fé si tedy vybere každý, kdo preferuje vyšší světlou výšku, volitelný pohony všech kol (kromě Bayonu, který se dodává jen s pohonem přední nápravy) nebo pohodlnější nastupování. Nás však zaujala mimořádná slevová akce, již český Hyundai vyhlásil na své vozy aktuálně (od 1. června, v době psaní článku tedy přesně 20 dní) a která vám například u Tucsonu umožňuje ve spojení s pohonem všech kol, automatickou převodovkou DCT a hybridním pohonem ušetřit až 185 tisíc korun.

Slevu 185 tisíc na ceně hluboko pod milionem už pocítíte

To by nebylo málo ani na autu s dvoumilionovou cenovkou, tady se však bavíme o slevách u vozů s cenovkou výrazně pod milion, kde pak jakákoli sleva od 185 tisíc korun je pochopitelně o to více vidět. Hyundai navíc nabízí nový Tucson s opravdu mimořádně širokou paletou motorů: jak s klasickým 1,6 T-GDI 160 koní / 265 Nm, mildhybridem, plug-in hybridem a konečně i dieselem CRDi o výkonu 136 koní a točivém momentu 280/320 Nm.

Rozměry:4 500 × 1 865 × 1 653 mm, 1 893 kg
Pohon:Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon:195 (132 + 67) kW, 265 (180 + 91) koní, točivý moment: 350 Nm
Baterie:13,8 kWh
Nabíjení:palubní: 7,2 kW, konektory: Mennekes
Spotřeba:Kombinovaná: 1,5 l / 100 km

Speciálně v případě plug-in hybridu pak není problém jezdit s opravdu malou spotřebou, pokud tedy dokážete zajistit dobíjení přes noc (a denní nájezd nepřekročí zhruba 70 kilometrů). A bude se tak krýt s dojezdem na baterii, která s jen trochou snahy dokáže právě těch 70 kilometrů bezemisního provozu zajistit. V tom případě se měsíční průměrná spotřeba bude pohybovat kolem jednoho litru na 100 kilometrů, do námi uváděného litru a půl se vejdete s přehledem.

Hyundai Tucson – rozměry

Celková délka (mm): 4 510 / 4 520
Celková šířka (mm): 1 865
Celková výška (mm): 1 650 se střešními ližinami / 1 665 se střešními ližinami vč. antény
Rozvor (mm): 2 680
Rozchod vpředu (mm): 17“ / 18“ / 19“ 1 630 / 1 615 / 1 615
Rozchod vzadu (mm): 17“ / 18“ / 19“ 1 637 / 1 622 / 1 622
Poloměr otáčení (m): 5,5
Minimální světlá výška (mm): 170
Objem zavazadlového prostoru (l): min.
(VDA 211) / max. (VDA 214) 620 / 1 799 577 / 1 756 616 / 1795 558 / 1721 598 / 1777 546 / 1725

Pokud tedy uvažujete o kompaktním (viz infobox) SUV za opravdu mimořádnou cenu a francouzská nebo německá produkce vám z jakéhokoli důvodu nesedí, mohl by Tucson v aktuální slevové akci být zajímavou nabídkou. Podpořeno navíc (pro Hyundai typickou) pětiletou zárukou bez omezení počtu kilometrů, stejně jako dalšími bohatými slevami na příslušenství, finanční produkty apod.

Galerie

Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií

Hyundai, nebo Škoda? Nebo ještě něco jiného?

Zdroj: Hyundai
Diskuze Vstoupit do diskuze
63 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články