Česko obsadila nová automobilka. Nabízí 7letou záruku a tradiční motory. Cenu drží na minimu, přestože výbavou převyšuje ostatní

Češi se dočkali další velké automobilky z Číny. Úvodní nabídka zahrnuje jak dostupný crossover s benzínovým motorem, tak i velké SUV s propracovaným pohonem všech kol.

i Zdroj fotografie: Jaecco
                   

Nabídka kdysi tak trochu exotických, nyní však již zcela zavedených značek z Číny je už i v Čechách poměrně veliká. Po prvním (a tento tak trochu pionýrský počin mu budiž navždy připsán k dobru) MG v Čechách bez problémů seženete i modely druhé největší čínské automobilky, jejíž značky Forthing, Dongfeng nebo Voyah jsou k mání již také zcela běžně. Včetně servisu. Nyní je na cestě k nám další z čínských gigantů a vypadá to, že se máme na co těšit. Pojďme se na to podívat společně.

Španělsko jako vstupní brána z Číny do Evropy

Tím dalším z velkých hráčů v Evropě (a nyní i u nás) je čínský Chery. Respektive Chery v Evropě již dávno je, jen nebyla zas tak činná. Do španělského přístavu Las Palmas však začínají připlouvat první vozy určené přímo pro Evropu. Právě Španělé jsou totiž prvními, kdo si nové Chery (a Omody) budou moci objednat. Po nich pak budou obratem následovat Italové, Maďaři nebo Poláci. U nás měly být první kusy do konce roku a to se nakonec také povedlo: oficiální premiéru dovozce stihnul ještě v prosinci 2024.

iZdroj fotografie: Omoda

Čínské MPV dorazilo do ČR. Proč dávat přednost Škodovce, když za dumpingovou cenu získáte luxus Rolls-Royce?

A tím dovozcem je společnost Grand Automotive Central Europe, která dnes zastřešuje pro Evropu třeba i japonský Nissan. Jedním z prvních přitom bude zajímavý crossover Omoda 5, někdy také značený jako Omoda C5. Svým určením spíše „městské SUV“ nabídne klasickou „jednašestku“” TGDi o výkonu 197 koní a první zákazníci si ji mohou objednávat již nyní. V příštím roce se plánuje také elektrická verze, avšak neočekává se, že by tato verze dosáhla stejné popularity jako její spalovací protějšek.

Motor je u Omody C5 spárován se 7stupňovou automatickou „dvojspojkou“ DCT a výkon je přenášen na přední kola. Maximální točivý moment dosahuje hodnoty 290 Nm a zrychlení na prvních 100 km/h bude trvat 7,8 sekundy. SUV disponuje moderním designem zahrnujícím výraznou masku chladiče s kosočtvercovými nasávacími otvory a full LED osvětlením jak vpředu, tak vzadu. Což jsou pro čínské vozy již celkem standardní záležitosti, jen ten výkon je u Omody kousek vyšší, než u „Číňanů“ bývá zvykem.

Plná výbava interiéru jako standard a unikátní technologie

Interiér vozu nabízí, jak je u čínských modelů z posledních let zvykem, v podstatě vše, co je momentálně na trhu k dispozici. Mezi standardní výbavu tak patří duální 10,25palcový LCD displej, inteligentní hlasový asistent, adaptivní tempomat a sedadla obšitá umělou, ekologickou kůží. Řidič bude mít také k dispozici standardní 360stupňovou kameru. S délkou 4 400 mm, šířkou 1 825 mm a výškou 1 588 mm při rozvoru 2 630 mm zůstává Omoda C5 příjemně kompaktním vozem, vhodným i pro někdy krkolomné uličky českých měst.

iZdroj fotografie: Omoda

Zajímavou technologií, použitou při výrobě Omody C5, je unikátní technologie nýtování a lepení, která byla původně vyvinuta pro potřeby leteckého průmyslu. Tato metoda je podle tvrzení výrobce mimořádně ekologická a umožňuje až 70% úsporu energie ve srovnání s tradičním svařováním. Navíc celý proces probíhá bez znečištění. V případě lakování modelu je použit světově nejpokročilejší systém suchého stříkání barvy, který dosahuje 95% míry recyklace vzduchu a úsporu energie až 60 %.

Pět hvězd z Euro NCAP testů + 4WD u velkého SUV

Podobně na výši je i pasivní bezpečnost: jako u většiny novinek z Číny je samozřejmostí pět hvězd v testech EuroNCAP, kde v nárazovém testu poskytuje OMODA 5 87% ochranu dospělým i dětem uvnitř vozu. Mezi vybavení patří elektronický jízdní stabilizační program, detekce mrtvého úhlu a systém sledování jízdy. Nechybí ani varování před kolizí a systém autonomního nouzového brzdění. Podobnými parametry pak disponuje i další model z úvodní nabídky Chery u nás: Jaecco J7.

iZdroj fotografie: Jaecco

V tomto případě jsme již velikostně (a pochopitelně i cenově) trochu někde jinde než u městského SUV Omoda C5. Jeaecoo 7 může být vybavené i pohonem všech kol se středovou a zadní uzávěrkou diferenciálu a torque vectoringem na zadní nápravě. Zajímavostí je 540stupňový kamerový systém (detekující i prostor pod vozem). V interiéru se pak veškeré údaje zobrazují na dvou velkých dotykových obrazovkách s úhlopříčkou 10,25 a 13,2 palce. Jeaecoo 7 se začne prodávat v březnu tohoto roku, s klasickým spalovacím motorem nebo PHEV (plug-in hybridní) verzí.

Jsme zvědavi, jak si nové značky u nás povedou v prodejních statistikách, o čemž bude do značné míry rozhodovat i cena. A těšíme se také na první test, který vám na stránkách AutoŽivě.cz přineseme.

Diskuze Vstoupit do diskuze
52 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články