Čínské automobilky se po úspěšném zapsání v Evropě rozhodly postoupit s nabídkou o něco výše. SUV ne nepodobné britské legendě RR však nabízí za zcela jinou cenu.
Po první várce relativně jednoduchých a dostupných vozů z Číny, které do Evropy obrazně i doslova připluly v posledních dvou tří letech, se výrobci v Číně celkem logicky rozhodli, že trochu „zvednou laťku“. Je to pochopitelné. Na prvních modelech si tak trochu „oťukali“ trh, nasadili relativně vstřícné cenovky, aby přilákali první zájemce a vytvořili si image solidních výrobců a prodejců. To se evidentně podařilo, čili trochu „popojedeme“. V modelech i cenách. Pojďme se na to podívat společně.
MG podobně jako Dongfeng v Čechách začínaly „od píky“
Ukázkovým příkladem popsaného postupu je přitom i firma důvěrně známá v Čechách. Kdysi britské, dnes čínské MG patřící do koncernu SAIC i u nás začínalo s jednoduchými, relativně dostupnými menšími a kompaktními SUV, s nekomplikovanými pohonnými jednotkami, reprezentovanými nejčastěji typickým čtyřválcem o objemu 1,5 litru. A cenovkou kolem půl milionu korun, která dokázala solidně zviklat přesvědčení ke koupi Škody nebo nějakého z korejských/japonských konkurentů.
Ani druhá u nás zavedená čínská automobilka Dongfeng nepostupovala jinak, aby teprve před několika měsíci (v produkci naší redakce) představila další z podznaček koncernu Dongfeng. Voyah je přitom produkcí (i cenovkami) zaměřen na výrazně náročnější klientelu, než jsou jednoduchá „SUV“ s pohonem předních kol a malým čtyřválcem pod kapotou. U Voyahu máte vždy vše na palubě, nejlepší materiály, sofistikované pohony. A očekává se, že to budete schopni zaplatit.
„Čínský Range Rover“ s volitelným druhem pohonu
Nejinak postupuje další z gigantů z Číny, automobilka Chery. Ta si za vstupní bránu do Evropy vybrala Španělsko, výhodné logisticky i produkčně. Přímo v Barceloně bude vyrábět své modely pod značkou Omoda 5 a španělské SUV Ebro. A následuje jí druhá ze tří značek gigantu – Jaecco. První SUV, které vyjelo na španělské silnice, je Jaecco 7. Což je po již zavedeném Jaeccu 8 další prémiové vozidlo, jež začne brázdit silnice na starém kontinentu.
Novinka bude zpočátku na mnoha trzích k dispozici v benzinové verzi, počítat ale můžete i s SUV s plug-in hybridní technologií. První varianta vychází z 1,6litrového turbobenzinového motoru s přímým vstřikováním paliva. Generuje 145 koní (275 Nm) a je spárován se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou. Druhá varianta PHEV s citelně větším výkonem 340 koní (525 Nm) nabídne elektrický dojezd 88 km a celkový dojezd až 1 200 km.
Cenovka, která konkurenci opravdu nepotěší
„Čínský Range Rover“ bude k dispozici jak s pohonem předních kol, tak s pokročilým pohonem 4×4. Druhý jmenovaný kromě tří běžných jízdních režimů nabídne čtyři další, více zaměřené na jízdu v terénu. Kromě kvalitních materiálů zaujme elegantní interiér vozidla svými technologiemi. Kromě obrovského elektrického panoramatického střešního okna má 50W bezdrátovou nabíječku, 540stupňovou HD kameru a velkou 14,8palcovou středovou obrazovku. Sedadla ze syntetické kůže nabízejí funkce vyhřívání a chlazení.
Vzhledem k úrovni standardní výbavy, kvalitě zpracování a technologiím jistě stojí za zapamatování toto jméno a logo. Cena se prý může pohybovat na úrovni 40 000 EUR (zhruba milion korun v přepočtu), což by z „čínského Range Roveru“ dělalo velmi vážnou konkurenci k evropským prémiovým SUV. A nejen prémiovým. Čínští výrobci tedy i v případě vyšších pater produkce nabízí to, co u základních modelů: výbornou výbavu, zpracování i design za velmi konkurenceschopnou cenovku.
A stejně jako u MG, Dongfengu nebo Voyah se i u produkce z koncernu Chery dá brzy čekat, že se objeví i na českých silnicích. Jak to vidíte vy? Dokáže čínská novinka potrápit zavedenou konkurenci, pokud udrží cenu na uvedené výši?