Praktické a spolehlivé SUV od Fordu konečně zamíří i k nám. A bude silně konkurovat Dacii Duster. Líbí se vám?

Jedno z nebývale praktických a přitom dostupných SUV od Fordu je k vidění výrazně častěji v Německu než u nás. Nová generace by to měla změnit.

i Zdroj fotografie: Ford
                   

Občas na německých silnicích zahlédnu malý, kompaktní crossover se zajímavým tvarem, jakoby stavěný spíše do výšky než do šířky. Nedávno jsem kolem něj parkoval u supermarketu a nedalo mi to, abych se nepodíval zblízka. Pochopitelně s nevyslovenou otázkou na rtech, proč je tohle auto tolik k vidění v Německu, ale ne u nás. Poslední tisková zpráva od Fordu mne nicméně potěšila: věci se mají změnit. Pojďme se na jedno zajímavé a dostupné auto podívat společně.

EcoSport je často k vidění v Německu, u nás minimálně

Ford se totiž s modelem EcoSport (což je sama o sobě zajímavá kombinace, „Eco“ možná tohle auto pro leckoho bude, „Sport“ pak ale rozhodně není. To ale není ani jeho účelem) trefil celkem solidně do noty těm, pro které byla Kuga příliš velká a Puma v té době coby SUV ještě nebyla. Litovat toho, že Ford neudržel tak skvělé jméno u malého, pro radost určeného kupé, je nyní již asi pozdě a do značné míry to navíc výrobci nelze vyčítat. Lid si zkrátka žádá SUV, ne kupé na okresky.

Chtěli vytunit starší Ford, a tak do něj dali 27 litrový motor Rolls-Royce. Jen si nevšimli, že ten motor pochází z tanku

iZdroj fotografie: Ford

Relativně vysoké SUV jako ideál pro snadné nastupování

Jako vcelku pragmatický tah se dá tedy pochopit, že v po nepříliš objevné první generaci EcoSportu přišel Ford s druhou, kterou speciálně facelift z roku 2017 velmi přiblížil aktuálnímu designovému jazyku Fordu. Nejsem si zcela jist, nakolik tuto otázku řešil Ford při designu, ale byl jsem svědkem toho, jak do relativně malého EcoSportu nastupovala seniorka s evidentním problémem s hybností dolních končetin. A jak právě nezvyklá výška, která vás na první i druhý pohled u tohoto modelu zarazí, jí při nastupování byla velmi nápomocna.

iZdroj fotografie: Ford

Komplexní test Fordu Mustang Mach 1: Ukázalo se, že je plný překvapení a má fantastický zvuk

Od roku 2017 tedy dostal i předek lichoběžníkovou masku chladiče podobnou zbytku vozů Ford Europe. Interiér dostal hodnotnější plasty (jež by mu mohly závidět nejen dnešní modely Fordu) a pod kapotu se nastěhovaly 1,5litrové EcoBoost čtyřválce, turbodiesel ve dvou verzích s výkonem 74 kW (100 k) a 92 kW (125 k). Silnější motor pak mohl být spárován s pohonem všech kol, což byla varianta zejména pro horské oblasti vcelku zajímavá. A stále velmi dostupná.

Ford jako PHEV i čtyřkolka za cenu Dacie?

Ford - nejstarší automobilky světa

Americký Ford nabízí peníze, pokud k němu přejdete od jiné značky. Jak nabídky využít? Je časově omezená a nebude se opakovat

Jenže u nás jich je k vidění jako šafránu. Tím spíš potěšila zpráva přímo z ústředí Fordu o „reinkarnaci“ značky EcoSport na evropském trhu, a tedy i u nás. Nové SUV by se mělo vyrábět od roku 2026 ve Španělsku a bude mj. nabízeno i coby PHEV verze, tedy s plug-in hybridním pohonem. Snad aby si ono „Eco“ v názvu zasloužila. Na každý pád, a co je asi nejdůležitější: má kopírovat dostupnost původního EcoSportu a konkurovat tak třeba Dacii Duster. Což nezní špatně – neb již původní EcoSport nebylo špatné auto. 4×4 hybrid za cenu Dusteru? Nechal bych si možná říct.

Jak to vidíte vy? Nepočkáme si na rok 2026, s čím přijde Ford?

Diskuze Vstoupit do diskuze
91 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články