Nikdo nečekal, že tak dobré, ale superlevné auto se může objevit na českém trhu. Teď dorazilo, to je cena jako z pohádky

Nová levná auta na trhu nejsou, najít lze doslova jen pár modelů. Jeden ale překonává magickou hranici o obrovskou hromadu peněz.

i Zdroj fotografie: Škoda
                   

Magické hranice. Existuje jich několik. V oblasti ojetých aut je to třeba magická hranice 100 000 najetých kilometrů. Lidé často při koupi ojetiny neřeší technický stav, historii či původ. Zajímá je nájezd. A pokud je tento pod 100 000 kilometrů, je to v pořádku. To, co je nad 100 000 kilometrů, už je nezajímá a nezáleží na tom, jak je staré auto. V jakém je stavu. Další magickou hranicí, tentokrát na poli nových aut, je 300 000 Kč. Svého času se pod touto částkou dala koupit poměrně široká škála značek a modelů. Jak je to dneska? Nijak slavné.

Auto pod 300 000 Kč dnes téměř neseženete, pár jich ale je

Pokud se nepletu, tak se nová auta levnější než 300 000 dají počítat na našem trhu na prstech jedné ruky. A to z velké části musí jít ještě o skladové zásoby. Nebo vozy v akční nabídce. Popřípadě obojí. Pokud se zaměříme na aktuální žebříček nejlevnějších automobilů na českém trhu, stále se najde několik dostupných možností. Svého času to byla třeba Kia Picanto, která se pohybovala cenově od 299 980 Kč. To už dneska neplatí.

iZdroj fotografie: Fiat

Je tady totiž nový model, nové Picanto, a s ním i nová cena. Nad třemi sty tisíci, novinka přijde v základu na 319 980 Kč. Takže tohle auto je ze hry. Pravidla jsou pravidla. Lehce pod magickou hranicí se dala koupit Toyota, její model Aygo X. Co říká akční ceník? Standardní cena je 360 000 Kč, v akčním režimu je to 320 000 Kč. Za nové auto. Tady už jsme také mimo definovaný interval. Skladové auto? Rychlým pohledem na skladové zásoby u jednoho pražského prodejce vidím, že se s cenou dostanu o 5 000 Kč níž. A to je málo, pod 300 000 Kč s Aygem X neproniknu.

Impérium vrací úder: Volkswagen hlásí eso v rukávu a snaží se dohnat Čínu extra levným autem. Není už ale na všechno pozdě?

Mezi nejlevnější vozy se dlouhodobě řadí Dacia Sandero. Budu mít štěstí zde? Ano. Standardní cena začíná u nejlevnější verze modelu Sandero ve specifikaci Essential s motorem TCE 90 na 323 900 Kč. Ovšem Dacia nabízí slevu 40 000 Kč, a tím pádem jsem ne na hranici 300 000 Kč, ale docela slušně pod ní. Za 283 900 Kč takový kus auta, to už je na zváženou. Sériová výbava daného kusu zahrnuje patnáctipalcová ocelová kola s kryty kol, denní a potkávací LED světlomety, elektricky ovládaná přední okna, šest airbagů, zadní parkovací senzory, ISOFIX.

Dacia je dlouhodobě levná. A dlouhodobě oblíbená, lidi ji chtějí

Také řadu elektronických asistentů, světelný a dešťový senzor, přední a zadní nárazník lakovaný v barvě karoserie, tempomat s omezovačem rychlosti. Na tak levné (nové) auto toho není málo. Rumunský model disponuje atmosférickým litrovým tříválcem o výkonu 49 kW a pětistupňovou manuální převodovkou. Výbava Essential obsahuje například nouzové brzdění, tempomat, rádio, elektricky ovládaná přední okna a centrální zamykání na dálkové ovládání. Klimatizace? Až v rámci příplatkové výbavy.

iZdroj fotografie: Dacia

Mitsubishi Space Star bylo dalším modelem, který se pohyboval cenově kolem 295 000 Kč. To už ale neplatí. Za model vybavený dvanáctistovkou o výkonu 52 kW a manuální převodovkou chce prodejce 313 760 Kč. Respektive 309 760 Kč. Ha, 4 000 Kč? Tomu říkáte sleva? Zkusím dohledat nové auto ve skladových zásobách, jestli se tam nedostaneme pod tři sta tisíc. A bohužel, prošel jsem letmo tuzemské dealery napříč republikou a nenašel jsem nic, co by se pod 300 000 Kč dostalo.

Tuzemská značka žádný model pod 300 tis. Kč nemá. Škoda

Pokud byste vy měli štěstí a našli nějaký exemplář, podělte se o tuto informaci. Jak je na tom mimochodem značka Škoda? Už teď tuším, že tam se pod zvolenou metu nedostaneme. Ano, Škoda Fabia patří mezi nejprodávanější malé vozy v Česku. Ale její cena začíná trojkou, a není to pár korun nad kulatým číslem. Základní verze tohoto modelu je dostupná od 364 900 Kč. Tento model nabízí atmosférický litrový tříválec o výkonu 59 kW.

Ten je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou. Spotřeba se pohybuje kolem 5,5 l/100 km. Fabia ve výbavě Selection zahrnuje prvky jako nouzové brzdění, asistent jízdy v pruzích, tempomat, rádio s osmipalcovým displejem, vyhřívaná přední sedadla, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, digitální budíky a přední diodová světla. Už jsem se chtěl začít radovat, že jsem u jednoho dealera našel Fabii za 289 000 Kč.

Japonská auta se pod 300 000 Kč s cenou nedostanou

Ale bohužel. U nabídky mezi novými vozy bylo u tohoto kusu napsáno „ojeté“. Takže nic. Další možností by mohlo být Suzuki Swift, ale není. Ono obecně japonská auta tak levně prostě v současnosti koupit u nás na trhu nejdou. České auto je na tom podobně. Fiat 500? Ne, bratru čtyřicet tisíc korun nad limitem. Než zcela propadneme skepsi, je tady jedno auto, které se pod 300 000 Kč dostane ne jenom v základu, ale hned v několika výbavových stupních. A nejenom to.

iZdroj fotografie: Hyundai

V základu jsme ne „jen pod“ třemi sty tisíci Kč. Dost se blížíme neuvěřitelné částce 200 000 Kč. Hyundai i10 stojí s motorem 1.0i o výkonu 49,3 kW a pětistupňovou manuální převodovkou 319 900 Kč. To je standardní cena. Akční cena už je pod limitem, je to 279 990 Kč. A jdeme dál. S výkupním bonusem tady máme akční cenu 259 990 Kč. A to stále není konec. Při značkovém financování se dostaneme na částku 239 990 Kč. Neříkám, že je Hyundai i10 nejlepší auto na světě. Neříkám ani, že je to nejlepší auto na českém trhu. Ale podle toho, co jsem našel, je bezpochyby to nejlevnější nové auto. 

Jak levné auto je pro vás dost levné?

Diskuze Vstoupit do diskuze
135 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články