Zbrusu nové SUV se spalovacím motorem: Vypadá zatraceně dobře, stojí pakatel a zamíří i k nám. Stane se nejhezčím v zemi?

Korejský specialista na opravdu povedená SUV se skvělým poměrem výkon/cena právě představil nový model. A možná ani nevadí, že pod zcela jiným jménem.

i Zdroj fotografie: KGM
i Zdroj fotografie: KGM
i Zdroj fotografie: KGM
i Zdroj fotografie: KGM
i Zdroj fotografie: KGM
Další 1 fotografie
Další 1 fotografie
                   

Je až s podivem, jak může jméno automobilky (a logicky tedy i jejích produktů – automobilů) ve finále ovlivnit zájem (či v tomto případě spíše nezájem) potenciálních klientů. Když se jmenujete KIA, Hyundai nebo třeba Samsung, hned je všechno jasné a každý jen trochu zběhlý zákazník si vás správně zařadí. Ano, Jižní Korea, „žádná Čína“. Což je pro mnoho z nás pořád jakýsi ukazatel kvality a důvěry. Ale co když se jmenujete třeba SsangYong? Mnoho z nás i v roce 2024 zaváhá. Pojďme si to jednou provždy objasnit.

Jméno automobilky ovlivňuje mínění v dobrém i špatném

Pokud se jen trochu víc zajímáte o automobily posledních 20–30 let, je vám vše jasné a nemusím v podstatě více psát. Přesto mne samotného překvapilo, kolik diskutujících v jedné z diskusí pod jedním z modelů této značky jej automaticky pasovalo na „Číňana“. Osobně, pokud bych se mohl rozhodnout, a zejména pokud bych věděl, že jednou budu exportovat (nebo budu chtít exportovat), pak se rozhodně nepustím do pojmenování značky jako „SsangYong“.

Levné a velké korejské SUV je již v Čechách, stojí se na něj fronty. Má jednu věc, na kterou žádná konkurence nestačí

iZdroj fotografie: SsangYong

Byť by to v mé mateřštině mělo znamenat cokoli úžasného. Uvědomoval bych si totiž, jak to jméno (když pominu jeho určitou krkolomnost) může ovlivnit náhled na firmu jinde ve světě, mimo mateřskou Koreu. Což se možná skutečně stalo. A děje neustále. A možná to je důvodem toho, proč se nové SUV Actyon od SsangYongu sice značí jako Actyon, ale nikoli SsangYong Actyon, alébrž KGM Actyon. To zní zcela neškodně. Navíc se finální produkt opravdu nemá za co stydět. Posuďte sami:

Stejný motor i podvozek jako SsangYong Torres

Na délku 4 740 mm měřící vůz je široký 1 920 mm a vysoký 1 680 mm. Má také rozvor 2 680 mm. Díky tomu je delší, širší a nižší než původní Ssang Yong Torres, z něhož očividně vychází, ale má naprosto stejný rozvor. Sdílí tedy evidentně stejnou podlahovou plošinu a architekturu jako o něco starší Torres. Pod kapotou je také stejný přeplňovaný 1,5litrový čtyřválec GDI o výkonu 170 koní a točivém momentu 280 Nm. Motor je spojen pouze se šestistupňovým automatem, na výběr (jak to u SsangYongu bývá) je ale pohon předních nebo všech kol. 

Tajné tipy na ojetiny: České autobazary skrývají poklady. Žerou do 6 litrů nafty, nestojí majlant a jsou lepší než dnešní SUV

iZdroj fotografie: Actyon

Nová generace Actyonu (předchůdce byl jedním z prvních „SUV-kupé“, ještě před BMW X6) se nicméně v ničem nepodobá svému předchozímu jmenovci. Vypadá spíše jako trochu protaženější Torres se zadní částí inspirovanou Range Roverem Velar. Výrobce jej již oficiálně představil ve své domovské zemi a poskytl i podrobné specifikace. Vnější rozdíly oproti Torres zahrnují mj. čirý LED pásek, nové nárazníky a více skloněné zadní okno. Zajímavostí je, že všechny verze SUV jsou vybaveny 20palcovými litými koly. 

Cenovka podobně zajímavá, jako se u SsangYongu stalo pravidlem

Nejdůležitější však možná bude cena nového Actyonu. SsangYong je ostatně i u nás vyhlášen vždy výborným poměrem výkon/cena. Ve své domovské zemi bude SUV stát v přepočtu kolem 600 000 korun. To z něj dělá extrémně zajímavou nabídku. Na exportních trzích, a tedy i v Evropě by se měl přitom objevit do konce roku. Počkejme si tedy na to, za kolik se objeví v nabídce oficiálního dovozce (SsangYong nebo KGM?) v Čechách. Budu vás o tom obratem informovat. Jsme AutoŽivě.cz, zůstaňte s námi.

Galerie

Další 1 fotografie
Další 1 fotografie

Taky jste zvědaví, za kolik bude v prodeji?

Diskuze Vstoupit do diskuze
75 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články