Velkoprostorové MPV od čínského Dongfengu nabízí krom skvělého interiéru nejnověji i hybridní pohon. To vše za cenu, která nemá v Čechách moc konkurenci.
Když jsem před časem poprvé usednul do nového čínského MPV U-Tour (netuším, kdo to jméno vymyslel, ale budiž, kreativitě se meze nekladou), krom nevěřícného zírání kolem na kvalitní materiály a neméně kvalitní zpracování, se kterým je interiér tohoto vozu vyroben, jsem po chvíli dospěl k zajímavé myšlence: jestli někdo z mých známých „na první dobrou“ uhádne cenu. A rovnou jsem se to jal vyzkoušet na někom, kdo ceny aut řeší denně, a to již téměř 25 let. Co myslíte, uspěl? Spletl se o hodně? Tohle si nenechte ujít, to vás pobaví.
Cenu auta s takovým interiérem nikdo neuhádne
Celé tomu předcházela poměrně intenzivní komunikace s dovozcem Dongfengu do České republiky (a Slovenska a dalších zemí), neb jak mi pochopitelně bylo jasné, takových zájemců o test a svezení bylo více. Respektive hodně. První fotky (speciálně interiéru) totiž naznačovaly, že se máme na co těšit. A slibovaná nízká cena (resp. velmi konkurenceschopná) jen poháněla zvědavost nás, novinářů, jak bude U-Tour ve skutečnosti vypadat. A za kolik bude k mání.
Konečně nastal den „D“, kdy jsme si pro jeden exemplář mohli k prodejci do Slaného zajet. Čekal na nás v tmavě šedé barvě a už první nahlédnutí dovnitř dalo jasně najevo: slibované se stalo skutečností. Navíc tomu předcházel telefonát výše zmíněnému kamarádovi a kolegovi, který se auty zabývá dnes a denně. A jsou za ním stovky a tisíce spokojených zákazníků za 25 let praxe, co se na individuální dovozy specializuje. Většina z vás bude tedy přesně vědět, komu jsem zavolal:
David Kubrt se v ceně „seknul“ skoro o polovinu
„Davide, ahoj, tady je Michal z AutoŽivě.cz, máme tady další Dongfeng na test. Přijeď, to se ti bude líbit.“ Nepamatuji si sice zrovna slovo od slova, jestli onen telefonát zněl přesně takto, ale na tom v zásadě nesejde. Důležité je, že David Kubrt skutečně přijel, a dokonce se mnou jel rovnou U-Tour vyzvednout. Pokud uberu všechny chlapské „ostřejší formulace“, dopadlo to nakonec nějak takto:
„Ty kráso, to není možný. To je interiér jak od Mercedesu. Co to stojí?” „Hádej,“ následovala moje odpověď přesně ve slíbeném duchu. „Já nevím… co to má za motor?“ – „Jedna-pětku benzín, dvouspojku, brzo bude hybrid s velkou baterií. Kde hodně času odtáhne elektromotor.“ – „No… když se kouknu na interiér a vidím těch sedm míst, a to elektrické ovládání zadních sedaček… jedna a půl mega?“ – „Seš vedle jak ta jedle. O kousek víc než půlku. 839 tisíc, takhle, jak to vidíš.“
„To si děláš srandu.“ Tedy on řekl něco malinko peprnějšího, ale to tady nemohu z pochopitelných důvodů publikovat. „Ne, nedělám. Taky to moc nechápu, ale evidentně evropským výrobcům interiérů něco uniklo, když srovnám interiér jakéhokoli evropského auta za 850 tisíc korun s tímhle. Navíc v něm bude na 99 % pět sedaček. Tady je sedm.“ Přední všemožně nastavitelné, samozřejmě s vyhříváním, ventilací a masážní funkcí. Zadní elektricky polohovatelné, mimo jiné odsunutím od sebe pro větší komfort. Dodal jsem ještě navíc.
Hybridní pohon s velkou baterií a výkonným elektromotorem
Následovalo všemožné „prolezení“ interiéru a čím dál větší údiv nad tím, jak někdo může postavit takhle přepychový interiér za takové peníze. Ostatně posuďte sami z fotek. Některé naše vlastní, některé Dongfengu. Jízdně? Zhruba v těch intencích, které od podobného vozu čekáte. Nikdo s ním nepojede „řežbu“ v serpentinách s pedálem plynu na podlaze. Na to tohle auto není stavěné. Je stavěné na komfortní přesun z bodu A do bodu B, klidně s velkou rodinou a kamarády vašich potomků.
S takovým nákladem pojedete především opatrně. Motor o výkonu necelých 200 koní (a točivém momentu 285 Nm) vám v tom bude zdárně sekundovat, stejně jako hladce řadící sedmistupňová dvouspojka. A co je nejlepší: od podzimu bude k dispozici i hybridní pohon se sice sníženým výkonem spalovacího motoru na 170 koní, zato s elektromotorem o výkonu 75 koní. A masivním točivým momentem 300 Nm, dostupným „od nuly“. A baterií s kapacitou 2 kWh.
Výsledek? Spotřeba kolem 5 litrů a mimořádně dynamický a příjemný projev, kombinující z obou světů to nejlepší. Příplatek za tuto technologii je sice nemalých 100 tisíc korun (949 tisíc korun), nicméně odměnou vám bude opravdu úsporná (a dynamická) jízda současně. Tak co říkáte, nepočkáte si na hybrid?