Nové krásné auto za 380 tisíc Kč na českém trhu: Žádná holá výbava, ba naopak. Je od spolehlivé renomované značky

Jeden z nejlepších malých hatchbacků této planety se u nás aktuálně nabízí s velmi zajímavou slevou. Již tak výhodná cena se v tom okamžiku stává takřka bezkonkurenční.

i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
Dalších 8 fotografií
Dalších 8 fotografií
                   

Jak se pomalu přibližuje „rok zlomu”, míněno pochopitelně letopočet 2035 a s ním přicházející konec nových, spalovacích motorů, začíná i řídnout nabídka u jednotlivých značek a postupně budeme rádi, pokud narazíme alespoň na hybrid. Čím dál častější totiž bude dotaz prodejce na to, zda-li máme doma fotovoltaiku (a tedy možnost dobíjet v zásadě zdarma) či wallbox v garáži nebo někde pod pergolou – za tím stejným účelem. Tankování? Tak možná vodu do ostřikovače.

Opravdu bohatá praxe s bateriemi – a skoro žádný elektromobil. Podivu(obdivu)hodné

Tím spíš je milejší, když si stále můžeme dopřát klasickou „benzínovou techniku”, jakkoli od výrobce, který právě s hybridy (ponejvíce tedy s mildhybridy) má bohaté zkušenosti. Naopak s „plnou elektrifikací” zatím velmi, velmi váhá, což je na firmu s neomezenými možnostmi a opravdu silným know-how ohledně baterií, kabelů, konektorů a dalšího elektrického „bastlení” opravdu obdivuhodné. Je totiž výrazně víc takových, co dříve vyráběli například telefony, a nyní vyrábí elektromobily. Popřípadě nevyráběli vůbec nic.

Tato 3 auta vydrží věčně a nevyžadují žádnou údržbu. Kupujte, dokud nějaká jsou – lepší už nikdy nevyrobí

Pochopitelně, bavíme se o Toyotě. Japonský kolos s puncem dokonalé kvality svých výrobků, na nichž servisáci celého světa opravdu nebohatnou a jejichž luxusní odnož, pojmenovaná již kdysi dávno velmi vtipně „Lexus” opravdu nedělá radost kupříkladu německým prémiovkám. A to tak, že již přes 30 let. Nebo jak by se vám usínalo s tím, že sice porazíte „Uweho” z Ingolstadtu a „Hanse” ze Stuttgartu, ale Joy v Americe si stejně koupí Japonce? Tak vidíte.

Yaris vypadá „naživo” opravdu působivě

A takhle nějak to má třeba BMW již zmíněných 30 let. Minimálně. Na opačném konci spektra ale Toyota vyrábá extra zajímavé malé modely. A popravdě, jsem zastáncem toho, že to jsou možná nejlepší mini na světě. A Toyota Yaris Hybrid je jedním z nejlepších malých vozů na trhu. Je to drobný hatchback, poháněný benzínovými i hybridními motory a těžící z desetiletí zkušeností Toyoty v této oblasti. Na rozdíl od starého Yarise však hybrid neznamená šedivý a nudný – tento nejnovější model má sportovní design, spoustu šmrncu a celkově mladistvější styl.

iZdroj fotografie: Toyota

Asi dva dny zpátky jsem zrovna kolem jednoho šel. A musel jsem se vrátit, jestli to náhodou není „GR-ko”. Tedy onen bájný „mini-supersport”. Čtyřkolka jako z WRC. Sice „za jedničku základ”, ale evidentně to pro mnoho lidí nebylo překážkou, páč se po něm zaprášilo jako po houbách po dešti. Chcete ho mírně ojetý? Tak si připravte stejné peníze, jako za nový. Ne, nebylo to „GR-ko”. Jen designová a sportovní edice, využívající znáčky „GR”, pod kapotou ale obyčejný, malý hybrid. Nicméně zvenku i zevnitř vypadal opravdu dokonale.

iZdroj fotografie: Toyota

Škoda Fabia je pořád lepší než Toyota Yaris GR. Japonci se musí hodně otáčet, aby Škodovku dohnali

Yaris byl faceliftován na začátku roku 2024, i když aktualizace nejsou okamžitě zřejmé. Zvenčí se změny omezují na nová litá kola a některé nové laky, včetně dvoubarevných modelů s černou střechou. Uvnitř je už změn trochu více – Yaris nyní dostává aktuální informační a zábavní systém, možnost digitálního sdruženého přístroje a celou řadu nových bezpečnostních prvků.

Poslední možnost na koupi čistě benzínového pohonu

Na výběr je také pohonná jednotka. Z předfaceliftového vozu je převzat hybridní pohon o výkonu 115 koní, ale nyní můžete mít i čistě benzínovou „jedna pětku” o výkonu 125 koní. Oba jsou založeny na stejném motor o objemu 1,5 litru, ale 115 koňový model vyměňuje nízkou spotřebu paliva (hybrid má působivých 3,9 litru / 100 km oproti 5,2 litru / 100 km u čistě benzínové verze) za kus extra výkonu – je nyní mnohem srovnatelnější s hybridním Renault Clio E-Tech o výkonu 140 k.

Tohle přesně nás čeká: Čína porazila celý svět v oblasti elektromobilů, Evropa je v ohrožení

Stojí také za zmínku, že už základní Yaris je také poměrně dobře vybaven. Standardně dostává praktické funkce, jako je couvací kamera a adaptivní tempomat, velmi slušnou klimatizaci s vlastním ovládáním a elegantní 16palcová litá kola. Stačí jen trochu připlatit, a kola budou o palec větší (právě taková jsem viděl na zmíněném Yarisu nedaleko mého domu) a na cestu vám bude hrát prémiové JBL Audio. Plus další funkce, za které budete muset u jiných malých hatchbacků často připlácet. Což tak trochu pomáhá ospravedlnit vyšší počáteční cenu.

iZdroj fotografie: Toyota

Jenže. Toyota má aktuálně velmi zajímavou akci, kdy poskytuje akční slevu 65 000 na všechny Yarisy modelového roku 2024. A z původních 449 000 je náhle citelně zajímavějších 384 000. Stačí se jen trochu dobře usmát na prodejce, a 380 se hnedle skví na smlouvě. Což mi, na takto moderní techniku, zabalenou navíc do navýsost atraktivního kabátu, nepřijde popravdě jako úplně špatná nabídka. Ostatně, jak to vidíte vy? Fabia, Polo, Clio, Peugeot 208 – nebo Yaris?

Galerie

Dalších 8 fotografií
Dalších 8 fotografií
Diskuze Vstoupit do diskuze
144 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články