Nejnovější model v Čechách mimořádně oblíbeného korejského SUV se nyní nabízí s nebývale velkou slevou. K již tak bohaté základní výbavě navíc přidává několik vychytávek.
Jestli něco u mnou jinak nepříliš oblíbené kategorie SUV musím uznat, pak je to skutečnost, že se některým automobilkám povedlo stvořit modely, s nimiž opravdu „prorazily do světa“, vydělaly nemalé peníze a především: daly svým zákazníkům modely, jež jsou oblíbené, milované, a přitom funkční. Lidé ta auta kupují, mají je rádi a denně je používají. Navíc je na ně v některých případech i vcelku pěkné „pokoukání“. Nyní i v novém modelu a se slevou. Pojďme se na to podívat společně.
KIA a Hyundai se s jejich SUV podařil „majstrštyk“
Vcelku ukázkovým přkladem jsou v tomto směru „korejská dvojčata“ Hyundai a KIA: postupně se přeorientovaly z klasických (nebo dokonce sportovních modelů: KIA Stinger se šestiválcem, kde je jí dnes žel konec), jejichž design se zřejmě přesně trefil do vkusu cílové skupiny. A šíří nabídky, velikostí i praktičností to bylo zřejmě přesně to, co určitá (a ne malá) skupina zákazníků chtěla: Kompaktní, moderní auto, s vyvýšeným posedem, schopné odvézt rodinu, za rozumné peníze, s dlouhou zárukou.
A nádavkem dobře vypadající. Musím uznat, že design posledních modelů KIA i Hyundai v podstatě u jakéhokoli modelu nevypadá špatně, ostatně jejich designovým studiím často šéfují špičky evropského designu, a na výsledku je to poznat. A i firemní účetní musí SUV milovat: KIA v Čechách prodala v červnu 2024 celkem 974 vozů, Hyundai pak dokonce 2 405 (a patří mu tak druhá příčka na trhu). A jakkoli to nejsou čistě jen SUV, tvoří v prodejích nezanedbatelný podíl.
Nová verze s cenovým zvýhodněním 300 000 korun
A s novou verzí KIA Niro tomu zřejmě nebude jinak. Stačí jen letmý pohled do ceníku KIA, aby vám bylo zřejmé, že speciálně u elektrické verze došlo k razantním slevám. Aktuálně totiž pořídíte KIA Niro EV se slevou 300 000 (!!!) korun, což například u druhé výbavy Style PRO činí z původních 1 264 980 finálních 964 980 korun. I s daní. Což je opravdu razantní skok dolů, a velmi se začíná přibližovat čínským modelům z nižších pater cenové nabídky. Proti nim však Korejci nabízí 7 let záruky a funkční dealerskou a servisní síť.
O konkurenci evropské, či dokonce prémiové nemluvě. KIA Niro EV přitom v základním parametru – dojezdu na baterii – nikterak na konkurenci neztrácí. S baterií o kapacitě téměř 65 kWh je dle kombinované metodiky WLTO dojezd velmi slušných 460 kilometrů, ve městě dokonce 604 kilometrů. To není nic, s čím by nešlo fungovat. Zejména když na 100 kW nabíječce budete z 10 na 80 procentech za solidních 45 minut. A ani ve výbavě si nebudete mít na co stěžovat. Již „v základu“ totiž obsahuje mimo jiné tyto prvky:
- hlavní světlomety projektorového typu a zadní světlomety Full LED,
- 17″ hliníkové disky s pneumatikami 215/55,
- dvouzónová automatická klimatizace,
- digitální přístrojový štít s 10.25″ displejem,
- 10.25″ integrovaná GPS navigace, zadní parkovací kamera, DAB, Connect, Android Auto/Apple CarPlay.
Výbava Style PRO splní většinu toho, co od podobného vozu očekávate
Pokud chcete ale dosáhnout na slevu z titulku článku ve výši 300 tisíc Kč, musíte jít alespoň do druhé nejnižší výbavy, označené „Style PRO“. Která už nabídne v zásadě vše, co člověk od podobného vozu může očekávat. V infoboxu přikládám jen vyloženě zásadní prvky, u občas (myslím zbytečně) uváděných „koberečků“ nebo „ovládání zpětných zrcátek“ se nemá smysl rozepisovat, to u vozu s podobnou cenovkou považuji za samozřejmost. Méně samozřejmá je ale aplikace, kterou můžete mnohé funkce svého vozu ovládat (či kontrolovat) na dálku z mobilního telefonu. Zbytek najdete snadno na stránkách českého zastoupení KIA.
Nová KIA Niro EV – výbava Style PRO (sleva 300 tisíc Kč z celkové ceny)
- Bezdrátová nabíječka mob. telefonů (Qi),
- hlavní světlomety Full LED s automatickým přepínáním dálkových,
- světlometů a přední mlhové světlomety,
- čalounění sedadel v umělé kůži,
- elektricky stavitelné sedadlo řidiče,
- vyhřívaná přední sedadla a volant,
- tepelné čerpadlo,
- asistent pro jízdu na dálnici HDA,
- systém sledování mrtvého úhlu s asistentem pro zamezení zadním kolizím BCA-R,
- přední a zadní parkovací senzory,
- V2L adaptér pro exteriérovou zásuvku,
- vnější zpětná zrcátka elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná s blikači.
Jinými slovy: pokud uvažujete o novém elektromobilu a mělo by to současně být SUV osvědčené značky, s dlouhou zárukou a servisem ideálně „na každém rohu“, rozhodně bych do srovnání zařadil novou KIA Niro. Oněch 300 000 korun je solidní motivací pro to, aby člověk zaklepal na dveře dealerství a nechal si udělat cenovou nabídku „na míru“. I s touto slevou. Něco mi říká, že vás nenechají jen tak odejít. Ve finále vás může hřát, že jste ušetřili opravdu „balík“. Za nové, moderní auto. Co říkáte?
Nová KIA Niro EV – technické údaje
- Motor: synchronní AC elektromotor 150 kW, akumulátor 64,8 kWh, bezestupňová redukční převodovka, 150 kW (204 koní), 67 kW (90 koní)
- Dojezd: až 460 km (dle WLTP)
- Dojezd v městském režimu: 604 km
- Maximální točivý moment (Nm): 255
- Pohon: přední kola
- Maximální rychlost: 167 km/h
- Zrychlení 0–100 km/h: 7,8 s
- Dobíjení: Stejnosměrná 100 kW dobíječka CCS z 10 % na 80 % za 45 minut