Stát zabavil padouchům Fabii. Díky speciálním úpravám má hodnotu 5 milionů Kč. Teď ji prodává v aukci za zlomek

Najít na stránkách Ministerstva vnitra zabavenou Škodu Fabii určenou k dalšímu prodeji není nic výjimečného. Pokud ovšem na sobě nemá cenovku, jakou má tento exemplář.

i Zdroj fotografie: Cenza
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
Dalších 8 fotografií
Dalších 8 fotografií
                   

Čas od času najdeme na stránkách českých ministerstev pozoruhodné automobily určené k prodeji a je to místy opravdu netušeně zajímavá podívaná. Přičemž rozhodně nejzajímavější vozy skrývá specializovaný web ministerstva vnitra, kde se nabízí vozidla zabavená českou policií v rámci trestního řízení. Tedy mimo jiné vozidla všech desperátů, kteří nakonec museli kapitulovat a své hmotné statky odevzdat státu. A jedna naprosto nečekaná nabídka se objevila právě nyní. Pojďme se na ni podívat společně.

Někdy je možná docela výhodné přijít jen o auto

Pro mnohé ze „zájmových osob“ ze strany PČR to však nakonec může být ještě velkou výhrou, pokud ono „nedorozumění s místní policií“, jak zní jedna z mých oblíbených hlášek z dnes již kultovního filmu Temný rytíř, skončí opravdu jen zabavením majetku. Co si budeme povídat, na nákup do Lidlu se dá dojet i Fabií, na to nemusíte mít Audi Q8, Mercedes G-Klasse nebo BMW X7, oblíbená to vozidla mezi příslušníky zdejší mafie. A nejen mafie. Vše pochopitelně v černé barvě, chápejte, tady není na experimenty prostor.

Český stát někomu zabavil opravdovou raritu, psychedelické BMW M6 s motorem V10. A prodává ho za pofidérní cenu

A ideálně i s hluboce zatmavenými skly, které v kombinaci s tmavým interiérem udělají z vnitřku vozu opravdovou „černou díru“, do níž není zvenku vůbec vidět. Zkrátka ideální potvrzení vašeho sociálního (i „pracovního“) statusu. Stačí však několik „nedorozumění“ a můžete o svoje černé symboly vcelku rychle přijít. A pak jsou nabídnuté i běžnému „plebsu“, často za velmi zajímavou cenu. A často ve formě aukce, neb co si budeme povídat, i stát se musí snažit z každého jednoho vozu dostat co nejvíc peněz.

Využití supersportů v policejních barvách není v Evropě nic výjimečného

Zveřejnili jsme tak už skutečně leccos, od Audi RS6 přes Dodge Charger až třeba po BMW M6. Ne vždy v dokonalém stavu, ne vždy za oslňující cenu, ale vždy jako velmi zajímavý důkaz toho, jak stát nakonec rozprodává to, co předtím někomu zabavil. Což se pravda neděje vždy. Dnes už totiž zřejmě každý, kdo se o auta jen zběžně či z velké dálky zajímá, ví, že Policie České republiky má jako jedno ze svých služebních vozidel i Ferrari 458 Italia. Zabavené z trestné činnosti.

iZdroj fotografie: Policie ČR

Proč je policejní Ferrari 458 blbost roku: Mimo bourání do svodidel a spotřeby 20 l/100 km spolkne miliony Kč

Což o to, to by nebylo v evropském (a nejen evropském) měřítku nic tak výjimečného, speciálně Itálie (jako domovská země mnoha supersportů) a italská policie je vyhlášená tím, že na dálnicích můžete bez problémů potkat desetiválcové Lamborghini, které si ječící sirénou a rozblikanými majáky na střeše „klestí cestu“ mezi pomalejšími vozy. A často přitom veze orgány k transplantaci tam, kde jde o minuty a kde z nějakého důvodu nemohl vzlétnout vrtulník.

Česká policie žel s Ferrari 458 Italia zůstala na půli cesty

„Lambo“ s pohonem všech kol je totiž se správným pilotem za volantem a v levém pruhu dálnice velmi schopnou konkurencí helikoptéry. Policie opravdu v takovém případě nehledí na rychlostní limity nebo spotřebu. V Německu zase mají výkonná Porsche 911 Turbo, která patrolují jejich Autobahny. A dávají vcelku jasně najevo, že nemá moc smyslu se s nimi byť jen pokoušet honit. U nás zůstalo policejní Ferrari žel jen „na půli cesty“ možného využití, transporty orgánů ani jiné podobné činnosti se nekonají.

České policejní Ferrari totálně selhalo: Podívejte se, jak to vyřešili jinde. Proti nim jsme pěkná slabota

Suverénně nejdražší Fabia, kterou kdy tento stát prodával

Možná ještě zajímavější nabídka se však na webu cenza.cz objevila nedávno. Soutěžní speciál Fabia R5 s výkonem dosahujícím takřka 300 koní a pohonem všech kol se totiž v inzertních serverech často neukazuje. A už vůbec byste jej nečekali na webu rozprodávajícím zabavená vozidla ze strany policie. To byl „soutěžák“, aneb pilot rallye vozu (a současně možná i jeho majitel) také „mafiánem“? Jakkoli to zní absurdně, možné to bylo. Každopádně důvody zabavení se již zřejmě nikdy nedozvíme.

Co je naopak jisté, je to, že na stránkách cenza.cz se třistakoňová R5 Fabia nabízí v aukci od 1 862 000 korun. Což ji s přehledem pasuje na historicky nejdražší Fabii, kterou tento stát coby zabavenou vůbec kdy prodával. Myslím, že i úředníci Ministerstva vnitra se museli pro jistotu podívat, jestli v té ceně není překlep. Není, tahle auta opravdu stojí závratné sumy a za podobnou částku (pokud je v pořádku) je „er-pětka“ v zásadě velmi zajímavá. Samozřejmě jen pro toho, kdo má závodnickou licenci a ví, jak se takové auto dá využít.

iZdroj fotografie: Škoda

Což zřejmě nebude případ většiny z nás, přesto: dali byste někdy za Fabii 1,8 milionu? Pro nápovědu: zhlédněte vtipné video s Petrem Čtvrtníčkem a legendárním soutěžákem Vojtou Štajfem. Nutno říci, že jde pouze o vyvolávací cenu. Samotná aukce se může vyšplhat až na tržní cenu auta, která se v praxi pohybuje kolem 4–6 milionů Kč v závislosti na technickém stavu. V průměru tedy taková Fabia vyjde zhruba na 5 milionů Kč.

Galerie

Dalších 8 fotografií
Dalších 8 fotografií

Kolik tipujete, že stála Fabia R5 jako nová?

Zdroj: CENZA
Diskuze Vstoupit do diskuze
121 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články