Automechanik s 55letou praxí prozradil 5 podvodů, které před vámi zatajil každý mechanik. I ten váš

Scotty Kilmer je pojem. Někdo s tak výrazným projevem před kamerou a současně 55letou praxí v oboru se jen tak nevidí. A má přesně zjištěno, kde vás mechanici „berou na hůl“. Tady je 5 hlavních podvodů pohromadě.

i Zdroj fotografie: Scotty Kilmer
                   

Nevím, jak vy, ale já kdykoli vidím Scottyho Kilmera ve videu, mám hned lepší náladu. A to ani ne tak proto, že se zase dozvím, jaká Toyota je nejlepší nákup století a jakých 5 značek si nemáte nikdy, ale opravdu nikdy v životě kupovat (ohledně Toyoty dávám Scottymu nicméně v mnohém za pravdu, vidím to podobně), ale proto, jak se mu podařilo dokonale udělat z nevýhody přednost. A zřejmě jej ta nevýhoda i velice solidně živí. Pojďme na Scottyho společně.

Lidé, co si jdou za svým a prosadí si svou

Mně totiž fascinují lidé, kteří jdou zcela proti proudu a podaří se jim nakonec fenomenálně uspět, jakkoli jim při jejich začátcích všichni ti chytří „rádci“ říkali, jak do měsíce zkrachují a jak to vůbec nikdo nebude kupovat a další a podobné „motivační řeči“. Aby na konci příběhu (a Scotty rozhodně nekončí) byli rádci kdesi v suterénu a naši hrdinové se po zbytek života hřáli na výsluní. Příklady? Z rukávu jich vysypu minimálně pět, i když mě vzbudíte ve dvě ráno.

360 koní - přeplňovný motor v klasickém mini

Auto Mr. Beana dostalo přeplňovaný motor s 360 koňmi, vzniklo neuvěřitelné auto!

Ten nejzajímavější je možná současně nejúspěšnější. Víte, že zakladateli RedBullu, panu Mateschitzovi, v počátcích celého příběhu všichni marketéři radili, ať toho nechá, že na takové pití se nedá udělat reklama a že ho nikdo nezná, nechce a nebude kupovat? Finále známe. Druhý případ je Rowan Atkinson neboli Mr. Bean. Udělat opravdu kolosální úspěch na téměř výhradně se pitvořící postavě a její lehké mentální retardaci je také obdivuhodné, jakkoli Atkinson není zdaleka jen herec komediálních roli.

Mr. Bean má se Scottym cosi společného

A navíc je mimochodem skvělý řidič, znalec aut a jejich sběratel. Co si to navíc opravdu může dovolit, Mr. Bean je velmi ziskové podnikání. A ten třetí? Tím je právě Scotty Kilmer. Se svým vzhledem, typickými tmavými brýlemi, chaotickým projevem a vůbec celou vizualitou „naruby“ se vysmál všem dobře vypadajícím chlapcům, co se snaží vypadat lépe než celá sestava TopGearu. Scotty na všechno programově kašle, a podívejte se, kolik má odběratelů a zhlédnutí jednotlivých videí. Evidentně našel svůj styl.

iZdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz

Podložený 55 lety zkušenosti v servisu aut. To už něco znamená. Pokud vám tenhle typek chce prozradit 5 hlavních podvodů všech automechaniků světa, věřte, že to bude zajímavé. A s největší pravděpodobností i pravdivé. A že by se v nich pravděpodobně našel i váš mechanik. Nebo alespoň v některých. Nenechte se tedy prosit, Scottyho pět hlavních faulů, s nimiž hrají pánové v dílnách nejen slovní fotbal, je tady.

Podvod č. 1: Falešné výměny olejů

První místo má zcela zaslouženě jeden z nejrozšířenějších a majiteli vozů nejvíc nenáviděných podvodů. Pokud na vlastní oči neuvidíte, že před vámi mechanik otevřel zapečetěnou láhev s olejem dané specifikace a její obsah nevylil do motoru, nemůžete věřit nikomu a ničemu. Zaměnit levný sudový olej za drahou variantu je nesmírně snadné. A velmi ziskové. A velmi frekventované. Někdy je zřejmě těžké odolat.

Výměna oleje v motoru, po jaké době je to správně? Tyto chyby způsobují závažné poškození motoru a servis za desítky tisíc

Podvod č. 2: Naúčtují vám práci za rozebrání, které by ale stejně museli udělat

Druhý podvod vyžaduje trochu logického přemýšlení, neb mechanici jsou v jeho obhajování často velmi přesvědčiví, a pokud navíc nemáte opravdu solidní technické základy, abyste to dokázali vyargumentovat ve svůj prospěch, čeká vás nelehký souboj. S nejistým výsledkem. Příklad, který uvádí Scotty, je však mimořádně přesný: výměna rozvodového řemene. Mechaniků, co si naúčtují práci, již stejně musí provést, aby ten řemen vůbec vyměnili, bude nemálo. De facto si totiž tu práci naúčtují dvakrát.

Odhalili jsme nejčastější podvody v autoservisech. Podívejte se, na co si dát všude pozor

Podvod č. 3: Naúčtují vám díly, které ve vašem autě nikdy nebyly, nejsou a nebudou

Třetí „faulík“ souvisí s druhým. Neboli naúčtujeme vám věci, jichž si možná nevšimnete, které vypadají na faktuře velmi pěkně a které (a to především) stojí peníze. Vaše peníze. Ale které především v tom autě vůbec nejsou. Co by tam také mezi námi někdy dělaly. Scotty uvádí na první pohled velmi vtipný případ osmi svíček u osmiválcového motoru. Dieselu. Vsadím svoje boty, že ne úplně každému dojde, že tam ty svíčky v motoru (ne žhavící, pochopitelně) jaksi nemají co dělat. A že tak mohou svítit na cestu, ale tím to končí.

Nejsilnější dieselové motory, které se i dnes dají běžně koupit. Od nejmenšího až po ten vážně obrovský

Podvod č. 4: Zneužívání servisních intervalů

Čtvrtým, neméně vzácným jevem bývají „pružné“ servisní intervaly a s nimi související „nutné výměny“. Bývá to specialitou dražších modelů a solventních majitelů, kteří poslechnou servis a nechají vyměnit, co jim řeknou, „pro jistotu a protože se stejně blíží interval“. Nemusím dodávat, jak se na tomto dá vydělat. Minimálně třikrát: jednou zkasírujete výměnu dílu a práci, podruhé máte solidní marži na novém, instalovaném dílu a v neposlední řadě ten zcela bezproblémový, vymontovaný a funkční můžete prodat „pod rukou“. Zájemce se vždy najde. Nice job? Rozhodně.

Automechanici v servisech začínají majitele vozidel podvádět pomocí nového způsobu

Podvod č. 5: Provádění zcela nepotřebných úkonů

A konečně tu máme předstírané opravy. Tedy něco, co vám do očí zalžou, že je potřeba opravit. A přitom to vůbec není pravda. Scotty uvádí ve svém videu příklad s čištěním vstřikovací soustavy u přímovstřikových motorů. Ano, to zní rozhodně moc pěkně a leckdo by servisu ještě poděkoval. S jedním detailem: tohle má smysl u nafty, benzín je totiž sám o sobě velmi slušný čistič. S výjimkou některých verzi GDI motorů nemá čištění vstřikovací soustavy u benzínu smysl. Jenže: kolik majitelů tohle napadne.

Suma sumárum: opravy aut dokáží generovat velmi solidní „boční příjmy“, kdy mechanici zneužívají závislost majitelů na svém vozidle v kombinaci s obecně mizivým povědomím o tom, co vaše auto doopravdy potřebuje. Důsledky jsou zřejmé: platíme nemalé částky a platíme je zcela zbytečně. Tak na to myslete, až zase budete zírat v úžasu na fakturu s položkami, o nichž nemáte tušení, co znamenají. Tedy krom toho, že stojí hodně peněz. Držíme vám palce!

Také se vás mechanik pokoušel podvést?

Diskuze Vstoupit do diskuze
67 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články