Splést se a natankovat do nádrže jiné palivo, než tam patří, není nic zas tak neobvyklého. Pokud se tedy nezachováte jako jistá dáma se svým dieselovým VW Passatem.
Některá řešení poněkud zapeklitějších situací v silničním provozu vzbudí pokud ne údiv, pak minimálně pobavení. Třeba jako to, které vám chci přiblížit na dalších řádcích. Týká se poměrně nemilé situace, kdy do nádrže natankujete jiné palivo, než tam patří. Nic příjemného, ale pokud to zjistíte ještě přímo na čerpací stanici a ta je vybavena aspoň základním servisem, dá se v té situaci vždy něco udělat. To, co ale zkusila jistá dáma se svým Passatem, vám opravdu doporučit nemohu. Pojďme se na to podívat společně.
Luxovat benzín z auta není opravdu nejlepší nápad
Nevím, zda se to již někomu z vás stalo, ale zkrátka to možné je. Speciálně pokud střídáte auta, všechna jsou benzínová a pak jednou jedete dieselem. Stokrát naučený pohyb pro Natural 95 a plnou nádrž, prosím. Výsledkem je situace vyžadující v ideálním případě vypuštění nádrže a vyčištění palivového systému. A je dobré, pokud na to přijdete okamžitě, nejlépe před nastartováním. Nezbývá než telefonovat, sehnat odtah a co nejdřív do servisu. Nebudete zdaleka první, koho tam s něčím podobným budou mít, nebojte.
Přesně to se stalo jisté 55leté dámě v německém Eschbornu. Jak praví poměrně suchá policejní zpráva tamního ředitelství, po zjištění, že natankovala špatné palivo (v tomto případě benzín do dieselové verze Volkswagenu, opačně to dost dobře možné není), nenapadlo ji nic lepšího než popojet s Passatem k vysavači, který byl na čerpací stanici, a pokusit se palivo „odsát”. Za tím účelem údajně „nastavila“ hadici vysavače zahradní hadicí k zalévání, kterou měla pravděpodobně v autě.
Vysavače na kapalinu existují. Vždy ale jen a pouze na vodu
Celé to je natolik bizarní, až se tomu nechce věřit. A kdyby jeden neviděl ony dvě fotografie, které „oblétly Německo“ a zřejmě pobavily nejednoho čtenáře, věřit bych tomu asi opravdu nechtěl. Nicméně stalo se. Úplně přesně nevím, jak to měla dotyčná dáma vymyšlené, faktem zůstává, že některé vysavače umí nasávat kapalinu, případně sají prach do kapaliny (typicky modely značky Rainbow). A je dost možné, že něco podobného měla doma, a přišlo jí, že na benzince to bude stejné. Nebylo.
A ani nebude. To už nyní ví asi také. Předně ale zapomněla na jednu zásadní věc: ať vysavač umí kapalinu nasávat, nebo neumí, vždy a jen pouze vodu. Nikdy nic jiného. Z důvodů, které možná chápe už i ona dáma. A dál asi nemusím psát. Ano, samozřejmě, chytlo to. Ale ne jiskrou mládí, ale solidním plamenem, se kterým si poradili až přivolaní hasiči. Vysavač byl na troud, pochopitelně, podobně i Passat. Policie udává škodu 30 000 eur (zhruba 750 000 korun), to je vlastně ještě docela levné na tak kolosální nesmysl.
Rozehřívání zamrzlé nafty „letlampou“? Ne, děkuji, nechci
Přirozeně. Nebudu vás, naše čtenáře, nabádat, abyste neluxovali benzín vysavačem. U čtenářů tohoto magazínu očekávám určitou přirozenou inteligenci, která by jim nad něčím podobným ani nedovolila přemýšlet. Přesto: než cokoli podniknete s vozem, nezapomeňte vždy na to, že v něm mohou být desítky litrů paliva. Které když se vznítí, většinou spálí auto na troud během několika minut. Málokdy, opravdu málokdy to hasiči stihnou, většinou jen dohasí vrak vozu.
Teď v zimě navíc nebývá až tak výjimečné „rozmrazování“, speciálně zamrzlé nafty, letlampou kdesi pod autem. Ne, ani to nezkoušejte. Těch, co se ve finále ohřáli u solidního táboráku, který ještě před chvílí byl jejich vozem, také v Čechách pár najdete. Držím vám palce, ať je vaše auto vždy jenom sluhou. A s plameny to stejné‚ vždy pouze dobrým sluhou, nikdy ne zlým pánem. Klidný advent, co nejméně stresu, co nejvíce radosti. To vám ze srdce přejí Michal Sztolár a tým AutoŽivě.cz