Jedno z historicky nejlepších aut za 2 616 Kč měsíčně: Prověřeno roky provozu, spotřeba 3,5 l/100 km. Konkurence nemá odpověď

Bát se hybridu netřeba, není rok 2006, situace se dramaticky změnila. Tohle auto je jedno z nejlepších, co si můžete koupit.

i Zdroj fotografie: Filip Rakovan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Filip Rakovan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Filip Rakovan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Filip Rakovan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Filip Rakovan pro AutoŽivě
Další 1 fotografie
Další 1 fotografie
                   

Hybridy dávají smysl. Pamatuji si doby, kdy hybridní technologie byla obestřena tajemstvím a zákazníci měli obavy, jestli jejich Prius nevybouchne nebo neshoří. A jak dlouho vydrží baterie. A tak podobně. Doba se ale změnila a v kontextu toho, jak velký je tlak na emise a zničení čistě spalovacích aut, jsou ideální cestou. Tedy podle mého názoru určitě představují řešení. Jedno z řešení, třeba vedle syntetických paliv. Anebo uvědomění si, že osobní automobilová doprava má na znečištění ovzduší zlomkový podíl. Každopádně hybridy? Mám je rád.

Hybridní technologie už dávno není tajemná. Je to dílčí řešení

Ne všechny, ale je tady jeden, který se mi opravdu zaryl pod kůži už dávno. Lexus RX 450h třetí generace. Je tady řada věcí, pro něž to auto mám rád. Jedna věc je ale méně pozitivní, a to cena. Relativně vyšší cena, minimálně na mé poměry. A možná na poměry většiny lidí, je to prostě prémiové SUV. A na to je třeba mít dost peněz. Méně peněz ale neznamená, že si člověk nemůže pořídit dobrý ojetý hybrid. Je to Toyota Auris druhé generace. Ta se vyráběla v letech 2012 až 2019 a je jedním z těch vozů, které si na trhu ojetin získaly pověst spolehlivého a úsporného auta.

iZdroj fotografie: Filip Rakovan pro AutoŽivě

Právě hybridní verze, která kombinuje atmosférický benzinový motor s elektromotorem, je mezi řidiči oblíbená díky nízké spotřebě a nenáročnosti na údržbu. Pokud hledáte ojetý vůz, jenž vás nezklame, Auris hybrid by mohl být tou správnou volbou. Mně se nelíbí moc designově. Jak by mohl, mám jiný vkus. Ale to je subjektivní, jaké jsou objektivně jeho silné a slabé stránky a na co si dát při koupi pozor? Toyota Auris druhé generace byla představena v roce 2012 jako nástupce první linie, která se na trhu objevila v roce 2006.

Ať žijí elektromobily? Nene, všichni (i vy) budeme nakonec jezdit hybridy. Šéf Toyoty ví, co ostatní přehlíží

Design vozu byl modernizován, aby odpovídal tehdejším trendům. Vůz dostal ostřejší linie a dynamičtější vzhled. V roce 2015 prošel Auris faceliftem, který přinesl drobné změny v designu, jako jsou upravené světlomety, maska chladiče a nárazníky. Interiér vozu byl také vylepšen, přičemž hlavní změnou bylo použití kvalitnějších materiálů a modernějšího infotainmentu. Co se týče rozměrů, Auris druhé generace měří na délku 4 275 mm, na šířku 1 760 mm a na výšku 1 460 mm. Rozvor náprav činí 2 600 mm, což zaručuje dostatek prostoru pro cestující i zavazadla.

Pohon je prověřený, majitelé Priusu za něj dají ruku do ohně

Objem kufru je 360 litrů, to je méně než u běžných benzinových nebo dieselových aut z typicky německé produkce. Důvodem je umístění baterie hybridního systému pod podlahou kufru. Hlavním lákadlem hybridní verze je samozřejmě pohonná jednotka. Toyota Auris hybrid kombinuje benzinový čtyřválec o objemu 1,8 litru s výkonem 73 kW (99 koní) a elektromotor s výkonem 60 kW. Celkový systémový výkon činí 100 kW (136 koní), což je pro běžné jízdy naprosto dostačující. Hybridní systém využívá bezestupňovou převodovku e-CVT, která zajišťuje plynulý přenos výkonu na přední kola.

iZdroj fotografie: Filip Rakovan pro AutoŽivě

Spotřeba paliva je jedním z hlavních důvodů, proč si lidé Auris hybrid pořizují. Toyota udává kombinovanou spotřebu 3,5 až 3,9 litru na 100 km, což je v praxi dosažitelné, pokud jezdíte převážně ve městě nebo na kratší vzdálenosti. Na dálnici se spotřeba zvyšuje na zhruba 5 až 6 litrů na 100 km, to je stále velmi slušné. Díky hybridnímu systému je Auris schopen jezdit na čistě elektrický pohon, ale pouze na krátké vzdálenosti a při nízkých rychlostech. Co se týče spolehlivosti, Toyota Auris hybrid patří mezi nejspolehlivější vozy ve své třídě. A to je to, oč tu běží.

Baterie vydrží roky a jako ojetina je Auris bezpečnou volbou

Hybridní systém je velmi odolný a baterie mají dlouhou životnost. Při koupi ojetého Aurisu hybrid je důležité zkontrolovat stav baterie a hybridního systému. Pokud je vůz pravidelně servisován v kompetentním servisu, neměli byste mít žádné problémy. Dále je dobré zkontrolovat vše jako u každého jiného ojetého auta. Tedy stav brzd, podvozku a pneumatik. U vozů s vyšším nájezdem se může objevit opotřebení interiéru, zejména u verzí s látkovými sedadly. A co cena? Ojetina se dá koupit třeba za čtvrt milionu. A na leasing vyjde měsíčně na pár tisíc, doslova.

Naposledy jsem viděl nabídku na 2 616 Kč měsíčně při stotisícové akontaci. Toyota Auris hybrid je ideální volbou pro ty, kteří hledají spolehlivý, úsporný a ekologický vůz. Díky nízké spotřebě, dlouhé životnosti a minimálním nákladům na údržbu je Auris hybrid skvělou investicí, jež se vám vyplatí. Pokud hledáte ojetý vůz, který vás nezklame, Toyota Auris hybrid by mohla být na vašem seznamu. Na tom mém není, ale může za to, jak jsem uvedl na začátku, Lexus. Byť je to pro mě na rozdíl od Aurisu nedosažitelná meta.

Galerie

Další 1 fotografie
Další 1 fotografie

Koupili byste si ojetý hybrid?

Diskuze Vstoupit do diskuze
69 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb.cz a Garaz.cz. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články