Nafoceno u Lidlu: Nejdražší auto v republice za 410 milionů Kč? Nákupům v akčním týdnu nemohl majitel odolat

Potkat hodně drahé a luxusní auto se občas poštěstí. Ale nejdražší automobil světa, v jediném exempláři, na parkovišti u supermarketu?

i Zdroj fotografie: jerome.l83 / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Kolikrát za život člověk vidí Bugatti? Pokud tomu nejde naproti, na nějakém srazu nebo nějaké akci, tak pravděpodobně příležitosti napočítá na prstech jedné ruky. Anebo ho nevidí vůbec. Myslím tím, kdy na auto narazí jen tak v běžném provozu. Nebo na parkovišti. Myslím, že takových zážitků má člověk opravdu ojediněle. Vidět Bugatti, jedno z nejdražších a nejluxusnějších aut světa, zaparkované před Lidlem, to už rozhodně není běžné.

V Praze v ulici Pařížská možná, ale luxusní auto před Lidlem?

Právě taková situace však nastala a díky sociálním sítím a všudypřítomným mobilním telefonům se tato scéna stala virální. Možná si říkáte, co dělá auto, jehož cena se pohybuje ve stovkách milionů korun, na parkovišti před běžným supermarketem. Úvaha je taková, že pokud člověk vlastní auto v ceně desítek milionů Kč, v Lidlu asi nenakupuje. Přiznávám, že nevím, jak člověk této finanční situace nákupy řeší. Sluha, donášková služba, vlastní síť supermarketu? Skutečně nevím. Ale ze zkušenosti s auty, které na parkovišti potkávám, předpokládám, že do prodejen tohoto typu prostě nejezdí. Na druhou stranu, stát se může cokoli.

iZdroj fotografie: Pixabay

V době, když jsem testoval nové automobily, jsem jezdil vozy, které bych si nemohl sám dovolit. Tak to je, to je fakt. Mnohdy šlo o luxusní limuzíny, opulentní SUV nebo sportovní vozy v ceně milionů Kč. A pamatuji si, jak jsem třeba z BMW i8 jel na nákup do Lidlu. Takže jsem mohl v rámci naší lokální prodejny způsobit určitý rozruch. Myslím si, že takové auto tam možná předtím vůbec nebylo, pokud ano, nesázel bych na to, že to byly desítky příležitostí. Takže stát se může cokoli. Zpátky ale k Bugatti. Bugatti La Voiture Noire bylo představeno před pár lety na ženevském autosalonu.

Chtěl natočit maximálku svého Bugatti na dálnici. V rychlosti 349 km/h ho štěstí opustilo

Pokud byli nadšenci této značky kdysi zvyklí na to, že cena se pohybovala kolem desítek milionů Kč, tak dneska je to opravdu jinak. V přepočtu a v závislosti na kurzu se může jednat o částku i 400 milionů Kč. La Voiture Noire je poctou černému Bugatti Type 57 SC Atlantic s přezdívkou „La Voiture Noire“. To bylo osobním vozem Jeana Bugattiho a fungovalo pro reprezentaci automobilky. Dnes je jeho osud neznámý, bylo schováno před vpádem nacistické armády do Francie na začátku druhé světové války.

Bugatti je samo o sobě výjimečné, tohle je doslova jednorožec

Od té doby to auto už nikdy nikdo neviděl a neví se, kde skončilo. Základem moderního La Voiture Noire je Chiron, podle automobilky jsou oba vozy zásadně rozdílné. Technika i motor jsou ale stejné, jde o čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový W16 o výkonu 1 500 koních, s krouťákem A 600 Nm. Kdo unikátní automobil vlastní? To se neví. Podle dostupných informací je o tom, kdo je majitelem vozu, spraveno pouze několik lidí přímo v automobilce. Dá se předpokládat, že jde o velice zámožného člověka, který by měl podle úvah vlastnit minimálně několik dalších Bugatti. Pokud se tady bavíme o Bugatti La Voiture Noire, je to ale ve své podstatě historie.

iZdroj fotografie: Bonhams

Zmínil bych tedy, na co se u této značky můžeme aktuálně těšit. Je to zcela nový model, který se jmenuje Tourbillon. Vzhledem k historii je všechno jinak, nejsou tady čtyři turba, jakkoli by to mohl název evokovat. Jde o první hybridní model, jehož základem je 8,3litrový atmosférický šestnáctiválec. Spolupracovali na něm specialisti z Cosworth, jednotka jde až do 9 000 otáček. Spalovacímu základu sekundují tři elektromotory, ty celkově zvyšují výkon, a navíc slibují elektrický dojezd kolem 60 kilometrů.

Novinkou značky je model, který má pod kapotou první hybrid

Spalovací motor nabízí výkon 1 000 koní, tím se rovná přeplňovanému Veyronu. Sada tří elektromotorů pak dodává dalších 800 koní. Výsledným výkonem hnací soustavy je 1 800 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h tak zvládá Tourbillon za neuvěřitelné 2 sekundy, samozřejmě že je tak rychlejší než Chiron. Na 200 km/h se dostane za necelých 5 sekund, 300 km/h překoná za méně než 10 sekund a 400 km/h jede v čase pod 25 sekund.

Zpět ale na parkoviště u Lidlu. Shoda náhod tomu chtěla, že právě Bugatti La Voiture Noire bylo spatřeno na parkovišti před zmiňovaným obchodem značky Lidl. Bugatti bylo na švýcarských značkách, dá se předpokládat, že člověk může být Švýcar. Tedy člověk, který ho vlastní, ale také nemusí. Řada bohatých lidí má svá sídla ve Švýcarsku, takže to nemusí poukazovat vůbec na nic.

Každopádně je docela pikantní, že právě tento automobil byl vyfocen na parkovišti před obchodem, který je svým způsobem diskontní. Nic proti, já v Lidlu nakupuju také a popravdě ho mám docela rád. To není nic proti ničemu, pokud tedy nemáte takovéto auto. V souvislosti s tím mě napadá jiná věc, taková výzva mezi naše čtenáře. Pokud jste někdy narazili na nějaké unikátní, drahé nebo exkluzivní auto v zajímavých podmínkách, podělte se o to. Zmiňte se v komentářích, a pokud budete mít třeba fotku, můžeme se domluvit na tom, že ji zveřejníme. Každopádně bych si dovolil tvrdit, že Bugatti La Voiture Noire na parkovišti u Lidlu už nic nepřekoná. 

Co jste kdy potkali vy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
141 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články