Jedno z nejvíce očekávaných SUV tohoto roku právě přijíždí. S benzínovým pohonem i jako zajímavý plug-in hybrid s prodlouženým dojezdem. Navíc za cenu, která potěší.
Značka MG, patřící do koncernu SAIC, je na evropském trhu nebývale aktivní. Jen v roce 2023 prodalo MG v Evropě 231 684 aut, což je dvojnásobek oproti roku 2022, přičemž základ prodeje tvořily SUV s označením HS a ZS. V letošním roce plánuje MG zvýšit prodej v Evropě na více než 300 000 aut, k čemuž má značnou měrou dopomoci nové SUV HS druhé generace, které by mělo patřit ke štikám v již tak dosti přeplněném „rybníčku“ středně velkých SUV. Pojďme se na něj podívat společně.
Nové SUV s novým, prodlouženým dojezdem plug-in hybridu
Nové MG HS přijde jako benzin a plug-in hybrid. Ten prý bude mít ve své třídě bezkonkurenční dojezd. Což je trend, kterým se momentálně začínají někteří výrobci ubírat. A který by ve finále mohl nechat vzniknout nové kategorii, a zcela tak vymazat jednu z největších nevýhod plug-in hybridů: a sice jejich omezený dojezd. Úvaha je přitom vcelku jednoduchá: pokusíme se do vozu dostat o něco větší baterii, která zvýší hmotnost vozu o zanedbatelných několik kilogramů navíc, přidá ale cenné desítky kilometrů na dojezdu. Což je něco, co naši zákazníci ocení.
Ono je totiž rozdíl, jestli můžete čistě na baterii ujet 75, nebo 150 km. Zatímco to první není až takový problém (s trochou zajížděk přes den) překonat, to druhé by už mělo stačit víceméně vždy. Pokud se tedy neživíte jako obchodní cestující. Pak je ale pro vás stejně jakýkoli plug-in hybrid v zásadě nesmyslný. A nové MG HS by už mělo jako plug-in hybrid citelně zvýšený dojezd nabídnout. Benzínový model, jímž prodeje začínají, má pouze přeplňovaný zážehový motor o objemu 1,5 litru, který produkuje 167 koní a točivý moment 275 Nm, což je sice dostatečné, ale počkal bych si určitě na hybrid.
Spotřeba 1 litr (i méně) na 100 km je zcela reálná
S jeho prodlouženým dojezdem nebude problém jezdit víceméně opravdu jen na elektřinu, přes noc dobíjet a zážehový motor využít jen sporadicky. A průměrně být opravdu se spotřebou kolem 1 litru na 100 kilometrů. Což je hodnota, kvůli které se vyplatí si za plug-in hybrid připlatit (zejména za provedení s prodlouženým dojezdem). V případě čistě benzínového provedení je čtyřválcový motor standardně spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Na přání můžete mít i volitelnou sedmistupňovou dvouspojku.
MG velmi chytře „okopírovalo“ naši Škodu
Ať už se rozhodnete jakkoli, MG HS je zajímavý model už jen tím, jak se mu povedlo oslovit zájemce o SUV, kteří sice velmi hlídají svůj rozpočet, na druhou stranu nechtějí slevit z velikosti vozu. A jak se mu povedlo vklínit mezi konkurenty typu Nissan Qashqai nebo Kia Sportage, stejně jako třeba Ford Kuga nebo Hyundai Tucson. Jenže cenově se přitom více blíží malým SUV, jakými jsou Ford Puma. A dokonce se vejde i pod něj. To je nepochybně sympatický rys. Mimochodem, kdysi byla něčím podobným vyhlášená i Škoda. Kdeže ale ty loňské sněhy jsou.
Co se výbavy týče, podobně jako u předchůdce je seznam velkorysý. V základu například zahrnuje duální 12,3palcový displej, satelitní navigaci, Apple CarPlay, Android Auto, LED světlomety, bezklíčový vstup, couvací kameru a 19palcová kola s diamantovým brusem. Navíc každý HS obsahuje sadu asistenčních technologií „MG Pilot“, včetně aktivního nouzového brzdění s detekcí chodců a cyklistů, asistenta pro udržení v jízdním pruhu, detekce mrtvého úhlu a upozornění řidiče. Za mě v tomto ohledu spokojenost.
Poměr „value vs. money“ je u MG jedním z nejvíc střežených faktorů
Nabízená hodnota za peníze je tedy u MG HS stále na prvním místě, ale přesto v několika oblastech nové HS ještě posiluje. Design nového HS obsahuje mj. zadní světelnou lištu po celé šířce, ostřejší světlomety a mohutnou přední masku – styl, který sdílí s MG3. Interiér nadchne jak materiálem, tak i kvalitou zpracování, zejména s ohledem na cenu. Vše je dobře slícováno a většina povrchů je pokryta měkčenými materiály. Teprve níže na obkladech dveří nebo středové konzole začnete nacházet tvrdé, na pohled levnější plasty.
Zvětšení kufru i rozvoru současně: 2x chválím
To ale není nic, co byste neviděli i u podstatně dražších modelů a značek. Aby byl HS tentokrát praktičtější, MG prodloužil rozvor náprav o 45 mm a vůz je o 14 mm širší než jeho již tak docela prostorný předchůdce. I když jsou vpředu dva metry vysocí dospělí lidé, je vzadu spousta místa pro nohy, aby se tam pohodlně usadil každý podobně vysoký. Alternativně pokud máte malé děti, široký otvor zadních dveří pomůže při instalaci dětské sedačky a vzadu jsou dvě sady snadno přístupných bodů ISOFIX.
Malý detail, který oceňuji, je, že v novém HS je více úložných boxů, včetně velkých dveřních přihrádek a prostorné odkládací schránky. Nevím jak vy, ale já mám vždy těchto úložných prostor nedostatek. Zavazadlový prostor se navíc zvětšil ze 463 litrů u předchozího modelu na mnohem konkurenceschopnějších 507 litrů – je to o něco více než ve skutečnosti dostanete v Qashqai, i když stále ještě daleko od téměř 600 litrů, kterými se může pochlubit Sportage. A není zde žádná nákladová hrana, se kterou byste se v HS mohli potýkat, a na rozdíl od svých konkurentů se zavazadlový prostor u hybridních verzí nezměnil.
Závěr? Z textu je myslím patrné, že toho, co bych novému SUV od MG vytknul, příliš mnoho není. Zejména za jeho cenu (v Británii např. startuje v přepočtu za zhruba 700 000 korun). Za kterou nabídne v základu v zásadě všechno, co můžete potřebovat. MG evidentně dobře ví, co dělá a kam se chce dostat. A s modely, jako je tento (nebo zanedlouho představené MG3), nevěřím v neúspěch. Ba právě naopak. Jakmile budou známy české ceny MG HS, budu vás obratem informovat. Zůstaňte s námi – AutoŽivě.cz je tu pro vás.