Nová „čínská Fabia“ právě přijíždí na náš trh: Nízká spotřeba + ještě nižší splátky. Češi už nedočkavě stojí fronty

MG u nás nadále představuje novinku za novinkou. Nejnovější „čínská Fabia“ by pak mohla sklidit mimořádný úspěch – 200 hybridních koní je totiž k mání za opravdu skvělou cenu.

i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
Dalších 15 fotografií
Dalších 15 fotografií
                   

Můžeme si 100x denně říkat, jak je nám „čínská invaze“ do Evropy nepříjemná, můžeme sepisovat petice, a dokonce se můžeme jít i někam přilepit na vozovku vteřinovým lepidlem (v tom případě doporučuji před některou z budov evropských institucí v Bruselu, neb ty na tom mají celkem zásadní podíl), ale to je tak asi vše, co s tím můžeme dělat. Čínské automobilky se zkrátka rozhodly, že budou svoje vozy prodávat v Evropě, a nikdo jim v tom tuším už nezabrání. Nicméně pokud mají modely, jako je tento, tak je vlastně uvítám. Pojďme se něj podívat důkladně.

Čínská automobilka s evropským rodokmenem

A jsem možná i rád, že onen model pochází od automobilky, jež má v Čechách vybudovanou již poměrně solidní servisní i prodejní základnu. A jejíž jméno i logo má navíc navýsost evropské kořeny, pokud budeme tedy Velkou Británii považovat za Evropu (poté, co dobrovolně vystoupila z EU). Myslím, že všichni již vědí – ano, jde pochopitelně o MG. Neboli Morris Garages, byť dnešní MG má do garážové firmy tak daleko, jako má autor těchto řádků do Marilyn Monroe. Tedy velmi, velmi daleko.

MG opět nezklamalo, jejich nové auto je naprostý hit a přepíše všechny rekordy v poměru cena/výkon

iZdroj fotografie: MG

Nebudu znovu rozebírat detaily celého „dealu“, kterým se kdysi koncern SAIC dostal ke značkám Rover a MG, psal jsem o tom na těchto stránkách již nejednou. Důležitější je fakt, že čínskému MG se speciálně tímto posledním modelem, touto „čínskou Fabií“ podařilo zcela brilantně navázat na původní odkaz britské automobilky. Což je překvapením i pro mne. Nemám vůči produkci MG žádných zásadních výhrad, pochopitelně sami nejlépe vědí, co vyrábět a prodávat, nicméně v jejich SUV jsem odkaz MG popravdě moc neobjevil.

V konvenčních SUV odkaz MG opravdu objevit nelze

A asi ani nemohl, on tam totiž žádný nebyl. Pochopitelně, v konvenčním SUV s motorem 1,5 sportovní odkaz MG neobjevíte. A ani v dražším SUV. Tam paradoxně možná ještě méně. Změna nastala s elektrickým „hot-hatchem“ MG4 X-Power se 320 kW, 600 Nm, zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a maximálkou 200 km/h – ano, tohle je auto, které bude jeho majitele zřejmě bavit. Nicméně stojí přes milion a má celkem slabý dojezd: jen 320 km. Daň za relativně starší technologii, menší baterii (61 kWh) a samozřejmě masivní výkony. Fyziku neošálíte.

iZdroj fotografie: MG

A čeká se stále na nový Cyberster, ten bude mít k tradičním roadsterům MH již zřejmě hodně blízko. Ale ten také nebude zřejmě pro všechny, a nemám tím na mysli jen otevřenou střechu. A tím to skončilo. Dokud jsem před pár dny pro sebe neobjevil novou „čínskou Fabii“. Tedy, o dost lepší Fabií. Všichni o novém MG3 mluvili v superlativech, až jsem se zastyděl, že o něm nevím víc. A jal se prostudovat všechny dostupné materiály. Nebudu vás napínat, nadchlo mě to. Velmi. Tohle auto má k MG totiž nečekaně blízko. Tři hlavní parametry: je nečekaně výkonné. Je úsporné. A je dostupné. Kdo by chtěl víc?

Hybridní sestava s nečekaným výkonem a velkou baterií

Ale popořádku: hybridní sestava 1,5litrového spalovacího motoru a elektromotoru dává dohromady (na malý hatchback velmi slušných) 195 koní včetně baterie o neméně solidní kapacitě 1,83 kWh. To celé korunuje spotřeba 4,4 l/100 km. A na stovce budete za 8 sekund. Jinými slovy, parametry, které byste čekali u auta minimálně o dvě třídy většího. A za cenu, která je více než konkurenceschopná. Ale k ní se ještě dostanu. Mimochodem, na cestu vám budou svítit světla obsahující 11 výkonných LED diod, zatímco denní svícení tvoří tzv. Hunting Eye, tedy „přimhouřené oko lovce“. Zajímavá básnická licence.

iZdroj fotografie: MG

Možná se právě zrodila vážná hybridní konkurence Toyoty

Samotná hybridní sestava využívá celou řadu pokročilých technologií a podle výrobce „mimořádně účinnou 3stupňovou hybridní převodovku“. Skoro to vypadá, jako by králi hybridních technologií – japonské Toyotě – přibyla vážná konkurence. Tady konkrétně malému Yarisu, k němuž má nové MG3 nejblíže. Jeho hybridní pohon se 115 koňskými silami je však nepoměrně slabší, než je pohon MG. Sama čínská automobilka uvádí, že pohon nového MG3 je nejlepší ve své třídě. Není důvod jí nevěřit.

Nové krásné auto za 380 tisíc Kč na českém trhu: Žádná holá výbava, ba naopak. Je od spolehlivé renomované značky

iZdroj fotografie: MG

Díky poměrně vysoké kapacitě baterie si navíc více než jindy vychutnáte opravdu tichou jízdu, neb malé MG leccos „utáhne“ čistě na elektrický pohon. Nemohou chybět ani inteligentní asistenční systémy a vyspělé technologie hlídající to, abyste vždy měli vše pod kontrolou a dorazili do cíle v pořádku. MG jejich sestavu pojmenovalo jako „MG Pilot“, pod nějž spadá adaptivní tempomat, parkovací senzory, hlídání mrtvého úhlu nebo udržování v jízdním pruhu.

Dokonce i výrobci navrhují, abyste tento integrovaný systém v automobilech raději vypnuli

Parkovací místa a úzké ulice pak půjdou lépe zvládnout se čtyřmi širokoúhlými HD kamerami, poskytujícími přehled do všech stran včetně pohledu z ptačí perspektivy. Interiéru dominuje 7″ přístrojový štít s HD rozlišením, mezi jehož módy lze přepínat pomocí pohodlných multifunkčních tlačítek na volantu. Multimédia a infotainment se pak zobrazují na 10,25palcovém středovém dotykovém displeji. Samozřejmostí je zrcadlení Android Auto i Apple CarPlay. Díky aplikaci MG iSmart je možná i komunikace na dálku mezi vozidlem a uživatelem.

Cena, splátky od ČSOB aneb možná největší trumf MG3

To nejlepší na konec. Jak je patrné z níže přiloženého ceníku, začíná MG3 se základní výbavou (viz infobox) na velmi zajímavých 489 900 korunách. To mi na hybridní, téměř dvousetkoňové auto se skvělou spotřebou přijde jako velmi, velmi výhodná nabídka. „Naše“ Fabia nemá problém se na podobnou cenu dostat také, jen zdaleka nedisponuje podobně moderními technologiemi. Tady navíc s „na míru ušitým“ splácením od 3 999 korun měsíčně

iZdroj fotografie: MG

MG3 – základní výbava „Essential“

  • Adaptivní tempomat
  • Zadní parkovací senzory
  • Zadní parkovací kamera
  • 7″ digitální přístrojový panel
  • 10,25″ displej
  • Apple CarPlay a Android Auto
  • Navigační systém
  • Systém udržování v jízdním pruhu
  • 15″ ocelová kola

iZdroj fotografie: MG

Nemyslím, že budu daleko od pravdy s predikcí velkého úspěchu, který na nové MG3 čeká. Osobně se těším, jakmile ho budu moci vyzkoušet. A porovnat třeba právě s Yarisem. Ostatně, jak to vidíte vy? Jaká by byla vaše volba? Co říkáte na „čínskou Fabii“?

Galerie

Dalších 15 fotografií
Dalších 15 fotografií
Diskuze Vstoupit do diskuze
121 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články